Citat:
Ursprungligen postat av
Ajara
Undrar hur det blir med villkorlig dom och grovt förtal, om hon säger sin mening om det hon dömts för i en bok. Räknas en bok mindre eller kommer även det räknas som förtal, som då kan ge henne den fängelsedom hon så envetet strävar mot? Räknas en bok som "fiktion" och hon i och med det kan gå all in med sin "officiella version". Om det nu är det hon tänker skriva om, men det tror jag. Kan se förläggaren framför mig, hur hens mun vattnas och hen gnuggar sina händer. Undrar vad boken kommer att heta, "Med nåd" kanske.
Ja, det beror ju på hur hon väljer att lägga upp det. Men med tanke på offerkoftan hon bär så kommer hon nog inte att kalla det fiktion, det är hela tiden viktigt för henne att allting verkligen har hänt, även om det är den fjärde versionen hon ger. Men uppgifterna kan ju tänkas användas emot henne i framtida rättegångar, beroende på vad hon säger i boken jfrt vad hon sagt i förhör mm.
Hon har ju kört hashtagen "rättslösa" ("rätt slöa" hehe) men "utan rättssäkerhet" är väl upptaget av en annan psykopat. Ulf Olssons bok hette väl så har jag för mig...
Jag gissar vilt på att boken kommer att heta "Rättslös". "Rättslösa" är plural och Cissi kan absolut inte dela rampljuset så det måste vara i singular så att det är tydligt att det handlar om henne.