2020-09-11, 22:59
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99
Det här faller delvis under den kategorin: https://m.facebook.com/watch/?v=1409091289182934&_rdr
Tack snälla men det räcker så.
Citera
2020-09-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Kan man se Cissis standup förevigad någonstans? Rykten gör gällande att hon var Sveriges sämsta, men jag måste få bedöma själv.

Ytterligare ett inför-klipp. Verkar inte finnas något från själva föreställningarna förutom Twitter-klippet ovan.
Citera
2020-09-12, 08:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Tack snälla men det räcker så.
Det var ju riktigt riktigt mediokert. Spännande ändå hur hon odlar bilden av hur utsatt och exkluderad hon är men samtidigt när hon känner ”fan, jag borde bli komiker” får hon tillgång till hela scenen och behövde mig veterligen inte jobba sig upp via typ Big Ben eller andra ställen rookies jobbar sig igenom. Mm, exkluderad ja.
Citera
2020-09-12, 23:36
Medlem
Dofternas avatar
Ni som har Instagram, Twitter och Myspace. Har någon tagit upp med Cissi hur ända in i helvete hon och Uni har mage att börja podda och tigga pengar under eget namn istället för leverera den podd Gardet lovade?
Är Gardet officiellt nedlagt nu när Cissi och Uni satsar på sig själva och Gardet inte brytt sig om sina medsystrar sen den 23 juli?
Varför har Gardet fortfarande en Patreon? Bedrägeri är fult. Bedrägeri mot feministiska systrar är dubbelfult.

Nån följare måste väl för i satans helvete ha ställt dessa frågor till C?

Men för i helvete,
Dofterna
Citera
2020-09-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ni som har Instagram, Twitter och Myspace. Har någon tagit upp med Cissi hur ända in i helvete hon och Uni har mage att börja podda och tigga pengar under eget namn istället för leverera den podd Gardet lovade?
Är Gardet officiellt nedlagt nu när Cissi och Uni satsar på sig själva och Gardet inte brytt sig om sina medsystrar sen den 23 juli?
Varför har Gardet fortfarande en Patreon? Bedrägeri är fult. Bedrägeri mot feministiska systrar är dubbelfult.

Men för i helvete,
Dofterna
Frågan är också varför 78 personer hellre lägger sina pengar på Gardet än valfri annan fungerande organisation med liknande inriktning, men det skulle vara intressant att se var pengarna hamnar.

Jag vet inte hur det är nu, men tidigare har ifrågasättare på CWs Instagram blivit blockerade. Troligtvis är de flesta sådana bortsållade redan. Vad jag har sett så är det väldigt få kritiska frågor i hennes kommentarsfält - undantaget hennes trans-inlägg, där hon både fick mothugg och tappade följare.

Tyvärr så är det inte bara i CWs kommentarsfält det generellt är en flat attityd, även media tycker jag gör ett dåligt jobb här. Jag såg till exempel inte på ett enda ställe att någon frågat henne om bloggen "Virtanens offer" när det uppdagades att det var hon som startat den via bulvan. Eller ett färskare exempel. Tänk på att detta når 100 000 följare:
Alla pratar porr just nu. Och det börjar ju bli ganska tydligt att #rfsu numer verkar drivas av ett gäng strypsex-dudes med bihang som vill normalisera allt misogynt skevt med motiveringen att det är ”utforskande”.
/.../
Men så tjänar också RFSU pengar, mycket pengar på att sälja leksaker och ”hjälpmedel” tagna ur porrens värld. Så ja - klart de vinner på att alarmistiskt alarmera kring alla som försöker kritisera porr och porrens skadeverkningar, och kalla dessa just alarmister.
Det är dels helt befängt att påstå detta om RFSU, och dels helt befängt att media inte ifrågasätter henne.
Citera
2020-09-14, 18:08
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Men för i helvete,
Dofterna

Ställer man kritiska frågor på NarCissis instagram blir man ganska snabbt blockad.
Citera
2020-09-14, 18:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ställer man kritiska frågor på NarCissis instagram blir man ganska snabbt blockad.

Är det ens att räkna som kritik? Nån av hennes vänner måste ställt frågan om Gardet och Patreon.

Får skriva ett öppet brev.

Hej Cissi! Läget? Höruduru, existerar fortfarande Gardet? Varför gör inte du och Uni podd som Gardet? Du lovade ju det och jag har skänkt pengar till Gardet just för podd.
Känns som att ni svek mig och nu vill jag dö. Vill skära min ansikt och dö.
Svara gärna i podden.

