2019-11-30, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det gör hon inte! Hon har växt upp med alkoholiserad mor som skickade med saft i whiskeyflaska när det var friluftsdag i skolan det är klart att sånt kan ha satt sina spår, om det nu ens stämmer.

Du glömmer media, hur de hyllade henne och mobbade FV. Ska hon våldtas, för att en massa journalister gjorde ett dåligt jobb under "Me too" och satte en tjej som uppenbarligen inte mår bra på piedestal?!
Trollar du?

Var finns källan till uppgiften att "alkoholiserad mor som skickade med saft i whiskeyflaska när det var friluftsdag i skolan"?

Alkoliserade föräldrar brukar göra det mesta för att gömma sitt alkoholmisssbruk för omgivningen. Skolan har väl och har länge haft anmälningsplikt om man misstänker att ett barn far illa. Det hela låter som en dålig skröna, eller lögn.
Citera
2019-11-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Trollar du?

Var finns källan till uppgiften att "alkoholiserad mor som skickade med saft i whiskeyflaska när det var friluftsdag i skolan"?

Alkoliserade föräldrar brukar göra det mesta för att gömma sitt alkoholmisssbruk för omgivningen. Skolan har väl och har länge haft anmälningsplikt om man misstänker att ett barn far illa. Det hela låter som en dålig skröna, eller lögn.

Lyssna på Söndagsintervjun i P1 där säger hon det själv och skämtar bort det. Att en mamma som gör så, skickar saft i whiskeyflaska till friluftsdagen i skolan, kan ha alkoholproblem är väl inte svårt tänka sig. Hon är dessutom avliden nu i cancer som säkert har med hennes whiskeydrickande och "rökande under fläkten" att göra. Men du får såklart tro vad du vill!

En del alkoholiserade föräldrar döljer sitt missbruk ja verkligen inte alla. Är möjligen en klassfråga.
Senast redigerad av Ajara 2019-11-30 kl. 11:49.
Citera
2019-11-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
En liten fråga till er som hävdade att Annika, hon som fanns med i bloggen Virtanens offer, var ett hittepå av Cissi. Känns det inte liite pinsamt idag?

Absolut inte, eftersom Annika från bloggen av allt att döma ÄR hittepå. Ingenting som sades i rättegången pekade på att det var hon, hon själv sa ingenting åt det hållet heller.

Men du kanske sitter på info som bevisar att det trots allt var hon som vittnade/att hon finns öht? Plocka fram dom isf, den enda som är pinsam här är du.

(Du får gärna peka på saker som framkom under rättegången också, som pekade på att det var hon)
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-30 kl. 12:49.
Citera
2019-11-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Trollar du?

Om Cissi har sagt detta är det väl mest sannolikt sagt för ett specifikt syfte (offer-roll, relatera till potentiella Gardet patroner, relatera till arbetarklassen) jag har iaf aldrig hört något om att Cissi växte upp med en alkoholiserad mamma som gav henne sprit till skolutflykterna)

Edit: Läste fel, det var tydligen "saft i whiskeyflaska". Oavsett är det av allt att döma trams och jag står fast vid det jag skrev ovan
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-30 kl. 12:49.
Citera
2019-11-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Med facit i hand förtjänar CW att våldtas. Vilken träskpadda. Undrar om hon utsattes för något som liten eller om någon genusförskola gjorde henne så efterbliven.
Du misstänker alltså att hon blivit utsatt för något som gjort henne till den hon är, och därför bör hon våldtas?
Får jag anta att du själv är våldtäktsman? Eller nej, jag tar tillbaka frågan. Jag förutsätter att du är det.

Man kan tycka vad man vill om henne, jag gillar henne verkligen inte, men det är så otroligt fjantigt att säga att hon förtjänar att våldtas. Pojkar som dig har så lite att komma med att ni måste hävda er genom tarmen som hänger ut på framsidan av er kropp..
Kämpa! Då blir det kanske man av dig också tillslut.
Citera
2019-11-30, 13:00
Medlem
Citat:
Hon är dessutom avliden nu i cancer som säkert har med hennes whiskeydrickande och "rökande under fläkten" att göra. Men du får såklart tro vad du vill!

En del alkoholiserade föräldrar döljer sitt missbruk ja verkligen inte alla. Är möjligen en klassfråga.

Cissi ljuger om det mesta, men eftersom hon tror att pengar gör en till en liiite bättre människa än alla andra har hon varit konsekvent med pratet om medelklass, hårt arbetande företagare till föräldrar osv. Tills nyligen, när hon behövde pressa ut lite pengar ur sjukskrivna människor. Då sa hon att mamma rökte under fläkten eftersom hon tror att det är nån sorts klassmarkör.

