2019-11-26, 19:52
Medlem
Jag förstår inte varför Virtanens advokat inte tog upp Cissis spridning av påhittade brottsanklagelser mot Virtanen?

Bloggbevakning är Sveriges största blogg. Så här skrev innehavaren till den nyligen:

"Cissi Wallin är nämligen allt annat än nöjd med att jag publicerade det HÄR inlägget igår där jag tar avstånd från henne och hennes metoder att genom hot försöka tysta ner Haveristernas granskning om henne.
Så vad gör hon då?
Hon hotar MIG med att avslöja att jag hjälpte henne ta fram den, vilket inte känns som det smartaste draget då hon hela tiden förnekat att ha någonting alls med den att göra.
Och helt ärligt – jag tar mycket hellre konsekvenserna av mitt idiotiska handlande att hjälpa Cissi genom att skapa upp den här bloggen än att låta mig tystas av hennes hot.
Så FAN heller!!!
Bloggen var Cissi Wallins påhitt, materialet i den kom från Cissi Wallin men jag hjälpte henne att publicera detta enda inlägg".

Cissi spred länken till bloggen som hon själv låg bakom all text i, på Instagram. Hon påstod där att det var andra av "Virtanens offer" som låg bakom bloggen.

Vem gör så?! Inte en person med ärliga avsikter. Så gör en person som inte talar sanning. Tror inte på Cissi överhuvudtaget gällande något längre.

Hela blogginlägget: https://bloggbevakning.se/2019/11/10...ort-pa-bordet/
Senast redigerad av Emmaslemma 2019-11-26 kl. 19:54.
Citera
2019-11-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Korrekt, och det är även fel att kalla det mobb när folk diskuterar på sociala medier. Det är vanligt folks samhälle och de har all rätt att diskutera det sinsemellan, något makthavare vill förbjuda och skambelägga och vara de som ger tillstånd till. Det är inte ett dugg skamligt eller fel eller som du skriver utgör ett parallellt rättssystem. Att diskutera brottslingar och brott har folk gjort i alla tider.

Det är också helt samhällsfientligt att mena att alla påståenden om att andra människor betett sig som svin eller begått brott skulle förbjudas, så som många tycks mena och som får dem att fördöma Cissi Wallin. Vi bör inte ha ert samhälle där människor kan bete sig hur som helst utan att någon får påtala det utan det skall pågå obehindrat tills dess rättsväsendet evetuellt bryter in.

Jag tror inte för en sekund att du skulle säga samma sak om du själv var drabbad.
Citera
2019-11-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Vore så kul om även Soran Ismail anmäler henne. Hon hängde ju ut honom för ett par veckor sen. Inte för att jag tycker bra om Soran, det gör jag absolut inte, utan för att det vore kul med ännu mer vänsterkannibalism bara 😁
Baaahahahah!
Vi får vänta, med spänning! Jag är helt övertygad att det kommer fler bakslag.
Citera
2019-11-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Nja nu förenklar du. Det KAN ses som försvarbart med förtal. Känns ju otroligt att hon skulle frias men vi får se!

Nu är det så enkelt att i den fråga detta handlar om, har Virtanen haft hög svansföring som en feministisk man där han den vägen kommit i kontakt med kvinnor, och därefter kränkt dem.

Virtanen har njutit av att vara kändis och han har varit utåtagerande under hela sin yrkesverksamma tid, där han varit gränslös mot kvinnliga arbetskamrater. Samtidigt som han mästrat läsarna med feminism och andra ismer.

Media brukar ha koll på vad som är förtal och avstår som regel att skriva om saker som är ord mot ord. Media gör sin egen research. Aftonbladet visste vilken filur Virtanen är och hur han betett sig. Det var ingen privatperson som det skrevs om, när feministen Virtanen blev utpekad som våldtäktsman och gris. Arbetsgivaren köpte ut honom. Att Virtanen erkänner och förminskar sin framfart med att ta fram nya begrepp som tölp, är ett erkännande. Media bedömde trovärdigheten och det var inte till Virtanens fördel.

Det intressanta är att den stora spridningen skett genom media och inte genom Cissi. Folk flest läser inte bloggar, eller följer random instagram. Jag har fått kännedom om att det var en usling bakom dyngan Virtanen skrev, genom medias nyhetsförmedling och debatter. Det är av allmänintresse att veta vad det är för folk som driver politisk propaganda på en stor tidning som Aftonbladet. Det är Virtanens respons som orsakar spridningen, men det är han för dum att förstå.

Det intressanta är att gränsen mellan kändis och ökändis är hårfin. Virtanen är en offentlig person. Virtanen gillade att vara kändis, men hade inte förmågan att se hur kvinnor uppfattar det tölpiga språk han använder, eller hur hans beteende kränker andra människor. Det var bara han själv som var road. Nu var det inte roligt längre under #Metoo, när media cashade in, och alla män som missbrukat sin makt kom i fokus.

Det jag tycker är märkligt är att Virtanen får till ett allmänt åtal. Det är ett lotteri, det där med en åklagare som driver saken för en kränkt tölps räkning, medan riktiga brottsoffer som utan egen förskyllan blir utsatta för värre brott får nöja sig med att det saknas resurser.
Citera
2019-11-26, 20:47
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu är det så enkelt att i den fråga detta handlar om, har Virtanen haft hög svansföring som en feministisk man där han den vägen kommit i kontakt med kvinnor, och därefter kränkt dem.

Virtanen har njutit av att vara kändis och han har varit utåtagerande under hela sin yrkesverksamma tid, där han varit gränslös mot kvinnliga arbetskamrater. Samtidigt som han mästrat läsarna med feminism och andra ismer.

