2021-05-24, 00:10
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Fredrik har lagt ner åtalet i Norge då Cissi skulle dra dit halva Stockholm för spektaklet. Cissi firar på instagram nu.

Det är faktiskt synd om honom att ha ett ekonomiskt oberoende psykfall efter sig. Hon har obegränsat med tid och pengar och vill verkligen maximera sin tid i rampljuset genom att förstöra hans liv. Det kommer aldrig vara över för henne.
Lustigt nog är det hon som spelar in en dokumentär som heter "rättslösa" samtidigt som hon utan märkbara konsekvenser från rättsväsendet fortsätter att förstöra någons liv.

Det är tur i oturen att det är just svinet Fredrik Virtanen som drabbas och att man alltså inte behöver öda någon tid på att tycka synd om offret i det här fallet.
Citera
2021-05-24, 00:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Det skulle vara intressant att veta hur Cissis bok har sålt i Norge? Jag tänker att den mediala uppmärksamheten i Norge är betydligt större än hennes bok och Virtanen har nog skjutit sig rejält i foten som dragit det hela till rättslig förhandling för att sedan i sista minuten dra tillbaka stämningen. Wallin hade toppat med att kalla två vittnen som skulle berätta om hur de blivit utsatta för liknande övergrepp av Virtanen. Något hon inte fick göra här hemma i Sverige då det kan vara förtal att sprida något även om det är sant.

Man kan nog säga att Virtanen försökte skrämma förlaget och Cissi med en domstolsprocess. Enligt uppgift erbjöd Virtanen förlikning för några dagar sedan, men det tackade Wallin nej till. Då drog Virtanen tillbaka stämningsansökan, gissningsvis för att han förstod att det hela skulle bli lite större och mer obekvämt än han räknat med, bland annat två vittnen som i rätten skulle sitta och berätta hur han begått övergrepp på dem, vilket garanterat skulle ha citerats i norsk media. Wallin synade Virtanen som nu också kommer att få stå för hennes och förlagets kostnader på några hundratusen kronor.

Virtanen gav ut boken "Utan nåd" i Norge och förlaget såg Wallins bok som någon slags "motbok" till den. Ingen av dem namnger den andre. Jag kan inte lagarna om förtal i Norge och vet inte hur en process skulle ha slutat eller hur känd Virtanen är i Norge. Men helt plötsligt finns det en artikel i VG där Wallin regerar genom att säga att hon var beredd att gå hela vägen och mycket beslutsam att stå upp för sig själv och för yttrandefriheten och att hon är besviken över att det inte blev någon domstolsförhandling. Virtanen framstod inte som segraren idag.

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/rgo...allin-en-seier
Citera
2021-05-24, 14:32
Medlem
The Beach boys avatar
Det är intressant att hon skriver om Ardin i expressen eftersom det finns bevis på att de verkar känna varandra https://mobile.twitter.com/Plainview...00623998156804 .
Citera
2021-05-24, 14:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Lustigt nog är det hon som spelar in en dokumentär som heter "rättslösa" samtidigt som hon utan märkbara konsekvenser från rättsväsendet fortsätter att förstöra någons liv.

Det är tur i oturen att det är just svinet Fredrik Virtanen som drabbas och att man alltså inte behöver öda någon tid på att tycka synd om offret i det här fallet.
Jepp. Att det just är Virtanen som drabbas får ses som en liten uppsida i allt elände.
Citera
2021-05-24, 15:47
Medlem
Citat:
Fredrik har lagt ner åtalet i Norge då Cissi skulle dra dit halva Stockholm för spektaklet. Cissi firar på instagram nu.

Det är faktiskt synd om honom att ha ett ekonomiskt oberoende psykfall efter sig. Hon har obegränsat med tid och pengar och vill verkligen maximera sin tid i rampljuset genom att förstöra hans liv. Det kommer aldrig vara över för henne.

https://www.dn.se/kultur/cissi-walli...vning-i-norge/

Citat:
”Vi har tydliga indikationer på att Wallin inte har några som helst planer på att betala vid en fällande dom. Då känns det rätt meningslöst med tanke på åtalen och fängelsestraffet som väntar henne i Sverige”, skriver mannen och vill inte lämna några ytterligare kommentarer.
Citera
2021-05-24, 18:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Ha ha Ja, vilken jävla mardröm, det är nästan lite skräckfilm över det hela

Jag skulle inte vilja byta plats med honom så mycket kan jag säga.

