2019-09-19, 11:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Jag har på relativt good authority hört att LD avvaktar med att avslöja Cissi för vad hon är tills efter rättegången är avslutad, detta för att inte för evigt bli anklagad för att vara anledningen till en eventuellt fällande dom. (Av Cissi och de dumma spån som skulle spinna det till att LD tystar våldtäktsoffer)

Jag tror personligen att LD helst inte säger någonting alls, men att hon kommer att göra det om Cissi fortsätter pusha gränserna. Och det tror jag inte att Cissi har några planer på att sluta med.
Nu börjar man ju undra vilka hemligheter LD sitter & håller på.
Citera
2019-09-19, 12:31
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Det är väl ganska uppenbart att han är en passiv person som låter henne härja på. Annars hade de inte varit i ett äktenskap öht. Sen jobbar han väl, hon "tar hand om" familjen då hon är så gott som hemmafru.

Många människor blir medberoende när man lever med en sjuk människa. Dvs ställer upp på att personen är lite egen, de anpassar sig.

Men visst. Han lär vara en av Sveriges största tofflar förmodligen. Han betalar och hon pekar. Köp den där designerväskan din jävla vita man, sen går du till jobbet och tjänar mer pengar till mig!
Kanske det, men han måste ju se hur dåligt hon mår - fast det är väl omöjligt att stoppa en som inte vill bli hjälpt? Vad hon skulle behöva vore en intervention.

Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
LD? Vad står det för?
Lady Dahmer - Cissis svägerska och tillika feminist-aktivist på sociala medier (tror jag?). Inte hennes riktiga namn.
Citera
2019-09-19, 12:32
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Det är väl ganska uppenbart att han är en passiv person som låter henne härja på. Annars hade de inte varit i ett äktenskap öht. Sen jobbar han väl, hon "tar hand om" familjen då hon är så gott som hemmafru.

Många människor blir medberoende när man lever med en sjuk människa. Dvs ställer upp på att personen är lite egen, de anpassar sig.

Men visst. Han lär vara en av Sveriges största tofflar förmodligen. Han betalar och hon pekar. Köp den där designerväskan din jävla vita man, sen går du till jobbet och tjänar mer pengar till mig!

Jag tror fortfarande på den här teorin, givetvis får han ut något av skiten: (FB) Gardet (Cissi Wallins nya medieprojekt)

Om han eventuellt skulle vilja skilja sig har han gjort det omöjligt för sig själv.
Å ena sidan fixade Daddy Blomberg ett gediget äktenskapsförord innan han rebound-gifte sig med Cissi, å andra sidan hjälper inget äktenskapsförord i världen mot den info Cissi har kommit över under deras äktenskap och kan använda emot honom om han nu skulle hitta en annan narcissist att leva igenom.

Daddy Blomberg är fucked for life, men han har bara sig själv att skylla.
Citera
2019-09-19, 12:39
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu börjar man ju undra vilka hemligheter LD sitter & håller på.

Jo tack, jag gissar att verkligheten överträffar våra spekulationer med råge. Skall bli spännande att se Cissi hetsa LD (obs lady Dahmer obs Natasha Blomberg. För alla som blir förvirrade av förkortningar) till att öppna käften. Det lilla jag vet är inte vackert.
Citera
2019-09-19, 12:52
Medlem
Citat:
Jo tack, jag gissar att verkligheten överträffar våra spekulationer med råge. Skall bli spännande att se Cissi hetsa LD (obs lady Dahmer obs Natasha Blomberg. För alla som blir förvirrade av förkortningar) till att öppna käften. Det lilla jag vet är inte vackert.

Fram med skvallret!
Citera
2019-09-19, 13:26
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Kanske det, men han måste ju se hur dåligt hon mår - fast det är väl omöjligt att stoppa en som inte vill bli hjälpt? Vad hon skulle behöva vore en intervention.

Hon har alltid varit så där. Förmodligen mer labil tidigare. Han måste ha köpt det sen länge för att det ska fungera.

En intervention skulle knappast hjälpa. Saknar man självinsikt så ser man det bara som en konspiration/attack mot sig själv.

Skulle hon läsa den här tråden så skulle hon nog tänka ”gud vad alla SD-troll på Flashback är aktiva nu då, jag måste göra nånting rätt, jag kanske borde spela in en dokumentär om min rättegång och kalla den martyren”
Citera
2019-09-19, 19:11
Medlem
Nu har FV nosat upp Allting handlar om Cissi Wallin på Facebook. Vad tror ni Virre tänkte här?

https://ibb.co/hdtTdkL
Citera
2019-09-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soundofscience
Nu har FV nosat upp Allting handlar om Cissi Wallin på Facebook. Vad tror ni Virre tänkte här?

https://ibb.co/hdtTdkL

Stämmer det där så är det inte så moget av honom. Men nu är det ju svårt leva sig in i hur det känns att vara i hans kläder också. Han borde låta henne vara bara.
Citera
2019-09-19, 20:52
Medlem
KilledByProffsets avatar
Av en slump så lyssnade jag på intervjun med henne på P3 idag. Hon är ju helt störd.
Citera
2019-09-19, 21:48
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Av en slump så lyssnade jag på intervjun med henne på P3 idag. Hon är ju helt störd.

