2019-11-20, 23:19
Medlem
Durochmolls avatar
Inte problem för Cissi att hitta en tillräckligt hängiven person i sin fanklubb som går med på att ta rollen som ”Annika”. Personen behöver ju inte ens ha det namnet eftersom det enligt Cissi såklart är ett fingerat namn. Sen kan ju personen gå skola hos Cissi hur man framstår som ”trovärdig” när man ska ljunga ihop en våldtäktshistoria.

Fast jag förstår ärligt talet inte heller varför en okänd kvinna kallas in som vittne och hur Cissi skulle kunna vinna någonting på det.

Däremot skulle jag vilja vara en fluga på väggen i Wallin/Blombergs lägenhet ikväll. Jag slår vad om att Cissis dåliga humör varit något ut över det vanliga senaste dagarna, kanske står hon och försöker framkalla fram lite krokodiltårar framför spegeln som hon kan få användning för imorgon.
Citera
2019-11-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hmm, är vi säkra på att det gäller "Annika" och inte Eskilstuna-historien från 2001?

Men visst, en dramatisk plot twist om "Annika" kommer dit.

Vem är den här ”Annika”?

Finns det en FUP? Eller det kanske inte görs vid sådana här fall? Om det finns, vet någon var man hittar den?
Citera
2019-11-20, 23:22
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Inte problem för Cissi att hitta en tillräckligt hängiven person i sin fanklubb som går med på att ta rollen som ”Annika”. Personen behöver ju inte ens ha det namnet eftersom det enligt Cissi såklart är ett fingerat namn. Sen kan ju personen gå skola hos Cissi hur man framstår som ”trovärdig” när man ska ljunga ihop en våldtäktshistoria.

Hon måste vara kring 35, från Norrland och varit i Stockholm vid den tidpunkten. Det senare är svårbevisat dock.

Men chocken på Fredriks ansikte när "Annika" går in i rättegångssalen - perfekt!!
Citera
2019-11-20, 23:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Vem är den här ”Annika”?

Finns det en FUP? Eller det kanske inte görs vid sådana här fall? Om det finns, vet någon var man hittar den?

"Annika" är den människan som skickade in en historia på "virtanensoffer.blogspot.com". En hemsk historia hur denna människa blev drogad och brutalt våldtagen av Virtanen tills hon blödde. Bloggen var uppsatt av Cissi Wallin - men är historian hennes? Antagligen. Kommer "Annika" överraska oss alla och vara på riktigt? kanske.
Citera
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Hon måste vara kring 35, från Norrland och varit i Stockholm vid den tidpunkten. Det senare är svårbevisat dock.

Men chocken på Fredriks ansikte när "Annika" går in i rättegångssalen - perfekt!!

Tur för Cissi att hon inte fanatiserade ihop Annika mer specifikt. En kvinna som är ca 35 och bor var som helst på en 60% av Sveriges yta. De känns som många kan passa in på den beskrivningen bland hennes följare.

Verkligen en chock då han med all säkerhet aldrig sett personen tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Cissi har ju redan skrivit att Annika kommer att kallas. Det blir en extremt lång näsa för alla de som hävdat att det skulle röra sig om en påhittad historia. Rent pinsamt för somliga.

Med tanke på de två kvinnor som redan dömts för förtal i samband med metoo så är det svårt att se en annan utgång här. Skillnaden ligger sen kanske i att Cissi har ett mer förberett försvar. Domen kommer naturligtvis att överklagas.

FV kommer kanske att få några hundratusen i skadestånd men sin ära lär han inte vinna tillbaka i den här rättegången

Vad var historien med Annika? Är ju så svårt hålla reda på alla historier.
Citera
2019-11-20, 23:47
Medlem
Dofternas avatar
Varför ska den här Annika ens höras? Cissi hade lika gärna kunnat ta dit någon som äger en hund eller gillar choklad. Det har ingenting med förtalsmålet att göra.
Kan inte Team Virre bara neka hennes medverkan eller har Team Cissi rätt att ta dit folk som kan ta upp värdefull tid genom att prata om vad som helst?
Kan Annika bli stämd för förtal nu pga sin bloggpost?

Det här är så konstigt att jag är på väg att tappa muskelminnet.
Citera
2019-11-20, 23:52
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför ska den här Annika ens höras? Cissi hade lika gärna kunnat ta dit någon som äger en hund eller gillar choklad. Det har ingenting med förtalsmålet att göra.
Kan inte Team Virre bara neka hennes medverkan eller har Team Cissi rätt att ta dit folk som kan ta upp värdefull tid genom att prata om vad som helst?

Äsch, slappna av och inse att "Annika" är ännu ett roande element i det hela.

Plus, att om det verkligen är "Annika" så kan sannolikt Virtanens advokat slakta henne. Mer poäng till Virtanen, så varför försöka få bort henne?
Citera
2019-11-21, 00:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Äsch, slappna av och inse att "Annika" är ännu ett roande element i det hela.

Plus, att om det verkligen är "Annika" så kan sannolikt Virtanens advokat slakta henne. Mer poäng till Virtanen, så varför försöka få bort henne?

För att jag vill ha kvar mitt muskelminne kanske?

Det slutar med att Cissi inte döms för just den bloggposten men döms för allt annat hon pruttat ut på internet om Virren. Som lök på laxen kommer till påsk ett nytt åtal mot Annika för bloggen och en bot på 5000 kronor.
Nu fick jag eksem.

Nämnde någon "kasta under bussen"?
Senast redigerad av Dofterna 2019-11-21 kl. 00:15.
Citera
2019-11-21, 00:08
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
För att jag vill ha kvar mitt muskelminne kanske?

Äsch, var lite spontan! Var lite kul!

Jag är redo för årets shitshow som börjar imorgon och jag hoppas att "Annika" kommer dit. Jag hoppas också att Cissis fans kommer med ruttna tomater och ägg. Och dansar obscena afrikanska danser.

Det hela kommer bli skitkul!
Citera
2019-11-21, 00:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Äsch, var lite spontan! Var lite kul!

Jag är redo för årets shitshow som börjar imorgon och jag hoppas att "Annika" kommer dit. Jag hoppas också att Cissis fans kommer med ruttna tomater och ägg. Och dansar obscena afrikanska danser.

Det hela kommer bli skitkul!

Du måste vara gjord av sten, den hårdaste horan i stan. För mig är det här lika jobbigt som att försöka se The Office utan skämskudde.
Citera
2019-11-21, 00:37
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Försvaret tar in vittnen för att påvisa att det funnits ett allmänintresse att outa en man som begått ett flertal våldtäkter tidigare. Sådant ska också vägas in i ett förtal.

Det kommer inte att påverka utslaget i denna instans , möjligen storleken på skadeståndet, men den här rättegången handlar ju också indirekt om Fredriks heder . Ju mer som kryper fram om honom i vittnesmålen ju svårare blir det för honom att komma tillbaka in i värmen på riktigt.

I denna första rättegång ( domslutet kommer att överklagas av någon part oavsett utslag) så är detta med att inte låta Fredrik återupprätta sin heder det viktigaste .

Jag är rätt säker på att det blir Cissi som triumferar när rättegångarna är över. Att bli dömd för förtal innebär inte nödvändigtvis att tappa i anseende och vise versa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in