Jo, en alkoholist döljer sitt missbruk. Väldigt bra. Det är INTE en klassfråga.
Därför är det snarare ett tecken på gravt missbruk som spårat om man råkar blanda ihop sitt barns termos med en whiskeyflaska. Eller som alkoholist använda en whiskeyflaska som saftflaska när ens barn skall på utflykt. En människa med dålig humor/lågt IQ skulle möjligen göra detta val med avsikt/i brist på flaskor - men knappast en alkoholist. En alkoholist är den sista som skulle "råka" göra en sån sak. Om det som sagt inte har spårat redan.
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-30 kl. 13:05.
Citera
2019-11-30, 13:14
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Därför är det snarare ett tecken på gravt missbruk som spårat om man råkar blanda ihop sitt barns termos med en whiskeyflaska.

Om historien ens är sann så skulle jag gissa att det rör sig om att mamman i fråga har tvättat ut en mindre tom whiskeyflaska och sedan återanvänt den. Alla flaskor är ju inte stora och en kvartingflaska är väl i sig en lämplig storlek att ha med sig i en ryggsäck. Det slår mig mer som något någon som inte kan våra svenska sociala koder skulle göra än en alkoholist då som sagt att de skulle nog göra allt för att dölja det.
Citera
2019-11-30, 13:16
Medlem
Citat:
En liten fråga till er som hävdade att Annika, hon som fanns med i bloggen Virtanens offer, var ett hittepå av Cissi. Känns det inte liite pinsamt idag?

Presentera gärna bevis för att det är hon. Man kan anta det men det är knappast klarlagt.
Citera
2019-11-30, 13:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Om Cissi har sagt detta är det väl mest sannolikt sagt för ett specifikt syfte (offer-roll, relatera till potentiella Gardet patroner, relatera till arbetarklassen) jag har iaf aldrig hört något om att Cissi växte upp med en alkoholiserad mamma som gav henne sprit till skolutflykterna)

Edit: Läste fel, det var tydligen "saft i whiskeyflaska". Oavsett är det av allt att döma trams och jag står fast vid det jag skrev ovan
Det är nog bara en av hennes många versioner av barndomen. Bra historier helt enkelt, men inte nödvändigtvis med sanningen överensstämmande.
Citera
2019-11-30, 13:40
Medlem
Citat:
Nej, hon dök ju aldrig upp och vittnade om några övergrepp. Du borde däremot skämmas som far med lögner.
Citera
2019-11-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Om historien ens är sann så skulle jag gissa att det rör sig om att mamman i fråga har tvättat ut en mindre tom whiskeyflaska och sedan återanvänt den. Alla flaskor är ju inte stora och en kvartingflaska är väl i sig en lämplig storlek att ha med sig i en ryggsäck. Det slår mig mer som något någon som inte kan våra svenska sociala koder skulle göra än en alkoholist då som sagt att de skulle nog göra allt för att dölja det.

Klart det syns om det varit en whiskeyflaska. Säkert pinsamt för ett barn komma med saft i en sån. CW skämtade väl om det för att hon försonats med minnet. Inget ovanligt eller konstig heller med en sån erfarenhet. Det är olika hur människor använder sånt senare i livet. Någon värst harmonisk människa kan vi väl enas om att CW inte är nu ändå. Inte för det sagt att hon inte kan bli det sen. Utan Internet hade hon dessutom inte hamnat i det här heller.
Citera
2019-11-30, 14:29
Medlem
Citat:
Klart det syns om det varit en whiskeyflaska. Säkert pinsamt för ett barn komma med saft i en sån. CW skämtade väl om det för att hon försonats med minnet. Inget ovanligt eller konstig heller med en sån erfarenhet. Det är olika hur människor använder sånt senare i livet. Någon värst harmonisk människa kan vi väl enas om att CW inte är nu ändå. Inte för det sagt att hon inte kan bli det sen. Utan Internet hade hon dessutom inte hamnat i det här heller.

Det där är jag inte så säker på. Hon är ju sjuk och hade säkerligen blivit tvungen att hitta något annat sätt att få utlopp för det. Kanske är det Internet som snarare räddat henne från att sättas på dårhus? 😁 Eller ja det återstår att se förstås. Men menar att hon ju nu är en feministisk ikon(för vissa) och har potential att bli martyr på riktigt. Då vinner hon ändå.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2019-11-30 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in