Lyssnade på jobbet en stund förut och hann höra en del om uthängningen av 16-åringen. Där kommer sidan som gör mig övertygad om att hon har en personlighetsstörning in, ingen frisk människa ljuger så mycket om något som redan lästs av tusentals människor.

1. Hon pratar om hot, våldtäktshot. Knappast i paritet med vad han skrev? Hon är totalt gränslös och ett lysande exempel på varför vi behöver en förtalslagstiftning.
Är verkligen "hoppas ni får en örfil av lagens långa arm" så hotfullt?
2. Hon kommer inte ihåg att hon publicerat någon sms-konversation?

Här kan man läsa vad barnet skrev och även se vad hon publicerade för bara några månader sen (sms-konverationen)

https://bloggbevakning.se/2019/06/21...roll/#comments
Citera
2019-09-19, 23:50
Medlem
Citat:
Lyssnade på jobbet en stund förut och hann höra en del om uthängningen av 16-åringen. Där kommer sidan som gör mig övertygad om att hon har en personlighetsstörning in, ingen frisk människa ljuger så mycket om något som redan lästs av tusentals människor.

1. Hon pratar om hot, våldtäktshot. Knappast i paritet med vad han skrev? Hon är totalt gränslös och ett lysande exempel på varför vi behöver en förtalslagstiftning.
Är verkligen "hoppas ni får en örfil av lagens långa arm" så hotfullt?
2. Hon kommer inte ihåg att hon publicerat någon sms-konversation?

Här kan man läsa vad barnet skrev och även se vad hon publicerade för bara några månader sen (sms-konverationen)

https://bloggbevakning.se/2019/06/21...roll/#comments

Har lyssnat nu och förstår då varför Virtanen gillat sidan som häcklar henne på fejjan. Hon tjatar nämligen igen om att hon blivit våldtagen och förtalar alltså honom återigen. Han kommer nog aldrig bli fri hennes trakasserier. Killen som intervjuar är bra på att ta emot, verkligen skillnad mot allt fjäsk och flathet från journalister som låtit henne mala på förut.

Hon kan vara riktigt sjuk också, psykiskt och vara i ett gränspsykotiskt tillstånd.

Tecken på det: hon är väldigt irritabel. Talet är taggigt och yxigt och på ett annat sätt än när hon snackat förut i etern. Hon är mer uppjagad. Till exempel blir hon arg när en låt ska avbryta samtalet trots att hela programmet är vigt åt henne. Det är väldigt typiskt för gränspsykotiska tillstånd. Det finns ett enormt behov att bara mala på då och det är mycket ångest i det och det finns en lättväckt ilska för vad som helst. För den sjuke kan inte kontrollera sig då. Hon är ju väldigt grov i munnen också och hasplar ur sig klumpigt snack om nästan allt som tas upp. Jag hör bara kris. Och det hon säger i slutet är rent oroväckande. När han frågar vad hon gör om fem år och hon talar om att hon inte har mycket till framtid, och kan vara död till och med. Allt snack om döden på det sättet och självmordshot ska tas på allvar. Hennes mamma har nyss dött, hon har småbarn och hon vet hur bränd hon är i branschen hon verkat i. Så allt hon gör nu är fäktar omkring och surrar och maler.

Han som anklagade Kevin Spacey har väl precis tagit sitt liv? Kanske blir det konsekvensen. För dem som skarvar med sanningen för att få vara en stund i rampljuset.
Citera
2019-09-20, 01:01
Medlem
Citat:
Jag har på relativt good authority hört att LD avvaktar med att avslöja Cissi för vad hon är tills efter rättegången är avslutad, detta för att inte för evigt bli anklagad för att vara anledningen till en eventuellt fällande dom. (Av Cissi och de dumma spån som skulle spinna det till att LD tystar våldtäktsoffer)

Jag tror personligen att LD helst inte säger någonting alls, men att hon kommer att göra det om Cissi fortsätter pusha gränserna. Och det tror jag inte att Cissi har några planer på att sluta med.

Vad är deras historia? Och hur kommer LD In i bilden? Är oinsatt och har dålig koll (men nyfiken).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in