2019-11-11, 13:36
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
Att narcissister har målet klart för sig är ge dem lite väl mycket credd. Det vet att manipulera och vägen dit bli ofta explosiv, i form av okontrollerad narc rage, i takt med att deras metoder ifrågasätts.

Sant, jag backar på den. Hade lite otur när jag tänkte. (Förutom att de inte har målet klart för sig när någon väcker deras vrede tillräckligt hårt, då är det "förgöra" som är målet. Vägen dit är antagligen mycket improvisation och opportunity-styrt)

Citat:
Jag är också tveksam till att FV våldtagit Cissi, är också mer benägen att tro att något hände som gjorde henne obekväm och att det muterat till det #metoo-monster vi ser just nu.

Men det är ju detta som blir så farligt, att det som hände antagligen inte ens är i samma universum som våldtäkt; ändå tas det som ett bevis i skuldfrågan gällande just våldtäkt (obs jag tror inte att du resonerar så, men tyvärr gör ju allmänheten det). Det kan fortfarande kallas en fet lögn i min bok pga detta. Det är lite som att bli anklagad för att vara abusive mot sina barn för att man en gång höjer rösten - och att folk tar det för sanning för att man bevisligen använder ett hårt språk på nätet mot meningsmotståndare.

Citat:
En normal människa klarar definitivt av att hålla sig till sin historia. En narcissist däremot, som dessutom når ut med historien vida bredd i media och som ett av naven i en global rörelse, med allt det innebär (inklusive massiv kritik) - not so much.

Förstår hur du menar och håller med. Men att hon (när hon fortfarande blev trodd, precis i början) satt i en morgonsoffa och utan att blinka beskrev ett helt annat händelseförlopp än det som finns dokumenterat är märkligt. Då var hon inte under press och hade definitivt tid att läsa igenom sina gamla förhör och uttalanden innan. Men där kanske narcissistens arrogans kommer in?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-11 kl. 13:45.
Citera
2019-11-11, 14:01
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag noterar att de organiserade Cissihatarna inte ser ngt problematiskt alls i det Camilla publicerar. Ska återkomma om detta men lite kort här så tycker de att:
a) Det är ok att publicera DM eftersom det innehåller ett hot.
b) Fast inte ett hot i juridisk mening. Men det är ok att publicera eftersom Camilla upplever det som ett hot. Kan bli jobbigt om det i framtiden ses som ok att publicera alla DM som "upplevs" som hotfulla.
c) Att det är ok att publicera delar av ett DM där inledningen och möjligen slutet av ngn anledning saknas.
d) Att Annika inte existerar eftersom hon saknas i FUP. ( varför skulle hon nämnas där???).
e) Att det inte kan ha klippt och klistrat eftersom det rör sig om ett screenshot....he,he

Varför skulle det vara fel att publicera detta?
CW själv har publicerat screenshots på "privata konversationer", för inte så länge sen publicerade hon ett (omaskat) dm från en kille som verkade stöta på henne rätt osmidigt men det innehöll inget hotfullt eller sexuellt.
I ett annat fall hängde hon som bekant ut en omyndig hatare.
Genom att publicera meddelandet låter Camilla läsarna dömma själva. För mig är det helt uppenbart att CW begär att hon ska censurera sitt kommentatorsfält annars kommer CW gola.
Senast redigerad av langaocb 2019-11-11 kl. 14:11.
Citera
2019-11-11, 14:52
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Du har rätt i att ingen kan veta helt säkert och jag respekterar ditt resonemang och din åsikt. Men jag personligen tror inte på henne, det finns många anledningar till det..
Min poäng var att om man nu inte tror henne, så skall man inte behandla andra kvinnors berättelser med skepsis pga Cissi. Hennes beteende är dessutom ganska unikt, få människor hade tagit till så extrema åtgärder och drevat på i över ett decennium - även om de kommit med en falsk anklagelse. Ingen frisk person gör så.
Nej, ingen frisk person gör så. Jag kanske ska förtydliga varför jag tror att det har hänt. Det beror inte på att jag tror på henne utan på att FV är en så jävla uppenbar lögnare. Han låter som kungen när han fick frågan om han gått på strippklubb.
Citera
2019-11-11, 15:13
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasnaoki
Cissi har blivit ett sånt trainwreck

Varför redigerade du ditt inlägg?
Citera
2019-11-11, 15:28
Medlem
Vilket säkerhetsbolag är det som Cissi anlitat i jakten på Haveristerna? Eftersom det nu ryktas om att det är ett bolag/person som är dömd våldtäktsman

I Cissis egna inlägg så ser man halva namnet, det har maskats men slutar på Security.

