Citat:
Ursprungligen postat av
Dumptruck
Efter att ha följt denna tråd och liknande trådar om metoo så känns det som att män står helt rättslösa mot dessa typer av manshatande kvinnor.
I princip kan en kvinna knalla in på en polisstation, påstå att man X stoppat in fingrarna i henne på en fest, berätta för några väninnor och sedan är mannen helt körd. Sedan om han blir fälld för våldtäkt kan kvinnan basunera ut att hon blivit våldtagen av mannen för att totalt förstöra mannens rykte, karriär, äktenskap, sociala liv med mera. Då är det nog inte långt till repet. Fy fan vilket samhälle vi lever i.
Jag håller faktiskt med. Och jag är kvinna.
Jag har en manlig bekant (ej min egen vän dock) som är så vänstervriden så man skyr honom, men Cissi Wallin skulle han vilja ha bakom lås och bom. Det säger en del, när även hennes egen pk-istiska falang tycker det är rent uppåt väggarna med både henne och allt kring metoo.
Jag förstår män som protesterar och tycker att män utstår felaktiga och rättsvidriga processer nu.
Det finns mansgrupper och män som gått samman mot dessa förfärliga utgångar/processer och förtryck.
Ja, jag är kvinna, men jag anser att män utsätts för förtryck på vissa sätt, i klimatet i samhället.
Visst det kommer in massvis med män från andra länder med förfärlig kvinnosyn, som slår och mördar kvinnor. På så sätt är kvinnor, även svenska kvinnor, väldigt utsatta för mansvåld.
Men kommer vi åt den kategorin av fundamentalistiska män genom att hetsa mot våra svenska män?