2019-11-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Jag skulle satsa min ena pungkula på att CW är SvDs källa 😁

Och där rök den kulan. Polisanmälningarna har dom läst och det spelar ingen roll hur dom fått tag i dom utan till saken hör att CW inte ensamt pekar ut våldtäktsmannen Virtanen. Cissi diskuterar på Gardet om sin förtalsrättegång, och sidan har utgivningsbevis vilket då lyder under JK istället. Virtanen ligger nog på spaning för att anmäla allt och alla för att dom berättar om vad han gjort mot människor, och även dom som vidareförmedlar uppgifterna. Människan är en rättshaverist och körd som sagt.
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-28 kl. 22:25.
Citera
2019-11-28, 22:35
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Och där rök den kulan. Polisanmälningarna har dom läst och det spelar ingen roll hur dom fått tag i dom utan till saken hör att CW inte ensamt pekar ut våldtäktsmannen Virtanen. Cissi diskuterar på Gardet om sin förtalsrättegång, och sidan har utgivningsbevis vilket då lyder under JK istället. Virtanen ligger nog på spaning för att anmäla allt och alla för att dom berättar om vad han gjort mot människor, och även dom som vidareförmedlar uppgifterna. Människan är en rättshaverist och körd som sagt.

Du snackar goja. Jag har själv sett FV flera gånger sitta i en bekväm soffa medan unga, snygga tjejer limmade för glatta livet.

Under samma tidsperiod vet jag även gott om tjejer som hade som en grej att försöka ligga med Leif Pagrotsky. Kändisar har aldrig och kommer aldrig behöva våldta för att få ligga.
Citera
2019-11-28, 22:50
Medlem
Citat:

Det handlar om EN polisanmälan utöver CW's egna, samt en galning som påstod att han våldtagit henne i en stad han inte befann sig i.
Självklart spelar det till hur SvD fick tag i dom, nu i efterhand visade det sig att CW själv startade bloggen virtanensoffer.se (som skulle fungera som nån sorts uppbackning av CW's story) hon har även utövat påtryckningar, hon åkte fysiskt upp till kvinnans hemstad med en advokat och coachade henne att säga något som hon inte ens kan hålla fast vid under själva förhöret.

Var är Annika? Varför diskuteras inte detta närmre på Gardet tror du? - Jo, för att om ett vittne var kallat och godkänt av rätten för att berätta saker som skulle kunna stärka försvarets linje om att det finns en försvarlighet i CW's agerande; så hade Annika givetvis inte belagts med munkavle. Det är helt vansinnigt.

Och nej, Gardet har definitivt inget utgivningsbevis. De har ingen ansvarig utgivare. Du är cluless. Varför kan du inte kolla upp saker ens på google-nivå innan du bestämmer dig för att yttra dig?

Japp, Cissi Wallin är en rättshaverist. Cissi har medvetet och med uppsåt fortsatt att begå brott tills åklagaren beslutat om åtalsunderlåtelse. Förstår du vad det har kostat oss alla i resurser och skattepengar? Resurser som hade kunnat gå till, hmm, lagföra våldtäktsmän?

Kvinnan har sen mage att be andra kvinnor, varav många själva varit utsatta, betala hennes jävla böter. Så att HON kan skänka bötesbeloppet till välgörenhet. Det är så vidrigt. "Man ska inte behöva betala sin våldtäktsman" Fine, jag köper det. Men det finns kvinnor som suttit i den här sitsen utan en kvarts miljard på kontor. DOM skall alltså betala hennes "våldtäktsman" plus sina egna?

Äckligt
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-28 kl. 23:00.
Citera
2019-11-28, 22:57
Medlem
Citat:
Och där rök den kulan

Vill tillägga att jag är övertygad om att Virtanen betett sig svinigt, jag är defintivt inget fan av honom. Jag vet inte om han har våldtagit någon, men jag är helt säker på att han är oskyldig till de anklagelser Cissi slänger ur sig.

