2019-12-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det verkar som om Virtanen våldtagit hundratals kvinnor genom åren som inte har sagt något och så 10 till 20 år senare kommer de på att de blivit våldtagna och hör av sig till Cissi. Yeah yeah!

Ja han var ju en slags rockstjärna på den tiden enligt honom själv. Tillåt mig skratta högt angående det, men att han då behövde droga och våldta och har såpass dåligt omdöme att han raggar på minderåriga. Det finns alltid ett stort mörkertal i våldtäktsfall och dom kan som sagt dyka upp när någon anmäler som CW tex. Inget nytt inget konstigt heller för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Nu var ju inte CW barn för 40 till 50 år sen. Varför har hon kallat sig nykter alkoholist redan i 25 årsåldern?
Kolla med en alkoholläkare så ska du se när man anses vara alkoholist. Det kan väl nämnas att dom flesta missbruk handlar om när det går ut över vardagen så kan man inte längre hantera det. Så ja 25 år och nykter alkoholist det finns det säkert en uppsjö av.
Senast redigerad av Erzebet 2019-12-01 kl. 23:56.
Citera
2019-12-02, 06:45
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Kolla med en alkoholläkare så ska du se när man anses vara alkoholist. Det kan väl nämnas att dom flesta missbruk handlar om när det går ut över vardagen så kan man inte längre hantera det. Så ja 25 år och nykter alkoholist det finns det säkert en uppsjö av.
Det tror jag också men Cissis alkoholism har tydligen "gått över". Hon kan dricka måttligt utan problem igen vilket jag gissar är otroligt ovanligt för en nykter alkoholist. För hon kan väl inte ha ljugit om sin alkoholism också??
Citera
2019-12-02, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Det tror jag också men Cissis alkoholism har tydligen "gått över". Hon kan dricka måttligt utan problem igen vilket jag gissar är otroligt ovanligt för en nykter alkoholist. För hon kan väl inte ha ljugit om sin alkoholism också??
Har du något som, styrker det? Ljugit också låter onekligen som att du pådyvlar dina egna åsikter här. Större problem finns när en lönnfet krönikör tror han är rockstjärna men vaknar upp ur dimman och inser att han är anmäld och uthängd för våldtäkt. Så jag får hoppas att Cissi Wallin gjort alla offer en björntjänst genom att berätta att den sk rockstjärnan måste droga och våldta för att få ligga.
Citera
2019-12-02, 08:47
Medlem
Det är så att om man är alkoholist eller narkoman så kan man leva nyktert. Man är då nykter alkoholist eller nykter narkoman. Man kan då aldrig bruka måttligt utan att falla in i missbruk igen.

Tydligt är att Cissi Wallin ljuger, hon förminskar och förlöjligar oss som lider av beroendesjukdomar, det hon gör är riktigt lågt och oförsvarligt.

Ja, jag är en nykter alkoholist.
Citera
2019-12-02, 09:06
Medlem
Carl Serungs avatar
När kommer domen?
Citera
2019-12-02, 09:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
När kommer domen?

Borde vara inom ett par veckor väl.
Citera
2019-12-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Det är så att om man är alkoholist eller narkoman så kan man leva nyktert. Man är då nykter alkoholist eller nykter narkoman. Man kan då aldrig bruka måttligt utan att falla in i missbruk igen.

Tydligt är att Cissi Wallin ljuger, hon förminskar och förlöjligar oss som lider av beroendesjukdomar, det hon gör är riktigt lågt och oförsvarligt.

Ja, jag är en nykter alkoholist.

Det har du helt rätt i och jag reagerade också på det, hänvisar återigen till Söndagsintervjun i P1 där hon talar om sin relation till alkohol som låter helt knasig. Först gick hon ut och berättade att hon var alkoholist och sen träffade hon en terapeut som sa det var helt ok att hon drack. Så antingen lever hon i förnekelse, eller sa hon var alkoholist för att få uppmärksamhet.
Citera
2019-12-02, 09:30
Medlem
Citat:
Har du något som, styrker det? Ljugit också låter onekligen som att du pådyvlar dina egna åsikter här. Större problem finns när en lönnfet krönikör tror han är rockstjärna men vaknar upp ur dimman och inser att han är anmäld och uthängd för våldtäkt. Så jag får hoppas att Cissi Wallin gjort alla offer en björntjänst genom att berätta att den sk rockstjärnan måste droga och våldta för att få ligga.
Cissi har själv gått ut med att hon aldrig varit alkoholist, hon bara trodde att hon var det.
Källa: Något inlägg på hennes Instagram, orkar inte leta fram det.
Citera
2019-12-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Cissi har själv gått ut med att hon aldrig varit alkoholist, hon bara trodde att hon var det.
Källa: Något inlägg på hennes Instagram, orkar inte leta fram det.

Ja, och innan lät hon sig intervjuas i Aftonbladet om att hon var alkoholist.
https://www.aftonbladet.se/relatione...-och-jag-drack Det var ju därför journalisten i Söndagsintervun frågade om det.
Senast redigerad av Ajara 2019-12-02 kl. 09:37.
Citera
2019-12-02, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det har du helt rätt i och jag reagerade också på det, hänvisar återigen till Söndagsintervjun i P1 där hon talar om sin relation till alkohol som låter helt knasig. Först gick hon ut och berättade att hon var alkoholist och sen träffade hon en terapeut som sa det var helt ok att hon drack. Så antingen lever hon i förnekelse, eller sa hon var alkoholist för att få uppmärksamhet.

Många i hennes generation (kvinnliga) journalister, influencers och bloggare är alkoholromantiker, de tycker det är häftigt och spännande att kvinnor också får supa till och vara "jobbiga" / lynniga /geniala med glaset i hand.
Citera
2019-12-02, 09:45
Medlem
Citat:

Ja jag vet det läs inläggen innan. Och mamman drack ju uppenbarligen. Jag skrev inte att jag inte trodde CW var alkoholist som 25 åring utan att jag trodde hon var det. Självklart kan 25 åringar vara alkoholister.
Citera
2019-12-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jenny Westerstrand, ordförande för Roks, anser att effekten av utökade förtalslagar blivit att de kommit att riktas mot kvinnor.

Som den gamle politiske filosofen Rawls tycker jag man ska utvärdera hur en eventuell förändring i samhället drabbar de som har det allra sämst.

Lättnader brottsbalken ska man därför överväga jävligt noga. Det största förtalsmålet innan Cissis handlade om skoltjejer som hängts ut som horor på internet, det s k Instagram-målet. Att slopa förbud kan mycket väl drabba personer som redan är utsatta. Cissi är inte en särskilt utsatt person (vit, rik, osv) och om man kan skydda t ex unga, utsatta skoltjejer till priset av att offra en medelålders kvinnlig mångmiljonär så må det tyvärr vara hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in