2020-01-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Undrar hur det blir med villkorlig dom och grovt förtal, om hon säger sin mening om det hon dömts för i en bok. Räknas en bok mindre eller kommer även det räknas som förtal, som då kan ge henne den fängelsedom hon så envetet strävar mot? Räknas en bok som "fiktion" och hon i och med det kan gå all in med sin "officiella version". Om det nu är det hon tänker skriva om, men det tror jag. Kan se förläggaren framför mig, hur hens mun vattnas och hen gnuggar sina händer. Undrar vad boken kommer att heta, "Med nåd" kanske.

Ja, det beror ju på hur hon väljer att lägga upp det. Men med tanke på offerkoftan hon bär så kommer hon nog inte att kalla det fiktion, det är hela tiden viktigt för henne att allting verkligen har hänt, även om det är den fjärde versionen hon ger. Men uppgifterna kan ju tänkas användas emot henne i framtida rättegångar, beroende på vad hon säger i boken jfrt vad hon sagt i förhör mm.

Hon har ju kört hashtagen "rättslösa" ("rätt slöa" hehe) men "utan rättssäkerhet" är väl upptaget av en annan psykopat. Ulf Olssons bok hette väl så har jag för mig...

Jag gissar vilt på att boken kommer att heta "Rättslös". "Rättslösa" är plural och Cissi kan absolut inte dela rampljuset så det måste vara i singular så att det är tydligt att det handlar om henne.
Citera
2020-01-23, 11:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vid det här laget kan hon kalla honom för "Bertil på lagret", alla kommer ändå att fatta vem som avses.

Så är det. Fredrik Virtanen.

Men jag måste säga att jag gillar "Kokainkrönikören". Har en bra snärt och är lätt att komma ihåg.
Citera
2020-01-30, 10:13
Medlem
Ograsts avatar
https://www.expressen.se/nyheter/cis...-en-vinstlott/

Expressen slår till med ännu en sjärnrekrytering. Någonstans sitter FV och grinar.
Citera
2020-01-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Expressen slår till med ännu en sjärnrekrytering. Någonstans sitter FV och grinar.

Expressen vill konkurrera till vilket pris som helst. Det är lågt då CW precis fått en dom på sig för grovt förtal. Ett straff i detta fall var inte mycket värt, det blev snarare en fjäder i hatten för den här miljonärshustrun. Ska bli intressant se hur det går i överklagan. CW har ju själv skrivit i sin blogg Brudpepp att hon inget minns av samma tillfälle som hon några år senare har gett flera olika versioner av. Expressen har tydligen inga problem med att ha en kolumnist som uppenbart ljuger.

Kom igen nu Aftonbladet, återanställ FV!

Jäkla hycklare. Expressen pepprar med bilder på Greta och brinnande skogar och tjatar om klimatktrisen. Och så anställer de CW, som badar i lyxkonsumtion och det faktumet är ännu värre än att hon byggt ett varumärke på uppenbar lögn och rent av stalkat en journalistkollega i åratal. Om Expressens engagemang för klimatet var äkta och inte bara bullshit skulle de naturligtvis inte anställa en sån som henne. Skäms Expressen!
Senast redigerad av Ajara 2020-01-30 kl. 11:23.
Citera
2020-01-30, 10:28
Bannlyst
Expressen, vilken lortig tidning. Där passar lögnerskan in.
Citera
2020-01-30, 10:44
Medlem
Citat:

Blev inte så förvånad när jag läste detta. Expressen värvar den borgerliga miljonärskan Cissi. Båda aktörer har samma inställning till vad som har värde i samhället, nämligen pengar.
Citera
2020-01-30, 10:59
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Oj då. Jag antar att det är slut med att Fredrik får bidra med menlösa krönikor i Expressen Kultur och han är ute i kylan igen.
Citera
2020-01-30, 11:07
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:

Ändå bra med en mytoman som krönikör. De har lättare att fantisera ihop saker att skriva om. Aftonbladet har ju lögnerskan Linnéa Claeson.

Undrar hur länge det dröjer innan det blir konflikt mellan henne och den nya uppdragsgivaren.
Citera
2020-01-30, 11:17
Medlem
OJ, det kan bli mycket intressanta Julfester framöver...!!
Att Fredrik Virtanen skrivit för expressen rätt nyligen och nu detta..

En oinsatt chef...

"ja, Fredrik vi har precis anställt Cissi här. Vet inte om du känner till henne? "
"hon är en riktig förkämpe för kvinnors rättigheter."
"... är tuff, orädd och spetsa till det för att få fram en poäng"
"Jättespännande, hon är riktigt vass och ni två kan lära er ett och annat av varandra."

"Det här kommer bli jättebra!"
Citera
2020-01-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Ändå bra med en mytoman som krönikör. De har lättare att fantisera ihop saker att skriva om. Aftonbladet har ju lögnerskan Linnéa Claeson.

Undrar hur länge det dröjer innan det blir konflikt mellan henne och den nya uppdragsgivaren.
Linnea fick inte vara kvar. Det var lite för mycket plagiat för bladet att svälja.
Citera
2020-01-30, 12:04
Medlem
Jools84s avatar
Jag har inte så mycket problem med att en mytoman anställs. Men hur är det med moralen att anställa en dömd brottsling? Visserligen är väl domen överklagad nu men förmodligen kommer den att fastställas och vinner väl då laga kraft.
Citera
2020-01-30, 12:04
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Linnea fick inte vara kvar. Det var lite för mycket plagiat för bladet att svälja.
Hon ligger kvar under skribenter och publicerades senast i lördags

https://www.aftonbladet.se/a/dOBrzX

Edit: aha den senaste kolumnen var om att det var hennes sista. Det hade jag helt missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in