2019-11-21, 16:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Kan du kanske utveckla ditt resonemang runt detta en aning. Om det stämmer så har alla feminister inkl. Cissi hela tiden haft fel. Känns som att du är något stort på spåren här. Bra gräv!

Hela idén om att kvinnor är och alltid varit förtryckta är ett skämt.

Ja alla feminister inkl. Wallin har haft fel hela tiden. Duh.

Inget stort på spåren, det här vet varenda tänkande människa. Du kanske också ska försöka tänka själv istället för att okritiskt följa stadsreligionen.
Citera
2019-11-21, 16:58
Avstängd
Wallin verkar vara en helt galen kvinna som fabricerar lite som hon vill!!! och ja, jag är kvinna
Citera
2019-11-21, 17:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Fast sms kan väl ändå återskapas? Finns på kortet....

SMS:en finns. Fredrik lämnade in sin gamla mobiltelefon vilket är hur vi vet en hel del som sms:sades kring dom. Gissningsvis så har Cissi "tappat bort" sin egen mobil och lär nu hävda att hon har fick en massa hemliga sms som ingen vet om då hon är bra på att ljuga fram bevisning om så behövs...
Citera
2019-11-21, 17:17
Avslutad
Undrar hur mycket Cissi mutade terapeuten med för att vara med i rättegången.
Citera
2019-11-21, 17:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Föredömlig sammanfattning av dagens rättegång på svt.se:

https://www.svt.se/kultur/cissi-wallin-och-fredrik-virtanen-mots-i-ratten

Man behöver scrolla ner lite för att komma till början av rättegångsdagen, men tycker de skrivit om det väsentliga. Saknar kanske lite "skvallerdimension" t ex om Virre var svullen och stressad eller om CW försökte anlägga ett gråtmilt tonfall under förhören.

Någon som läser eller skriver i den här tråden som var där idag?
Citera
2019-11-21, 17:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Undrar hur mycket Cissi mutade terapeuten med för att vara med i rättegången.
Konsultarvode heter det. Daddy Blomberg betalar.
Citera
2019-11-21, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alltid underhållande att från läktarplats åse hur det politiskt korrekta vänsterpacket nu snott in sig i sin egen feministskit så de nu börjar ge sig på varandra.
Här finns bara en given utgång: alla förlorar. Och jag njuter.

Hong Kong brinner, misstroendeförklaring mot arbetsmarknadsministern där V+M+SD gör gemensam sak och kulturvänstern går från att granska SD till att granska insta-feminister och vill givetvis fortfarande bli tagna på största möjliga allvar. Det är poesi.
Citera
2019-11-21, 17:34
Medlem
Troians avatar
Apropå hennes terapeut, som tillhör den ”psykosyntetiska” skolan - är det någon som har gett sig på att granska det, och vad det eventuellt har för relevans för CW:s minnesbild?

Nu är jag ingen psykolog, men så mycket har jag förstått att det inte direkt tillhör mittfåran inom den psykologiska vetenskapen.

Dess upphovsman, Roberto Assagioli, delar vad jag förstår in det mänskliga psyket i sju delar format som ett ägg, med tre olika nivåer av omedvetande. Låter lite flummigt, men kanske inte så relevant - vet ej.

Citat:
For Assagioli, 'the lower unconscious, which contains one's personal psychological past in the form of repressed complexes, long-forgotten memories and dreams and imaginations', stood at the base of the diagram of the mind.
Citera
2019-11-21, 17:40
Medlem
var_cool_1989s avatar
October 2017, New York

Cissi Wallin ser om #metoo på tv.

Cissi: ”Nanny, hold my beer”
Citera
2019-11-21, 17:43
Medlem
Fanns det inte ändå massa saker FV:s advokat kunde ha tryckt på i anklagelserna om våldtäkt och CW:s motiv som utelämnades? Varför togs inte det fabricerade inlägget på bloggen Virtanens offer upp? Det kan väl inte ha undgått dem att det uppdagades att det var CW som stod bakom dem. Varför ifrågasattes inte terapeutens roll och metoder? Eller CW:s isärgående berättelser?

Kanske hör dessa saker inte till förtalsmålet på samma sätt men om CW använder rättegången för att vidare svärta ner FV förstår jag inte hur de kan motstå.
Citera
2019-11-21, 17:44
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Hoppas verkligen det blir fängelse i det här fallet och gärna ett långt fängelsestraff så att den äckliga människan inte kan få fotboja (över 6 månader).
Oavsett allt, t ex att Cissi Wallin framkallar kräkreflexer bara genom sitt fejs, är det viktigt att förtal och grovt förtal får konsekvenser.

Absurt är det att förtal inte ens klassas som ett brott som faller under allmänt åtal och ses som mindre allvarligt än t ex snatteri och ofredande. Det är ett mycket värre brott.

Ja, här i Sverige har feministpacket verkligen utnyttjat den luckan i lagstiftningen. Ett feministpack som Cissi Wallin är dessutom uppbackad av ett helt mobbargäng bestående av kändisfeminister.
Förtal är ett MYCKET allvarligt brott i min konservativa värld, då ett helt liv och en karriär förstörs.
Citera
2019-11-21, 18:06
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Apropå hennes terapeut, som tillhör den ”psykosyntetiska” skolan - är det någon som har gett sig på att granska det, och vad det eventuellt har för relevans för CW:s minnesbild?

Nu är jag ingen psykolog, men så mycket har jag förstått att det inte direkt tillhör mittfåran inom den psykologiska vetenskapen.

Dess upphovsman, Roberto Assagioli, delar vad jag förstår in det mänskliga psyket i sju delar format som ett ägg, med tre olika nivåer av omedvetande. Låter lite flummigt, men kanske inte så relevant - vet ej.

Det tillhör inte den psykologiska vetenskapen överhuvudtaget. Ungefär lika aktuellt som Freuds dårskap. Alla områden som pratar om "dolda minnen" är skräp och det är otroligt att dessa inte har försvunnit helt än.

Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Psykosyntes låter flummigt, men det verkar inte beröra så kallade bortträngda minnen.

Är det någon som vet om terapimetoden berör just den delen?

Edit: Låter för övrigt som en riktig pajasmetod där vem som helst kan kalla sig "auktoriserad samtalsterapeut".

En del av det är förtryckta minnen, även om det inte är det centrala. Oavsett så är det pseudovetenskapligt skräp som det mesta som skapades kring Freud.

"The limit of psychosynthesis is that it has no limits. It is too extensive, too comprehensive. Its weakness is that it accepts too much. It sees too many sides at the same time and that is a drawback." Ett citat från skaparen, säger ganska mycket.
Senast redigerad av Fojos 2019-11-21 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in