2019-12-06, 08:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Förlåt på förhand, den här har säkert redan postats några ggr, men för människor som inte visste vem Cissi var innan #metoo är det ett måste att titta på den här.

Den sammanfattar henne så bra och det är ren njutning att se henne göra bort sig och bli ägd, av Rickard Olsson av alla människor dessutom

https://youtu.be/XH1dIh40tYY
Bra beskrivning av postaren.

"Cissi Wallin har ett problem med programledarna för melodifestivalen 2011 som kanske inte är ett problem, men det kanske kan bli ett problem och det skulle vara ett problem om det våre så som Cissi trodde att det var."
Citera
2019-12-06, 08:41
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Att FV har betett sig tölpaktigt är inte kontroversiellt. Han har ju själv medgivit det vid ett antal tillfällen efter metoo.

Hur tänker du kring att CWs egna beskrivningar av den där natten 2006 har ändrats från "nästan våldtagen" till "minns ingenting alls, men troligen utsatt för ett övergrepp", och sedan till "våldtagen, med detaljer"? Se mitt tidigare inlägg i tråden för tider och källhänvisningar. Jag är uppriktigt nyfiken.
Tölpaktigt är väl en underdrift, han är en välkänd narkoman som trakasserat och drogat ner och porrat med tjejer på vidriga sätt.
Det är många servitriser som kan vittna om det på söder. Han är portad på livstid på en del etablissemang med all rätt.
Citera
2019-12-06, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tölpaktigt är väl en underdrift, han är en välkänd narkoman som trakasserat och drogat ner och porrat med tjejer på vidriga sätt.
Det är många servitriser som kan vittna om det på söder. Han är portad på livstid på en del etablissemang med all rätt.
Att Fredrik Virtanen är ett stort svin råder det inget tvivel om, för min del.
Vissa tjejer som har sökt bekräftelse har Fredrik använt som tömma och glömma sex-tingestar.
Genom att köpa knark, som han i varje fall har använt själv, så gör sig Virtanen skyldig till att finansiera brottslig verksamhet.

Men vilka tjejer har han "drogat ner", kan du nämna dem?
Citera
2019-12-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Tack för att du klargör vilken tölp det är som nu plötsligt anser sig vara ett kränkt brottsoffer!

Virtanen går in i domstol och vill ha pengar, heder och ära genom att stämma Cissi, med medverkan av en advokat och en åklagare. Att advokaten driver detta och får statens hantlangare att ställa upp, är ingen bra utveckling i ett rättsväsende som gör bort sig med jämna mellanrum med fall som saknar rättslig grund.

När Virtanen gick ut offentligt och förklarade att han bara var en tölp, är han inte ett kränkt brottsoffer som endast blivit förtalad av Cissi. Det finns mer av varan tölpigt beteende i hans bagage. En sak Aftonbladet och övriga medier spridit.

Jag är övertygad om att Aftonbladet struntade i Cissi och hennes berättelse som beslutsunderlag. När Aftonbladet sparkade Virtanen var det en samlad bedömning om de härjningar de kände till med andra kvinnor. Ett beteende arbetsgivaren inte kunde tolerera och som deras jurister inte ansåg som endast lite tölpigt. Det tölpiga beteendet undergrävde Aftonbladets trovärdighet där värdegrunden är den viktigaste komponenten.

Det blir en parodi med rättegång när en tölp har heder, men inte de människor han angripit med sin tölpighet. Det är otvistigt att det rör sig om en tölp som varit grov i munnen, och själv kränkt kvinnor med gärningar och sedan försvarar sig med ett språkbruk som han själv omskriver som tölpigt. Ett medgivande, där gärningarna omskrivs och förminskas.

Märkligt att ingen ånger efterfrågas av Virtanens hejarklack. Det är bara synd om tölpen, och hat mot Cissi som gör mig illa berörd. Det finns allt för många män som hatar kvinnor i detta feministiska konungarike. Jag måste le åt eländet
Senast redigerad av Vresrosen 2019-12-06 kl. 10:37.
Citera
2019-12-06, 11:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för att du klargör vilken tölp det är som nu plötsligt anser sig vara ett kränkt brottsoffer!

