2019-11-21, 00:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Försvaret tar in vittnen för att påvisa att det funnits ett allmänintresse att outa en man som begått ett flertal våldtäkter tidigare. Sådant ska också vägas in i ett förtal.

Det kommer inte att påverka utslaget i denna instans , möjligen storleken på skadeståndet, men den här rättegången handlar ju också indirekt om Fredriks heder . Ju mer som kryper fram om honom i vittnesmålen ju svårare blir det för honom att komma tillbaka in i värmen på riktigt.

I denna första rättegång ( domslutet kommer att överklagas av någon part oavsett utslag) så är detta med att inte låta Fredrik återupprätta sin heder det viktigaste .

Jag är rätt säker på att det blir Cissi som triumferar när rättegångarna är över. Att bli dömd för förtal innebär inte nödvändigtvis att tappa i anseende och vise versa.

Är rätt säker på att Cissi inte kommer att triumfera någonstans de närmaste åren. Här behövs en american make over av bibliska mått.

En lustig sak är att jag var helt likgiltig inför Cissi när jag startade tråden om Gardet, var ett blankt papper för mig. Nu sitter man här med skit upp till skämskudden. Bruna örngott, jo jag tackar jag!

Vad får jag som feminist tillbaka? Får skämmas ögonen ur mig, det är vad jag får.
Citera
2019-11-21, 01:00
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du måste vara gjord av sten, den hårdaste horan i stan. För mig är det här lika jobbigt som att försöka se The Office utan skämskudde.

Vännen - Ondskefullhet: det du måste lägga till i morgonkaffet.

Citat:
Jag är rätt säker på att det blir Cissi som triumferar när rättegångarna är över. Att bli dömd för förtal innebär inte nödvändigtvis att tappa i anseende och vise versa.

Tror du ens på detta själv? Cissi är släpad i smutsen. Ingen kommer vilja anställa henne. Nu drar hon ut "Annika" - som jag hoppas kommer! Det hela kan få en kul effekt i den trista vardagen.
Citera
2019-11-21, 01:47
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vännen - Ondskefullhet: det du måste lägga till i morgonkaffet.

Tror du ens på detta själv? Cissi är släpad i smutsen. Ingen kommer vilja anställa henne. Nu drar hon ut "Annika" - som jag hoppas kommer! Det hela kan få en kul effekt i den trista vardagen.

Jag tror faktiskt ( vill tro i alla fall) att de flesta ser allvarligare på en våldtäkt än ett förtal. Du tycker uppenbarligen annorlunda här.

Jag tror också den fällande dom Cissi kommer att få snarare stärker hennes agenda än försvagar den.
Citera
2019-11-21, 01:53
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jag tror faktiskt ( vill tro i alla fall) att de flesta ser allvarligare på en våldtäkt än ett förtal. Du tycker uppenbarligen annorlunda här.

Nej. Du verkar helt enkelt inte första att folk inte tror på Cissis historia om att Virtanen drogat och sedan brutalt våldtagit henne. Vilket är det Cissi faktiskt påstår.
Citera
2019-11-21, 02:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Jag tror också den fällande dom Cissi kommer att få snarare stärker hennes agenda än försvagar den.

Tror å andra sidan att de flesta förstår grunden för hur juridik fungerar. Virtanen är ingen hjälte nånstans. De flesta verkar överens om han utnyttjat sin position och svinat runt, bla jag, men det här handlar inte om det.

Förresten är det hemskt att du brukar utnyttja din hund sexuellt. Det är värre än att jag berättar det här.

Är du med på retoriken?
Citera
2019-11-21, 07:08
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror å andra sidan att de flesta förstår grunden för hur juridik fungerar. Virtanen är ingen hjälte nånstans. De flesta verkar överens om han utnyttjat sin position och svinat runt, bla jag, men det här handlar inte om det.

Förresten är det hemskt att du brukar utnyttja din hund sexuellt. Det är värre än att jag berättar det här.

Är du med på retoriken?

Jag förstår mycket väl hur juridiken fungerar här Cissi kommer troligen, nästan säkert , att bli dömd .

Men utslaget i rätten är inte det viktigaste för Cissi och Fredrik. Det handlar om trovärdighet och heder vilket är något helt annat.
Citera
2019-11-21, 08:05
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl hur juridiken fungerar här Cissi kommer troligen, nästan säkert , att bli dömd .

Men utslaget i rätten är inte det viktigaste för Cissi och Fredrik. Det handlar om trovärdighet och heder vilket är något helt annat.

Hur gick det med att svara på lite frågor? Inte så bra?

"Utslaget i rätten" - hej juridikexperten, är det Cissi eller Fredrik som drabbats av hudproblem? Trist, men jag tror inte eksem och utslag påverkar rättens dom faktiskt. Kanske finns det nån kortisonsalva?
Citera
2019-11-21, 08:39
Medlem
Citat:

Men enligt svensk lag, rättegångar osv så har det aldrig skett någon våldtäkt, nu får vi ju reda på om det enligt svensk lag och rättegång skett något förtal.

Sedan spelar det ingen roll vad som är värst.
Citera
2019-11-21, 08:41
Medlem
Citat:

Vad har heder att göra med svensk lag och en rättegång?
Du skapar halmgubbar och det är patetiskt.
Citera
2019-11-21, 08:56
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Här visas varför Cissi har rätt att kalla vittnen som styrker hennes berättelse om att hon blivit våldtagen.

Ett av kriterierna för att inte dömas är nämligen att det man spridit är sant. Det andra är att det finns försvarlig grund att gå ut med uppgifterna.

Som juristen säger i ett filmklippet , det här betyder att rättegången kommer att bli en smutsig historia.

https://youtu.be/_infk5UH9VM
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-21 kl. 09:04.
Citera
2019-11-21, 09:04
Medlem
Dofternas avatar
Släpp pucken tjockis! It's gameday!

Ska bli oerhört intressant att se vilken taktik Team Virren väljer, offensivt dump'n'chase eller tänka på deffen (defensiven killar! tänk på defensiven!) och styrspel där man väntar på motståndarens misstag och hugger likt en kobra?
Citera
2019-11-21, 09:06
Medlem
Citat:

För att vara någon som har påstått tidigare att hen är vän med både CW och FV och inte väljer sida så verkar du väldigt säker på Virtanens skuld och CW:s motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in