Media brukar ha koll på vad som är förtal och avstår som regel att skriva om saker som är ord mot ord. Media gör sin egen research. Aftonbladet visste vilken filur Virtanen är och hur han betett sig. Det var ingen privatperson som det skrevs om, när feministen Virtanen blev utpekad som våldtäktsman och gris. Arbetsgivaren köpte ut honom. Att Virtanen erkänner och förminskar sin framfart med att ta fram nya begrepp som tölp, är ett erkännande. Media bedömde trovärdigheten och det var inte till Virtanens fördel.

Det intressanta är att den stora spridningen skett genom media och inte genom Cissi. Folk flest läser inte bloggar, eller följer random instagram. Jag har fått kännedom om att det var en usling bakom dyngan Virtanen skrev, genom medias nyhetsförmedling och debatter. Det är av allmänintresse att veta vad det är för folk som driver politisk propaganda på en stor tidning som Aftonbladet. Det är Virtanens respons som orsakar spridningen, men det är han för dum att förstå.

Det intressanta är att gränsen mellan kändis och ökändis är hårfin. Virtanen är en offentlig person. Virtanen gillade att vara kändis, men hade inte förmågan att se hur kvinnor uppfattar det tölpiga språk han använder, eller hur hans beteende kränker andra människor. Det var bara han själv som var road. Nu var det inte roligt längre under #Metoo, när media cashade in, och alla män som missbrukat sin makt kom i fokus.

Det jag tycker är märkligt är att Virtanen får till ett allmänt åtal. Det är ett lotteri, det där med en åklagare som driver saken för en kränkt tölps räkning, medan riktiga brottsoffer som utan egen förskyllan blir utsatta för värre brott får nöja sig med att det saknas resurser.

Jag tror man i stor mån är ute efter prejudicerande fall. Dessa typer av uthängningar i sociala medier är något som svenskt rättsväsende behöver testa. Utfallet i detta kommer överklagas och bli inte förvånad om det går till HD.
Citera
2019-11-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Det är ju enbart ditt eget tyckande. Om du går in på CW IG så har hon tiotusentals människor som helt och fullt tror på det hon hävdar om FV. Testa att gå in där och säg att man är oskyldig tills motsatsen bevistas. Jag blev hotad till livet när jag gjorde så.

Tiotusentals? Hur får du det till den siffran?
Citera
2019-11-26, 21:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Jag tror man i stor mån är ute efter prejudicerande fall. Dessa typer av uthängningar i sociala medier är något som svenskt rättsväsende behöver testa. Utfallet i detta kommer överklagas och bli inte förvånad om det går till HD.
Jag tycker absolut att det är dags att ta fram lite prejudikat i HD.
Citera
2019-11-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tiotusentals? Hur får du det till den siffran?
När man säger tiotusentals menar man inte exakt den siffran. Hon har vad jag förstått 50k följare. Kommer inte in på hennes profil längre för jag helt sansat skrev kritik angående en sak hon postade. Hon blockade mig.
Citera
2019-11-26, 21:39
Medlem
Citat:
När man säger tiotusentals menar man inte exakt den siffran. Hon har vad jag förstått 50k följare. Kommer inte in på hennes profil längre för jag helt sansat skrev kritik angående en sak hon postade. Hon blockade mig.

Bara för att man följer henne betyder det ju inte att man delar hennes inställning till allt. Har väldigt svårt att tro att det var många hundra som trodde på henne till 100%.

Och som sagt, hon är inte i någon position som innebär att allmänheten skulle ta henne på orden.

Hade det varit ex Malou von Sivers hade det varit en helt annan tillförlitlighet och effekt i spridningen, men nu är det Cissi Wallin, som typ 97% av Sveriges befolkning undrar vem det är.
Citera
2019-11-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Bara för att man följer henne betyder det ju inte att man delar hennes inställning till allt. Har väldigt svårt att tro att det var många hundra som trodde på henne till 100%.

Och som sagt, hon är inte i någon position som innebär att allmänheten skulle ta henne på orden.

Hade det varit ex Malou von Sivers hade det varit en helt annan tillförlitlighet och effekt i spridningen, men nu är det Cissi Wallin, som typ 97% av Sveriges befolkning undrar vem det är.
När jag röjde lite på hennes IG var det flertalet som skrev där som var helt på hennes linje om precis allt. Och det är många som skriver.....många. Det var som att man gått in i en moske och sagt att gud inte finns att skriva där. Jag kan nog lugnt säga att 99% av Sveriges feminazis tror på henne till 100% och de är nog betydligt fler än 10k vilket ar en underskattning från min sida med tanke på att hon har fler följare än så.
Citera
2019-11-26, 21:55
Medlem
Citat:
När jag röjde lite på hennes IG var det flertalet som skrev där som var helt på hennes linje om precis allt. Och det är många som skriver.....många. Det var som att man gått in i en moske och sagt att gud inte finns att skriva där. Jag kan nog lugnt säga att 99% av Sveriges feminazis tror på henne till 100% och de är nog betydligt fler än 10k vilket ar en underskattning från min sida med tanke på att hon har fler följare än så.

Ja som sagt, det är en liten unik skara som det spridits sig till då, förmodligen likadan spridning som innan förtalet.
Citera
2019-11-26, 21:55
Medlem
Citat:

Det är trots allt bara ~240 pers på Patreon som stödjer hennes projekt Gardet och 4 pers demonstrerade utanför någon tingsrätt i Västsverige för hennes skull. Men ja, nog är det skrämmande många som krigar för henne på instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in