Virtanen går in i domstol och vill ha pengar, heder och ära genom att stämma Cissi, med medverkan av en advokat och en åklagare. Att advokaten driver detta och får statens hantlangare att ställa upp, är ingen bra utveckling i ett rättsväsende som gör bort sig med jämna mellanrum med fall som saknar rättslig grund.

När Virtanen gick ut offentligt och förklarade att han bara var en tölp, är han inte ett kränkt brottsoffer som endast blivit förtalad av Cissi. Det finns mer av varan tölpigt beteende i hans bagage. En sak Aftonbladet och övriga medier spridit.

Jag är övertygad om att Aftonbladet struntade i Cissi och hennes berättelse som beslutsunderlag. När Aftonbladet sparkade Virtanen var det en samlad bedömning om de härjningar de kände till med andra kvinnor. Ett beteende arbetsgivaren inte kunde tolerera och som deras jurister inte ansåg som endast lite tölpigt. Det tölpiga beteendet undergrävde Aftonbladets trovärdighet där värdegrunden är den viktigaste komponenten.

Det blir en parodi med rättegång när en tölp har heder, men inte de människor han angripit med sin tölpighet. Det är otvistigt att det rör sig om en tölp som varit grov i munnen, och själv kränkt kvinnor med gärningar och sedan försvarar sig med ett språkbruk som han själv omskriver som tölpigt. Ett medgivande, där gärningarna omskrivs och förminskas.

Märkligt att ingen ånger efterfrågas av Virtanens hejarklack. Det är bara synd om tölpen, och hat mot Cissi som gör mig illa berörd. Det finns allt för många män som hatar kvinnor i detta feministiska konungarike. Jag måste le åt eländet
Men inget av det du skriver om har någon bäring på huruvida det rör sig om förtal eller inte.
Citera
2019-12-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men inget av det du skriver om har någon bäring på huruvida det rör sig om förtal eller inte.

Det är ett troll bara. Har skrivit exakt samma novell 4-5 gånger nu.
Citera
2019-12-06, 12:46
Medlem
+
Citat:

Vi vet inte ännu hur detta slutar. Det är inte bara Cissi som tycker illa om Virtanen. Aftonbladet har haft artiklar om Virtanens tölpiga bravader med ännu större spridning än Cissis spridning, och understrukit allvaret med att ge Virtanen sparken. När media sprider en sak i de stora dagstidningarna blir det ett annat allvar. Det lustiga är att Virtanen erkänt att han är en tölp, och öppnat för debatt om ordet tölps innebörd. När han tar in Leif G W som stöd, ökade spridningen och debatten om innebörden i avfärda sitt agerande med att leta efter ett ord vi inte använder dagligdags.

Men är det Cissis ansvar, när Virtanen själv och media inte kan avstå från att sprida ännu mer, varför Virtanen förklarar sitt beteende som tölpigt?
Citera
2019-12-06, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
+

Vi vet inte ännu hur detta slutar. Det är inte bara Cissi som tycker illa om Virtanen. Aftonbladet har haft artiklar om Virtanens tölpiga bravader med ännu större spridning än Cissis spridning, och understrukit allvaret med att ge Virtanen sparken. När media sprider en sak i de stora dagstidningarna blir det ett annat allvar. Det lustiga är att Virtanen erkänt att han är en tölp, och öppnat för debatt om ordet tölps innebörd. När han tar in Leif G W som stöd, ökade spridningen och debatten om innebörden i avfärda sitt agerande med att leta efter ett ord vi inte använder dagligdags.

Men är det Cissis ansvar, när Virtanen själv och media inte kan avstå från att sprida ännu mer, varför Virtanen förklarar sitt beteende som tölpigt?
Inte heller något av detta har någon bärighet på frågan om förtal.

Jag tycker själv illa om Virtanen, han har varit med om att skapa det hysteriska samhällsklimat som till slut blev hans fall, lika gott åt honom. Jag tycker lika illa om CW, av samma skäl. Men inte heller detta påverkar frågan om förtal.
Citera
2019-12-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Eftersom du ställer den frågan antar jag att du inte läst FUPen. Börja där (länkad i mitt inlägg) och jämför CWs förhör med vad hon skrev på Brudpepp. Det är tillräckligt mycket som är lika för att det inte ska råda några tvivel om att det är samma händelse.