Undrar om han ångrar deras samkväm idag, eller var det kanske ändå värt att få livet förstört för några minuters ångestfyllt fyllesex?

Skämtar bara, det är klart han ångrar sig

Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2

Man kan nog säga att hans hycklande "godhet" som han mer än gärna trumpetade ut på bästa plats i Aftonbladet har kommit tillbaka och bitit honom i arslet. Rejält.

Hade han varit en lite mer "vanlig" och ödmjukare kändis innan metoo så hade han nog haft betydligt mer sympatier idag. Men han var en arrogant jävel, svårt att säga det på något annat sätt. Tror inte särskilt många gråter sig till sömns över hans bittra öde faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99
https://www.dn.se/kultur/cissi-walli...vning-i-norge/

Tyvärr för Virtanen så framstår han inte som någon vinnare i den artikeln.
Citera
2021-06-01, 20:05
Medlem
RollonHomies avatar
Nu har den 37-åriga Cissi Wallin blivit vuxen. Dags att göra avbön och gå vidare. Så där ja, nu är alla stackars mobboffer borta och ett nytt kapitel kan skrivas i Cissis liv.

"- Gud så jag skäms. Vad fan höll jag på med? Vad ville vi förändra med denna moralpanik...Man kräver en kultur, frontad av några slags totalt onyanserade ledargestalter, där det ständigt letas efter nya saker och människor att peka ut som fel, farliga och fullvärdiga förtryckare. Jag föll för den pressen, och jag lät mig dras med i en mentalitet som på intet sätt representerar den jag vill vara."

https://www.expressen.se/kronikorer/...l-for-pressen/
Citera
2021-06-01, 20:25
Medlem
apanola IIs avatar
Som tidigare har konstaterats i tråden från både kloka och empatiska människor så är det ändå en tröst att veta att det är just Fredrik Virtanen som är den drabbade. sånt skänker lindrig i detta smutsiga och solkiga drama. Kanske man får tipsa Virtanen om att buss nr 2 tillhör stomlinjen i Stockholm och som sådan går bussarna hela tiden så han behöver inte kolla tidtabellen utifall han vill göra slag i saken och "ta ner hatten från hyllan".

Snart är det hjul igen sa Virtanen då han låg under bussen.
Citera
2021-06-01, 20:27
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nu har den 37-åriga Cissi Wallin blivit vuxen. Dags att göra avbön och gå vidare. Så där ja, nu är alla stackars mobboffer borta och ett nytt kapitel kan skrivas i Cissis liv.

"- Gud så jag skäms. Vad fan höll jag på med? Vad ville vi förändra med denna moralpanik...Man kräver en kultur, frontad av några slags totalt onyanserade ledargestalter, där det ständigt letas efter nya saker och människor att peka ut som fel, farliga och fullvärdiga förtryckare. Jag föll för den pressen, och jag lät mig dras med i en mentalitet som på intet sätt representerar den jag vill vara."

Jag undrar vad hennes svans av rabiata ”feminister” tycker om detta? Ska de också göra avbön?
Citera
2021-06-01, 20:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Undrar hur hon går vidare från detta? Hon avfärdar i princip hela sin "karriär" på en halv sida i Expressen.
Citera
2021-06-01, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Undrar hur hon går vidare från detta? Hon avfärdar i princip hela sin "karriär" på en halv sida i Expressen.

Hon är ju fullkomligt galen.
Citera
2021-06-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Detta visar med all önskvärd tydlighet hur obalanserad Wallin är. Att göra en så total helomvändning och förkasta allt hon har hållit på med en längre tid tyder på att hon har någon form av psykiska problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in