Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Har inte hunnit lyssna för har en massa mord och andra brott att följa så ställ inga frågor till mig om innehållet, men här har ni en ljudupptagning.
Rättegången mellan Cissi Wallin och Fredrik Virtanen:
https://youtu.be/N2jZ--qwj6o
Om jag får lov att reagera känslomässigt vill jag säga att jag blir djupt störd av hur Cissi behandlar och reagerar på andra kvinnors berättelser om våldtäkt (om det öht finns några såna här) Hon minns inte exakt hur många berättelser som rörde våldtäkt, alltså har detaljerna fallit bort från Cissis narcissistiska lille tanke värld. Hon minns inte exakt hur många vittnesmål hon fick totalt, hon har o l o v l i g e n vidarebefordrat kontaktuppgifter till kvinnor som vill vara anonyma till journalister.
Jag har tagit emot alldeles för många sådana berättelser från andra:
Jag. Minns. Vartenda. Ord.
Varje liten detalj sitter fast i mig, jag kan inte glömma dem även om jag skulle vilja.
Kanske för att det automatiskt blir så när man själv varit utsatt för grova övergrepp, att det fastnar. Kanske för att jag har en välutvecklad empati. Jag säger inte att jag minns allt jag någonsin läst eller hört angående det här, men
berättelser jag tagit emot p e r s o n l i g e n i förtroende sitter för alltid, pga sammanhanget, att jag faktiskt suttit där med en annan människa och fått ta emot en av de mest traumatiska upplevelser någon kan vara med om.
Men Cissi har varken koll på antal eller detaljer, att hon inte tar sig tid att kolla upp det inför en rättegång heller -för sin egen skull- säger mig att a) hon är så narcissistisk att hon på riktigt tror att allt hon säger är trovärdigt, typiskt den störningen att sakna förmåga att läsa av omgivningen b) hon kan inte kolla upp, för merparten av vad hon påstår är inte sant.
Att hon påstår att hon och Fridén gjorde en efterlysning om mäktiga mediemän och DEN ENDA det kom in vittnesmål om var FV - visar så tydligt på att det här är en ren hämnd i narci-rage. Det skadar även metoo att påstå nåt sånt, på ett sätt som Cissi skiter i, eftersom hon skiter i andra kvinnor.
I övrigt:
1. Advokat Bratt borde få en master i pedagogik som har fått Cissi att gå ifrån försvaret "varna andra", för vad som påstås nu är att det INTE var den primära anledningen.
Jag fattar inte hur hennes sekt av följare kan bortse ifrån att hon nu säger tvärtemot vad hon sagt under hela den här cirkusen?
2. Cissi påstår att hon haft samma berättelse sedan 2008. (
Hanna Wigh eller
Emmaslemma, kan ni sammanställa de olika versionerna så att de finns att läsa i kontexten av hennes vittnesmål?)
3. Cissi påstår att hon inte träffat Virtanen innan den påstådda händelsen
4. Hon påstår att hon hade hela händelseförloppet och upplevelsen om våldtäkt klar INNAN hon la pussel hos terapeuten
Edit:
5. Cissi påstår att - vad jag tror är- den kvinna Cissi släpade med till polisen för att anmäla något kvinnan själv inte upplevde som våldtäkt, tyvärr inte kan komma för hon mår för psykiskt dåligt av "bland annat" vad FV utsatte henne för. Kvinnan själv har berättat att hon mått psykiskt dåligt för vad Cissi utsatt henne för, men, men..
6. Virtanen bodde i USA 2003-2004, när bland annat ett övergrepp i Eskilstuna skall ha ägt rum. Naturligtvis kan jan ha varit hemma och hälsat på under åren, men han var i USA när detta övergrepp ska ha skett
7. Hon publicerade "Annikas" historia för att ge stöd till sin egen, turligt nog var den "väldigt lik" hennes egen "både i Virtanens retorik och handling"
8. Ett av barnen som skall ha våldtagits av Virtanen är alltså "Annika", det andra barnet var 20 år när det påstådda övergreppet begicks, men CW "trodde hon var 19". ...Alltså nog för att jag personligen tycker att det är äckligt när män över 30 ligger med 19-åringar, även med samtycke. Men en 19-åring är inte ett barn.