Då står det inte alltså utan du drar egna slutsatser vilket i sig är ren spekulation. Jag har läst FUP. Så min slutsats är att har du inte mer så faller det platt.
Citera
2019-12-06, 12:54
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
+

Tölp hit och Tölp dit. Är det ditt favorit ord?

Freddeboi har inte drogat någon, sen om han har betett sig svinigt på krogen, och? Det har nog de flesta män, OCH kvinnor varit någon gång.
Du kommer med påståenden och påhopp helt utan riktiga grunder, du går bara på det sissy PÅSTÅR, påståenden som är så vaga att åklagaren inte ens ville ta hennes anmälan till domstol.

Du är en väldigt liten människa, och vi kommer att garva åt dig med när sissy får öppna upp en mans plånbok för att betala skadeståndet.

Vad vore ni bitterfittor utan oss män?
Haha, hoho, hihi.
Citera
2019-12-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Då står det inte alltså utan du drar egna slutsatser vilket i sig är ren spekulation. Jag har läst FUP. Så min slutsats är att har du inte mer så faller det platt.

Hahaha åh nej va dumt. Sluuuuta. Inte ens CW hade försökt med den förklaringen.
Citera
2019-12-06, 14:09
Medlem
Citat:
Inte heller något av detta har någon bärighet på frågan om förtal.

Jag tycker själv illa om Virtanen, han har varit med om att skapa det hysteriska samhällsklimat som till slut blev hans fall, lika gott åt honom. Jag tycker lika illa om CW, av samma skäl. Men inte heller detta påverkar frågan om förtal.

Detta. Denna falska dikotomi. I själva verket är de flesta uslingar - yrkeskriminella, narkomaner som prioriterar sina beroenden över andra människors rätt till liv och egendom, knarklangare, allsköns slödder också givetvis "brottsoffer". Det hör till deras livsstil att de utsätts för brott likaväl som de begår brott. Tjuvheder finns inte. Pedofiler och andra uslingar som sitter i fängelse får stryk på anstalten.

Det finns inget som helst hinder för att vara brottsling och brottsoffer samtidigt, det är snarare ganska vanligt skulle jag tro.

I Virtanens fall är han inte ens en brottsling, inte i rättsväsendets mening i alla fall.

Vad vill man föra fram via denna falska dikotomi? Att personer med belastningsregister skall utestängas från rätten att göra en polisanmälan? Utestänga dem från rättssystemet för all framtid?

Den här typen av feminism hävdar alltså att den som är ett brottsoffer, eller ett offer i största allmänhet, i övrigt är helt fri från klander och eventuella dåliga handlingar hen utfört måste bortförklaras.

Vice versa förutsätter den också att den som är en förövare aldrig någonsin kan ha ett case mot någon annan person, oavsett vad denne begått mot hen.

Den typen av människosyn är populistisk, idiotisk, antidemokratisk och ganska äcklig.

Att Virtanen, eventuellt kanske, varit en "tölp" innebär inte att han i det här sammanhanget ska fråntas statusen som brottsoffer.

Varför har det då blivit så? På grund av nån idiotisk "identitetspolitik" där man först och främst ska föra fram argumentet att man är ett offer och att man av det skälet, oavsett problemformulering, argument och status ska bli lyssnad på. Främst kolporterat av vita, rika medelklasskärringar i innerstaden, eftersom deras privilegierade tillvaro i elfenbenstornet aldrig annars hade intresserat någon. Jaså, du är mångmiljonär och hemmafru i bostadsrätt på Södermalm? Vem ska lyssna på dina lyxproblem? Ingen? Testa att bli ett jävla offer, så får du intresse och medhåll av tiotusentals ressentiments-sjukpensionärer på Instagram.

Althögern brukar tala om västerlandets dekadens, om feminismen som samhällets upplösning. Jag håller inte nödvändigtvis med dem i stort, men Cissi Wallin har fan gett dem ammunition så att det räcker i 1000 år. Varenda feminist som ser saken någotsånär klarsynt torde undvika Cissi Wallin och hennes case noggrannare än radioaktivt sjukhusavfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in