Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Ni som har Instagram, Twitter och Myspace. Har någon tagit upp med Cissi hur ända in i helvete hon och Uni har mage att börja podda och tigga pengar under eget namn istället för leverera den podd Gardet lovade?
Är Gardet officiellt nedlagt nu när Cissi och Uni satsar på sig själva och Gardet inte brytt sig om sina medsystrar sen den 23 juli?
Varför har Gardet fortfarande en Patreon? Bedrägeri är fult. Bedrägeri mot feministiska systrar är dubbelfult.
Nån följare måste väl för i satans helvete ha ställt dessa frågor till C?
Men för i helvete,
Dofterna
Frågan är också varför 78 personer hellre lägger sina pengar på Gardet än valfri annan
fungerande organisation med liknande inriktning, men det skulle vara intressant att se var pengarna hamnar.
Jag vet inte hur det är nu, men tidigare har ifrågasättare på CWs Instagram blivit blockerade. Troligtvis är de flesta sådana bortsållade redan. Vad jag har sett så är det väldigt få kritiska frågor i hennes kommentarsfält - undantaget hennes trans-inlägg, där hon både fick mothugg och tappade följare.
Tyvärr så är det inte bara i CWs kommentarsfält det generellt är en flat attityd, även media tycker jag gör ett dåligt jobb här. Jag såg till exempel inte på ett enda ställe att någon frågat henne om bloggen "Virtanens offer" när det uppdagades att det var hon som startat den via bulvan. Eller ett färskare
exempel. Tänk på att detta når 100 000 följare:
Alla pratar porr just nu. Och det börjar ju bli ganska tydligt att #rfsu numer verkar drivas av ett gäng strypsex-dudes med bihang som vill normalisera allt misogynt skevt med motiveringen att det är ”utforskande”.
/.../
Men så tjänar också RFSU pengar, mycket pengar på att sälja leksaker och ”hjälpmedel” tagna ur porrens värld. Så ja - klart de vinner på att alarmistiskt alarmera kring alla som försöker kritisera porr och porrens skadeverkningar, och kalla dessa just alarmister.
Det är dels helt befängt att påstå detta om RFSU, och dels helt befängt att media inte ifrågasätter henne.