2019-10-21, 08:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
-Att Cissi själv skulle ha fakturerat rätt höga summor som krönikör (tror hon snackade om 60-80 kkr/månad) tidigare tror jag är en lögn. Det går väl att kolla med bokföringen i hennes bolag eller nåt.

Nu ska man vara snäll och säga att hon sade inte att hon fakturerat ut så mycket för enskilda gig utan att det var totalsumman - hon har trotts allt även varit bisittare i Tv4s Kvällsöppet, varit programledare i Morgonpasset och på den där Stockholmskanalen MTG hade, haft något jobb hos Malou, haft lite bloggar på olika plattformar etc.

Det är möjligt att hon under en period kunde fakturera ut 60-80k innan skatt under (kortare) perioder.
Citera
2019-10-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu ska man vara snäll och säga att hon sade inte att hon fakturerat ut så mycket för enskilda gig utan att det var totalsumman - hon har trotts allt även varit bisittare i Tv4s Kvällsöppet, varit programledare i Morgonpasset och på den där Stockholmskanalen MTG hade, haft något jobb hos Malou, haft lite bloggar på olika plattformar etc.

Det är möjligt att hon under en period kunde fakturera ut 60-80k innan skatt under (kortare) perioder.

OK, visst. Med hänsyn till att hon uppenbarligen ljuger hejvilt och har ett incitament att framställa sig som att hon inte är en försörjd lyxhustru, så finner jag det högst sannolikt att uppgiften är osann eller kraftigt överdriven. Den som kan lägga ner lite arbete hos skattemyndigheten kan väl syna den lögnen. Hennes sätt att linda in svaret indikerar också att hon ljuger.

Men för tydlighetens skull - i dagsläget finns inga bevis på att det är en lögn.

Nu finns förresten en tråd om skiten på bloggbevakning.se för den som är intresserad.
Citera
2019-10-21, 10:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
OK, visst. Med hänsyn till att hon uppenbarligen ljuger hejvilt och har ett incitament att framställa sig som att hon inte är en försörjd lyxhustru, så finner jag det högst sannolikt att uppgiften är osann eller kraftigt överdriven. Den som kan lägga ner lite arbete hos skattemyndigheten kan väl syna den lögnen. Hennes sätt att linda in svaret indikerar också att hon ljuger.

Jag tror att det snarare handlar om att hon någon månad eller två kunnat ta ut i den regionen, speciellt då mycket betalas i klumpsummor. Så inte tekniskt sett lögn, men däremot så har det knappast varit standard för henne.
Citera
2019-10-21, 11:01
Medlem
Hor-Ullas avatar
Från vem eller vilka får Cissi lön ifrån? Alltså vad gör hon egentligen på dagarna? Hennes man är rätt tät har jag förstått, vad är det han jobbar med?
Citera
2019-10-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Från vem eller vilka får Cissi lön ifrån? Alltså vad gör hon egentligen på dagarna? Hennes man är rätt tät har jag förstått, vad är det han jobbar med?

Linus Blomberg, startade Avalanche Studios som där han var VD och grundare och som köptes för en massa pengar för nåt år sen. Han fick typ 200 millar.

Cissi har väl i dagsläget inga betalda uppdrag öht vad jag vet.
Citera
2019-10-21, 13:30
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Linus Blomberg, startade Avalanche Studios som där han var VD och grundare och som köptes för en massa pengar för nåt år sen. Han fick typ 200 millar.

Så hon som feministisk ikon lever på mannen? Tänk va bra män kan vara ibland..
Citera
2019-10-21, 13:44
Medlem
Citat:
Håller med. De flesta föräldrar konstaterar att deras barn är vilda med ett leende - inte en suck. Kanske inte världens grej, men det ger definitivt en dålig känsla i magen.

Håller med. Den kyliga distansen hon har i rösten gentemot sina barn när hon ska visa sig som en normal mamma på instagram är obehaglig. Som att barnet bara är en spelpjäs i att få göra en simpel och ganska uttjatad poäng om att hon minsann också tar hand om barn som pöbeln och att det är ett skitjobb. Det är enligt mig ett tecken på en brist på empati för barnets integritet som borde ge de flesta rysningar. Det kanske ser relativt oskyldigt ut men i min mening hängs barnet ut för att göra en billig poäng inför sina instagramföljare. Barnet blir "den andre" som CW kan projicera sin ganska ihåliga identitet på. Läskigt.

