Citat:
Ursprungligen postat av
muminfjant
Att narcissister har målet klart för sig är ge dem lite väl mycket credd. Det vet att manipulera och vägen dit bli ofta explosiv, i form av okontrollerad narc rage, i takt med att deras metoder ifrågasätts.
Sant, jag backar på den. Hade lite otur när jag tänkte. (Förutom att de inte har målet klart för sig när någon väcker deras vrede tillräckligt hårt, då är det "förgöra" som är målet. Vägen dit är antagligen mycket improvisation och opportunity-styrt)
Citat:
Jag är också tveksam till att FV våldtagit Cissi, är också mer benägen att tro att något hände som gjorde henne obekväm och att det muterat till det #metoo-monster vi ser just nu.
Men det är ju detta som blir så farligt, att det som hände antagligen inte ens är i samma universum som våldtäkt; ändå tas det som ett bevis i skuldfrågan gällande just våldtäkt (obs jag tror inte att du resonerar så, men tyvärr gör ju allmänheten det). Det kan fortfarande kallas en fet lögn i min bok pga detta. Det är lite som att bli anklagad för att vara abusive mot sina barn för att man en gång höjer rösten - och att folk tar det för sanning för att man bevisligen använder ett hårt språk på nätet mot meningsmotståndare.
Citat:
En normal människa klarar definitivt av att hålla sig till sin historia. En narcissist däremot, som dessutom når ut med historien vida bredd i media och som ett av naven i en global rörelse, med allt det innebär (inklusive massiv kritik) - not so much.
Förstår hur du menar och håller med. Men att hon (när hon fortfarande blev trodd, precis i början) satt i en morgonsoffa och utan att blinka beskrev ett helt annat händelseförlopp än det som finns dokumenterat är märkligt. Då var hon inte under press och hade definitivt tid att läsa igenom sina gamla förhör och uttalanden innan. Men där kanske narcissistens arrogans kommer in?