Best regards,
Cissi Señor
Citera
2020-09-18, 09:49
Medlem
Noterade en ganska lustig sak i går på Instagram. Cissi lade ut ett klipp där hon sjunger Kate Bush. Naturligtvis möts det av hyllnigar om hur bra hon är på att sjunga, hur bra hon är på allt. Hur det är deras favorit sång. Kate Bush är bäst osv.

Låten hon sjunger heter: "This womans work". För det första handlar sången om en man som ska bli far och modern och barnet riskerar att dö. Perspektivet är mannens. För det andra har Kate Bush vägrat att kalla sig för feminist sedan i vart fall 1980-talet.

Som vanligt har pöbeln inte funderat på annat än att det låter fint, titeln på låten och att Kate Bush är kvinna.
Citera
2020-09-18, 10:08
Cissi är kränkt av att inte ha fått mer gratisreklam för sin bok:

cissiwallin Nästan all svensk tv har ghostat mig och min bok, inga mysiga samtal i morgonsoffor och andra soffprogram här inte. Hur skulle det se ut att ha en (förtals)dömd kvinna som begått brottet att berätta, i rutan ... (Eller ja, Thorsten Flinck, Persbrandt och Sebbe Staxx med flera har ju penisförmån, heelt annan sak🤷‍♀️). Men e t t tv-inslag blev det om boken, så får väl lägga upp det om och om igen eftersom Morgonstudion, Nyhetsmorgon, Efter Fem, Go’ Kväll, Babel med flera tycker jag är för ”problematisk” och allt det där, ni vet.

Vilken dum jävla hora.
Citera
2020-09-18, 10:54
Medlem
Cissi Wallins dokumentär om polska feminister kommer vara klar innan jul: https://i.ibb.co/jvPN53H/polendoku.jpg
Citera
2020-09-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Cissi är kränkt av att inte ha fått mer gratisreklam för sin bok:

cissiwallin Nästan all svensk tv har ghostat mig och min bok, inga mysiga samtal i morgonsoffor och andra soffprogram här inte. Hur skulle det se ut att ha en (förtals)dömd kvinna som begått brottet att berätta, i rutan ... (Eller ja, Thorsten Flinck, Persbrandt och Sebbe Staxx med flera har ju penisförmån, heelt annan sak🤷‍♀️). Men e t t tv-inslag blev det om boken, så får väl lägga upp det om och om igen eftersom Morgonstudion, Nyhetsmorgon, Efter Fem, Go’ Kväll, Babel med flera tycker jag är för ”problematisk” och allt det där, ni vet.

Vilken dum jävla hora.

Det är den ständiga förklaringsgrunden. Om det inte finns ett intresse av Wallin, då måste det vara fel. Patriakatet eller i vart fall en riktad attack mot henne. Jag vet naturligtvis inte varför hon inte för vara med. Men den rimligaste anledningen är att hon inte är så intressant. Ärendet med FV och hennes allmänna gnäll över sina motgångar osv det är uttömt. Det hon inte förstår är att hon inte är en så intressant figur och inte har så mycket materiellt att bidra med.

Det är naturligtvis mycket sorgligt att hon lever i en värld där hon verkligen tycker att hon är värd att lyssnas på. Att hon är duktig, intelligent osv. Men samtidigt har så lite att bidra med. Kanske kommer verkligenheten komma ikapp henne, kanske inte. Men där hon inser att hon faktiskt fick enormt mycket mer utrymme än vad hon förtjänade under åren innan metoo.

En liten notering jag gjorde på hennes insta. Hon skriver om hur stolt hon är för att hon toppat (i vart fall högt upp) på försäljningtoppen av böcker ”i flera månader”. Men sanningen är att hennes bok släpptes 25 augusti och därmed har hon inte varit ute i ens en månad med sin bok. Det är väl som vanligt - den Wallinska sanningen.

Obiter dictum: hennes följare tar naturligtvis ingen notis om det. De hyllar på. De är egentligen betydligt mer intressanta än wallin egentligen.
Citera
2020-09-19, 07:41
Medlem
AreYouBacks avatar
https://www.expressen.se/kronikorer/...-skola-i-kaos/

Har verkligheten kommit och bitit Cecilia i baken? Nu när det softa livet på Södermalm är bakom henne och verklighetens Sverige kommer som en cement klump i henne och hennes barns liv. Nedkörd skola skriver hon. Ska det vara så här? Ska man flytta ut på landet och sätta barn i "byskola" (hon vet inte att dess också är nedlagda av ekonomiska skäl. Nu har hon försvarat Sveriges utveckling och har förlorat sin rätt att kritisera den, alternativt göra avbön. Hon kanske har tagit steget att berätta om insikten att Sverige inte fungerar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in