Det är ju förresten en av hennes mest uttjatade klyschor på instagram, att filma sig själv när hon äter något flottigt, eller har stökigt hemma eller något påhittat om att hon har "skitit stopp i toaletten" - allt för att framställa sig som en normbrytare och en helt vanlig Svensson som inte bor i en lyxvåning och försörjs av en multimiljonär.
Citera
2019-10-21, 14:10
Medlem
Citat:

Avalanche Studios är ett dataspelsföretag som har utvecklat Mad Max, Just Cause m fl spel.
Hursomhelst så kan fd ägaren Linus Blomberg troligen inte ta ut hela summan ( var det 200 milj? ) utan att betala kapitalvinstskatt, istället är pengarna då troligen lagrade i olika slags kapitalfonder.
Avalanche är det engelska ordet för snölavin, och grabbarna i firman var mycket för skidåkning förr

Vill han ta ut pengar ur dessa kapitalfonder till egen konsumtion så kostar det typ 30-32 % i reavinstskatt (= kapitalvinstskatt). Linus Blomberg ser dock ut att ha kvar sin tjänst på Avalanche Studios, och har troligen kvar sin lön (1,3 milj/år enligt tidigare inlägg) därifrån ännu en tid framöver.
Oklart vad syftet var med att sälja sin del av ägandet, men det kan ju ha att göra med att han och kollegerna behövde få loss kapital. Eller så har den nye ägaren Nordisk Film kanske större utvecklingspotential, att bygga fler storsäljande spel framöver ?
Senast redigerad av DrSvenne 2019-10-21 kl. 14:34.
Citera
2019-10-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Så hon som feministisk ikon lever på mannen? Tänk va bra män kan vara ibland..
Ja, även om hon skulle dra in en slant här och där så bor dom ju i en 200 kvm våning på södermalm, etc, frågan är väl liksom bara om 99 eller 100% av hennes livsstil är finansierad av mannen egentligen. Och som sagt, han drog in 1,3 Mkr på att vara VD på Avalanche för ett par år sedan men Cissi hävdar att det är "en ny situation" för dem att vara "rika".

Citat:
Ursprungligen postat av DenMagiskaTaurtan
Det är ju förresten en av hennes mest uttjatade klyschor på instagram, att filma sig själv när hon äter något flottigt, eller har stökigt hemma eller något påhittat om att hon har "skitit stopp i toaletten" - allt för att framställa sig som en normbrytare och en helt vanlig Svensson som inte bor i en lyxvåning och försörjs av en multimiljonär.
Särskilt som hon, enligt podden, har haft inte EN utan TVÅ barnflickor/hemhjälper anställda. Detta förnekade hon i podden. DÅ hade hon haft städning från Hemfrid + "hjälp några timmar i veckan". Sanningen lär väl krypa fram.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Oklart vad syftet var med att sälja sin del av ägandet, men det kan ju ha att göra med att han och kollegerna behövde få loss kapital. Eller så har den nye ägaren Nordisk Film kanske större utvecklingspotential, att bygga fler storsäljande spel framöver ?

Vet inte riktigt hur sådana affärer görs upp, inte ens säkert att han styrde affären helt ju, det fanns fler delägare. Det förekommer kanske en del allmän konsolidering i denna relativt nya bransch, för 100 år sen fanns det fler oljebolag än det gör idag, ifall du fattar vad jag menar. Synergieffekter och sånt.

Men vi kan ju notera att han är ekonomiskt oberoende forever och kan göra precis vad han vill, men han väljer trots det att behålla ett krävande jobb som gör att han slipper umgås med sin fru åtminstone typ 60 timmar i veckan.
Senast redigerad av Habakuck 2019-10-21 kl. 14:39.
Citera
2019-10-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ja, även om hon skulle dra in en slant här och där så bor dom ju i en 200 kvm våning på södermalm, etc, frågan är väl liksom bara om 99 eller 100% av hennes livsstil är finansierad av mannen egentligen. Och som sagt, han drog in 1,3 Mkr på att vara VD på Avalanche för ett par år sedan men Cissi hävdar att det är "en ny situation" för dem att vara "rika".
Hon kan ju mena att de nu betalat bostadslånet och bara har månadsavgiften kvar, kanske 20000/månad för en sådan bostadsrätt ?

Citat:
Vet inte riktigt hur sådana affärer görs upp, inte ens säkert att han styrde affären helt ju, det fanns fler delägare. Det förekommer kanske en del allmän konsolidering i denna relativt nya bransch, för 100 år sen fanns det fler oljebolag än det gör idag, ifall du fattar vad jag menar. Synergieffekter och sånt.
Att utveckla dataspel går ju att göra, men att sälja stora volymer är lite värre. Alla inblandade ska ju ha sin del av kakan, även reklambyråer, distributörer, serverhallar mm
Citera
2019-10-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Haha, fan vad hon gör bort sig i haveristerna. Men den där ruggugglan anser säkert att det var en vinst för henne.

Konstigt att hon ens ställde upp, men det bevisar ju på vilken narcisistisk psykopat hon är.

Tror inte hon förstår att det är hon som verkar komplett galen. Jag tror att hon trodde att hon gick vinnande ur deras samtal.

Cissi verkar inte hajja att majoriteten av befolkningen sett igenom henne för länge sen.
Citera
2019-10-21, 19:38
Medlem
NoTruces avatar
Är det värt att traggla sig igenom två timmar av den där podden där hon blir ställd mot väggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in