2019-12-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Min ålder angår inte dig.
Men att försöka få till det att det är felet på CW är pga att hennes polska mamma skickade med henne saft i en fd spritflaska gör att jag får intrycket av att du vill skylla CWs problem på hennes mamma (och saften i spritflaskan) och därmed förminska CWs ansvar för att lösa sina egna problem.

Hon har jättemycket problem ja. Är det förbjudet i denna tråd om henne intressera sig för vad det beror på? Är du moderator här? Är ämnet laddat för dig av privata skäl kan ju varken vi som skriver här eller CW ta hänsyn till det. Jag vet människor som gjort storartade saker och fått jättehärliga liv med såna uppväxter. Det var ju någon känd person som sa att det är som i ett hus, att gå ut genom huvudentrén eller bakdörren. Det kan gå bra eller dåligt för ett sk "maskrosbarn" så inte behöver du hur gammal du än är ta åt dig! Men vi vet ju att CW just nu är ganska urspårad i alla fall. Men kom igen det här är en skvallertråd. Sluta gnata. Kom med något nytt själv istället.

Men men snart kommer nytt ändå. Domen. Ska bli spännande.
Citera
2019-12-01, 17:54
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Hon har jättemycket problem ja. Är det förbjudet i denna tråd om henne intressera sig för vad det beror på? Är du moderator här? Är ämnet laddat för dig av privata skäl kan ju varken vi som skriver här eller CW ta hänsyn till det. Jag vet människor som gjort storartade saker och fått jättehärliga liv med såna uppväxter. Det var ju någon känd person som sa att det är som i ett hus, att gå ut genom huvudentrén eller bakdörren. Det kan gå bra eller dåligt för ett sk "maskrosbarn" så inte behöver du hur gammal du än är ta åt dig! Men vi vet ju att CW just nu är ganska urspårad i alla fall. Men kom igen det här är en skvallertråd. Sluta gnata. Kom med något nytt själv istället.

Men men snart kommer nytt ändå. Domen. Ska bli spännande.
Håller med om att domen ska bli spännande - och om att CW har en del problem att ta tag i.
Citera
2019-12-01, 19:25
Medlem
St. Pinocchios avatar
(ETC från googlecash textversion + scrolla)

http://webcache.googleusercontent.co...trip=1&vwsrc=0

”Maria Sveland: Cissi Wallin tar kulan för alla oss kvinnor”
(tydligen ej endast hatmejl i inboxen utan även carte blanche att uttala sig för klotets samlade kvinnomassa)

Butter-muttan är på hugget, Virtanen på längden, bredden, tvären och höjden.Dock missar hon en viktig aspekt nämligen i vad mån Cissi borde önska Virre en riktigt god jul ? - Först blir hon bekräftad som kvinna, sedan som offer och slutligen bygger hon en karriär. - Trippelbonus!

Noterar att även flashback omnämns i artikeln.
Citera
2019-12-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St. Pinocchio
(ETC från googlecash textversion + scrolla)

http://webcache.googleusercontent.co...trip=1&vwsrc=0

”Maria Sveland: Cissi Wallin tar kulan för alla oss kvinnor”
(tydligen ej endast hatmejl i inboxen utan även carte blanche att uttala sig för klotets samlade kvinnomassa)

Butter-muttan är på hugget, Virtanen på längden, bredden, tvären och höjden.Dock missar hon en viktig aspekt nämligen i vad mån Cissi borde önska Virre en riktigt god jul ? - Först blir hon bekräftad som kvinna, sedan som offer och slutligen bygger hon en karriär. - Trippelbonus!

Noterar att även flashback omnämns i artikeln.

Kan du dela några delar av den här? Den är låst för ickeprenumeranter. Dela så blir cirkeln sluten: från flashback till henne och så tillbaka hit igen.
Citera
2019-12-01, 20:04
Medlem
St. Pinocchios avatar
Citat:
Kan du dela några delar av den här? Den är låst för ickeprenumeranter. Dela så blir cirkeln sluten: från flashback till henne och så tillbaka hit igen.
Inte heller prenumerant men funkar ändå för mig men Ok några axplock;

Sedan går vi in i salen och lyssnar på ett vittne som inte får vittna. Annika säger att hon blev våldtagen av Fredrik Virtanen när hon var sexton. Hon har rest hit från Köpenhamn för att vittna. Hon är ingen offentlig person, men tog kontakt med Cissi när hon såg hennes inlägg på Instagram. Hon börjar berätta, men avbryts snabbt av åklagaren som säger att det här inte är relevant för målet.

På lunchen går vi till ett kafé i närheten när ytterligare en kvinna kommer fram och frågar om hon får ta sällskap med oss tillbaka till tingsrätten. Hennes kompis måste gå och hon vill inte möta Fredrik Virtanen ensam. Hon tillhör en av alla dem som aldrig polisanmält honom, eller ens berättat för fler än de allra närmaste. Vi tar sällskap tillbaka och sätter vi oss bredvid varandra i rättssalen och fortsätter bevittna.