Betänk att människan fabricerade en historia som hon sedan postade på en blogg hon hade skapat själv. Dessutom grinade hon över att Virtanens advokat hade ifrågasatt sanningshalten i innehållet och postade länkar till bloggen som hon sa att hon hade fått av offer som ville vara anonyma.

Det är sånt som gör hennes trovärdighet till noll och inget.
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-28 kl. 23:01.
Citera
2019-11-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Du snackar goja. Jag har själv sett FV flera gånger sitta i en bekväm soffa medan unga, snygga tjejer limmade för glatta livet.

Under samma tidsperiod vet jag även gott om tjejer som hade som en grej att försöka ligga med Leif Pagrotsky. Kändisar har aldrig och kommer aldrig behöva våldta för att få ligga.

+1 Du har så rätt.

Nu våldtar ju våldtäktsmän av andra anledningar än att de är fula och inte får ligga som Erzebet påstår är Virtanens skäl till våldtäkt; men har Erzebet sett Virtanens fru? Karolina är intelligent, otroligt vacker och en lyckad författare. Snälla nån, vad har CW mot en sån kvinna?

(Vill understryka igen att jag är fullt medveten om att män inte våldtar av de här anledningarna och att en man med en vacker fru + 10000000000 villiga tjejer på kö MYCKET VÄL kan vara en våldtäktsman. Men eftersom Erzebet är korkad pratar jag med Erzebet på Erzebet vis. CW är ett jävla bottennapp och Virtanen kan bevisligen få bättre än CW)
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-28 kl. 23:27.
Citera
2019-11-29, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Japp, Cissi Wallin är en rättshaverist. Cissi har medvetet och med uppsåt fortsatt att begå brott tills åklagaren beslutat om åtalsunderlåtelse. Förstår du vad det har kostat oss alla i resurser och skattepengar? Resurser som hade kunnat gå till, hmm, lagföra våldtäktsmän?

Kvinnan har sen mage att be andra kvinnor, varav många själva varit utsatta, betala hennes jävla böter. Så att HON kan skänka bötesbeloppet till välgörenhet. Det är så vidrigt. "Man ska inte behöva betala sin våldtäktsman" Fine, jag köper det. Men det finns kvinnor som suttit i den här sitsen utan en kvarts miljard på kontor. DOM skall alltså betala hennes "våldtäktsman" plus sina egna?

Äckligt
(Kortad text samt min fetning, ovan)
Cissi verkar ha gift sig till pengar:

Citat från artikel publicerad onsdag 26 september 2018:
Cissi Wallins okända lyxliv som miljonärshustru
Cissi Wallin slåss för de svaga och röstar rött.
Men privat hänger hon sig åt ett lyxigt liv i överflöd.
Maken Linus är nämligen god för hundratals miljoner.

Cissi Wallins make Linus ägde 22 procent i bolaget kunde han lyfta ut sisådär 223 miljoner kronor.

Paret bor enligt uppgift i en 133 kvadratmeter stor bostadsrätt på hippa Södermalm

Bostaden värderas på sajten Booli till 10,2 miljoner kronor,

Bland annat har Cissi bloggat om den ”förvandling” som bostaden genomgått. Hon skriver själv att de köpt en tvårummare vägg-i-vägg som enligt Booli såldes för 5,4 miljoner kronor och är på 70 kvadratmeter. Något som alltså innebär att Cissi, Linus och parets två söner har sex rum och kök fördelat på över 200 kvadratmeter att röra sig på.
https://stoppapressarna.se/svenskt/c...iljonarshustru