Förövrigt så är nog bliden från konversation med Henrik äkta. Man kan se lite av bilden längst upp och det är samma bild som hans andra profil på instagram mrhenko1234, som han använt för att kunna ställa frågor till Cissi på hennes wall. Vilket betyder att bilden från konversationen kommer rätt från Cissi. Som hon sedan spridit till användaren Mensflytning.
Citera
2019-11-11, 15:30
Medlem
https://bloggbevakning.se/2019/11/11...omment-1755347

Anonym / 14:45
Är ju inte bevis på att det är hon som köpt. Kanske är Cissi, för att få bort fokus på sig själv här inne?

Ja det skulle ju inte förvåna mig om bedragar Cissi skulle ge sig på blondinbella för att slippa kritik.
Citera
2019-11-11, 15:50
Citat:
Ursprungligen postat av Takahata
Vilket säkerhetsbolag är det som Cissi anlitat i jakten på Haveristerna? Eftersom det nu ryktas om att det är ett bolag/person som är dömd våldtäktsman

I Cissis egna inlägg så ser man halva namnet, det har maskats men slutar på Security.

Det är en helt häpnadsväckande uppgift. Jag har en känsla av att Haveristerna och deras följare har misstagit en person som ingår i ett nätverk mot sexuellt våld och som alltså har den bakgrunden med något säkerhetsbolag de fantiserat ihop. Den personen hade för övrigt Axel Luo Öhman som lekmannaövervakare efter avtjänat straff så att den uppgiften framkommer nu 11 år senare är ju helt markant.

Skulle det kunna vara så att Haveristerna som har fri tillgång till Martin Fredriksson/beinformed rättsdatabas faktiskt sitter och försöker pressa folk till tystnad? Det mesta tyder på det.
Citera
2019-11-11, 15:59
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
Det är en helt häpnadsväckande uppgift. Jag har en känsla av att Haveristerna och deras följare har misstagit en person som ingår i ett nätverk mot sexuellt våld och som alltså har den bakgrunden med något säkerhetsbolag de fantiserat ihop. Den personen hade för övrigt Axel Luo Öhman som lekmannaövervakare efter avtjänat straff så att den uppgiften framkommer nu 11 år senare är ju helt markant.

Skulle det kunna vara så att Haveristerna som har fri tillgång till Martin Fredriksson/beinformed rättsdatabas faktiskt sitter och försöker pressa folk till tystnad? Det mesta tyder på det.

Åh gud, du är verkligen patetisk. Det här var (från början till slut) ditt absolut sämsta försök att starta spekulationer/flytta fokus/leka hemlig agent
Citera
2019-11-11, 16:05
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Åh gud, du är verkligen patetisk. Det här var (från början till slut) ditt absolut sämsta försök att starta spekulationer/flytta fokus/leka hemlig agent

Det tror jag inte. Haveristerna och deras svans kommer visa exakt hur rätt jag har. Vad de inte verkar begripa är att Cecilia är en helt vanlig tjej som man kan prata om allt med.
Citera
2019-11-11, 16:10
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Det tror jag inte. Haveristerna och deras svans kommer visa exakt hur rätt jag har. Vad de inte verkar begripa är att Cecilia är en helt vanlig tjej som man kan prata om allt med.
Helt vanlig tjej god för en kvarts miljard, hotar folk som inte håller med henne till höger och vänster samt har världens största offerkofta. Jo jo
Citera
2019-11-11, 16:11
Medlem
Citat:

Fan va tramsig du är.

Vilket bolag är det då? Så kan man få göra en egen bedömning om hur det ligger till
Citera
2019-11-11, 16:12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Pratar man med henne om hennes svartarbetande nannys eller hennes upprepade lögner kan man dock få ett säkerhetsbolag på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in