Många våldtäktsbäckar små gör en storvåldtäkts å.
Citera
2019-12-01, 21:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om flaskan är diskad så inser jag inte problemet.
Skönt med en sunt tänkande människa i den här tråden som inte bara ser problem i precis allt. Själv har jag några år på nacken och på den tiden när man återanvände allt var det inte ovanligt att man som barn kunde få saft in någon flaska som från början rymt alkoholhaltiga drycker även om det mer sannolikt rörde sig om brännvin än whisky. Man ska också tänka på att på den här tiden var det ingen som reagerade på det. På den här tiden var en flaska just en flaska och man gjorde inga större analyser av det. Man antog att föräldrarna använt innehållet till fredagsgroggen och sedan återanvändes flaskan många gånger till. Idag hade kanske genuspedagogerna gått upp i falsett om de sett något liknande och kontaktat socialtjänsten. Men för bara 40 till 50 år sedan var det fullt normalt
Citera
2019-12-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Skönt med en sunt tänkande människa i den här tråden som inte bara ser problem i precis allt. Själv har jag några år på nacken och på den tiden när man återanvände allt var det inte ovanligt att man som barn kunde få saft in någon flaska som från början rymt alkoholhaltiga drycker även om det mer sannolikt rörde sig om brännvin än whisky. Man ska också tänka på att på den här tiden var det ingen som reagerade på det. På den här tiden var en flaska just en flaska och man gjorde inga större analyser av det. Man antog att föräldrarna använt innehållet till fredagsgroggen och sedan återanvändes flaskan många gånger till. Idag hade kanske genuspedagogerna gått upp i falsett om de sett något liknande och kontaktat socialtjänsten. Men för bara 40 till 50 år sedan var det fullt normalt

Nu var ju inte CW barn för 40 till 50 år sen. Varför har hon kallat sig nykter alkoholist redan i 25 årsåldern? Vart vill du komma? Att CW ljuger om detta för att få arbetarklasspoäng? Att hon haft en harmonisk uppväxt utan problem, och ändå blivit som Sjösalakvinnan? Det finns inte. Det finns inte att det inte finns något och så blir en människa ändå en med problem. Så var det inte modern så var det något annat. Men tro vad du vill. Jag går på CWs egna ord och det som hörs mellan raderna där. En del hör inte dock.
Citera
2019-12-01, 21:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Nu var ju inte CW barn för 40 till 50 år sen. Varför har hon kallat sig nykter alkoholist redan i 25 årsåldern? Vart vill du komma? Att CW ljuger om detta för att få arbetarklasspoäng? Att hon haft en harmonisk uppväxt utan problem, och ändå blivit som Sjösalakvinnan? Det finns inte. Det finns inte att det inte finns något och så blir en människa ändå en med problem. Så var det inte modern så var det något annat. Men tro vad du vill. Jag går på CWs egna ord och det som hörs mellan raderna där. En del hör inte dock.
Om CW är en kvinna som alltid håller sig till sanningen i alla lägen och som aldrig skulle ljuga för att hamna i bättre dager eller vinna sympati så kan man såklart tro på det utan att vilja få det vidimerat av en säkrare källa än CW själv
Citera
2019-12-01, 21:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Jag har svårt att se att CW inte skulle mjölka att hon är uppväxt i ett alkoholisthem.
Citera
2019-12-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Text som txt-fil
https://minfil.com/J7E7Q1Cdn1/new_3_xxx_txt

Tack. Ja herregud, ännu en galning. Hon tycker inte om FV är skyldig eller inte har någon betydelse då det var för en god sak och då "Me too kampanjens" förutsättning var uthängningar. CW ska således tackas, för detta att ett mänskligt byte i form av FV kastats till pöbeln till att slita i stycken. Han ska nu stå till svars för allt ont alla karlar gjort genom hela historien, skyldig eller ej. Hoppas hon själv offras vid nästa "kampanj". Hon jämför också CW med Martin Luther King stolle stolle stolle.
Senast redigerad av Ajara 2019-12-01 kl. 22:28.
Citera
2019-12-01, 22:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
I vodkakulturer som den polska, är det inte så att kvinnorna dricker lika mycket som männen, vilka i sin tur dricker just vodka och inte whisky. Levercancer p.g.a. alkoholmissbruk känns som en mycket osäker gissning.

Det kan ha funnits andra disharmonier i hemmet och det kan också vara så att hon ärvt något anlag som hoppat över en generation. Då menar jag inte anlag för alkoholism. Det där sade hon för att vara dramatisk, inte för att hon led av konstaterad alkoholism.

Förutom ärftlighet kan man tänka sig en mutation. Vem vet varför folk blir så knäppa som de blir?
Citera
2019-12-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
I vodkakulturer som den polska, är det inte så att kvinnorna dricker lika mycket som männen, vilka i sin tur dricker just vodka och inte whisky. Levercancer p.g.a. alkoholmissbruk känns som en mycket osäker gissning.

Det kan ha funnits andra disharmonier i hemmet och det kan också vara så att hon ärvt något anlag som hoppat över en generation. Då menar jag inte anlag för alkoholism. Det där sade hon för att vara dramatisk, inte för att hon led av konstaterad alkoholism.

Förutom ärftlighet kan man tänka sig en mutation. Vem vet varför folk blir så knäppa som de blir?

Hur många polacker har du träffat? Det finns stort alkohol och drogmissbruk i det landet hos såväl kvinnor som män. Därmed inte sagt att alla polacker har de problemen. Men bra du är inne på att det kan ha funnits disharmonier i CWs hem när hon var barn, that makes two of us.
Senast redigerad av Ajara 2019-12-01 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in