Cissi vill att andra ska stå för pengarna.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-11-29 kl. 05:53.
Citera
2019-11-29, 06:16
Medlem
För att inte riskera att outa mig själv kan jag inte svara på hur eller varför jag tidigare tagit del av utredningsmaterialet hos SvD.
Jag kan dock kommentera följande.
Materialet innefattar 12 incidenter/rykten där FV anklagas för olika saker, alltifrån att ha drogat till att haft sexuellt umgänge med kvinnor.
I endast 2 fall har det förekommit polisanmälningar som ej lett till åtal, inget annat.
Citera
2019-11-29, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
För att inte riskera att outa mig själv kan jag inte svara på hur eller varför jag tidigare tagit del av utredningsmaterialet hos SvD.
Materialet innefattar 12 incidenter/rykten där FV anklagas för olika saker, alltifrån att ha drogat till att haft sexuellt umgänge med kvinnor.
I endast 2 fall har det förekommit polisanmälningar som ej lett till åtal, inget annat.

Varav ena fallet är en tjej som inte själv vill kalla det för en våldtäkt och som varken lidit psykiskt eller fysiskt av det som hände, utan som anmälde det efter påtryckningar av CW och Massi Fritz - två av Sveriges största mediahoror och fejkfeminister. Den lades ner direkt eftersom eventuellt brott var preskriberat samt att det inte gick att bevisa att Virtanen ens varit i Eskilstuna. Och så har vi CW’s påhitt.

Kan du dela med dig av vad de andra anklagelserna består av?
Senast redigerad av Unni.Drougge 2019-11-29 kl. 06:28.
Citera
2019-11-29, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Varav ena fallet är en tjej som inte själv vill kalla det för en våldtäkt och som varken lidit psykiskt eller fysiskt av det som hände, utan som anmälde det efter påtryckningar av CW och Massi Fritz - två av Sveriges största mediahoror och fejkfeminister. Den lades ner direkt eftersom eventuellt brott var preskriberat samt att det inte gick att bevisa att Virtanen ens varit i Eskilstuna. Och så har vi CW’s påhitt.

Kan du dela med dig av vad de andra anklagelserna består av?
Jag minns inte detaljerna men det var som sagt påståenden om FV’s beteenden leverne som inte direkt var smickrande för honom.
Citera
2019-11-29, 07:21
Medlem
Citat:
Du får vända dig till SvD och ifrågasätta deras läsning av polisanmälningarna. Det är inte så svårt att räkna ut att det finns fler anmälningar än just Cissis. Jag är inte ditt sändebud utan vill du påstå annat får det nog vara så att du själv redogör för vad källan är att det endast handlar om 1 anmälan.
Dom flesta förstår att våldtäkts Virtanen inte fick brudar på vanligt vis utan drogade ner dom och sen förgrep sig på dom. Han är körd och med all rätt. Grinolle är patetisk.

Och? Det är fortfarande fler anmälningar än 1 som påstods här. Din information är inte relevant för den diskussion som handlar om fler anmälningar.
Jag har läst materialet och det finns endast 2 anmälningar, varför ljuger du, du kan omöjligt ha läst materialet.
Citera
2019-11-29, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami

Du får förstå att man tar ett sånt här uttalande med en nypa salt, men "haft sexuellt umgänge med kvinnor" är alltså något som ska ligga honom i fatet så att säga?

Man kan ha en personlig moraluppfattning men man får nog vara bra frikyrklig om man tycker att tröskeln för omoral ligger vid att ha sexuellt umgänge.
Citera
2019-11-29, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy

Det går inte att dra en rak linje mellan att vara omgiven av vackra damer och att få en massa ligg. Det måste alltid eskalera från det ena till det andra och det finns många steg på vägen där det kan gå fel. Såvida man inte ser två personer ha sex så vet man inte om de haft det. Jag tror säkert att FV haft bra många fler ligg än genomsnittsmannen. Det betyder inte att han haft det superlätt och inte har gjort saker mot kvinnors vilja. Det är betydligt lättare för en man att vara omgiven av nyfikna tjejer som fått upp ögonen för dig av någon anledning (som att du är krönikör i en stor tidning) och betydligt svårare att kapitalisera på denna uppmärksamhet, att omvandla den i ligg. Det finns så många moment där en man kan klanta till det på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in