2019-11-11, 11:59
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Viktig påminnelse.

Falska anmälningar av våldtäkt hör inte till vanligheterna. Det är viktigt att komma ihåg.

Det är även viktigt att påpeka att Cissis fall är en solklar falskanmälan och att ha hennes personlighetsstörning i åtanke här.

Jag föraktar människor som fortsätter stötta henne med mantrat "få kvinnor ljuger om sånt här, därför tror jag henne "

Japp, få kvinnor ljuger; men Cissi ljuger... Det enda blind stöttning resulterar i är att utsatta kvinnor får ännu sämre förutsättningar..

(Något som speciellt "feministen" Nytorgsprinsessa bör tänka på i sin kamp att rädda Wallins anseende genom att försöka så tvivel om - och förminska- allt som kommer fram. Väldigt antifeministiskt att trivialisera berättelser och upplevelser från Cissis offer, av dom som har talat ut är 99,9% kvinnor. Hur kan man med?)

Jag tycker Cissi visar gång på gång att hon är oförmögen att låta bli att ljuga för att framställa sig själv i bättre dager. Jag är övertygad om att Cissi lider av narcissistisk personlighetsstörning och att hennes familj kommer få det väldigt svårt framöver pga allt som hänt fen senaste tiden. Hon är en arrogant och obehaglig person som inte vill någon annat än att framhäva sig själv. Detta till trots är jag övertygad om att FV förgrep sig på henne. Varje intervju med FV gör mig mer säker på att han är skyldig. Jag förstår att folk börjat tvivla på Cissi efter alla lögner hon avslöjas med men det här tror jag faktiskt har hänt.
Citera
2019-11-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag noterar att de organiserade Cissihatarna inte ser ngt problematiskt alls i det Camilla publicerar. Ska återkomma om detta men lite kort här så tycker de att:
a) Det är ok att publicera DM eftersom det innehåller ett hot.
b) Fast inte ett hot i juridisk mening. Men det är ok att publicera eftersom Camilla upplever det som ett hot. Kan bli jobbigt om det i framtiden ses som ok att publicera alla DM som "upplevs" som hotfulla.
c) Att det är ok att publicera delar av ett DM där inledningen och möjligen slutet av ngn anledning saknas.
d) Att Annika inte existerar eftersom hon saknas i FUP. ( varför skulle hon nämnas där???).
e) Att det inte kan ha klippt och klistrat eftersom det rör sig om ett screenshot....he,he

Klart jag är köpt av Cissi för att skriva här. Eller hur "Glitterfeministen" ? ;-) Intressant att du ser det som bevisat att FV inte begått ngt övergrepp mot Cissi. Fast inte överraskande ;-) Antar att du ser alla andra vittnesmål som publicerades som konstruerade av Cissi?

På vilket sätt är man en organiserad "cissihatare" om man tycker att hon har betett sig extremt illa mot folk, skapar en blogg med falska vittnesmål i syfte att sätta dit en person som aldrig har blivit dömd osv?
Citera
2019-11-11, 12:09
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Jag tycker Cissi visar gång på gång att hon är oförmögen att låta bli att ljuga för att framställa sig själv i bättre dager. Jag är övertygad om att Cissi lider av narcissistisk personlighetsstörning och att hennes familj kommer få det väldigt svårt framöver pga allt som hänt fen senaste tiden. Hon är en arrogant och obehaglig person som inte vill någon annat än att framhäva sig själv. Detta till trots är jag övertygad om att FV förgrep sig på henne. Varje intervju med FV gör mig mer säker på att han är skyldig. Jag förstår att folk börjat tvivla på Cissi efter alla lögner hon avslöjas med men det här tror jag faktiskt har hänt.

Fast hade historien varit sann hade hon inte behövt ljuga och manipulera någonting. Hon hade inte behövt dikta ihop andra ”offer” eller att han skulle vara pedofil. Hennes historia har förvärrats för varje gång hon berättat den. En person som berättar sanningen klarar av att hålla fast vid sin originalhistoria.
Citera
2019-11-11, 12:10
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell

Du har rätt i att ingen kan veta helt säkert och jag respekterar ditt resonemang och din åsikt. Men jag personligen tror inte på henne, det finns många anledningar till det..
Min poäng var att om man nu inte tror henne, så skall man inte behandla andra kvinnors berättelser med skepsis pga Cissi. Hennes beteende är dessutom ganska unikt, få människor hade tagit till så extrema åtgärder och drevat på i över ett decennium - även om de kommit med en falsk anklagelse. Ingen frisk person gör så.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-11 kl. 12:27.
Citera
2019-11-11, 12:15
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Fast hade historien varit sann hade hon inte behövt ljuga och manipulera någonting. Hon hade inte behövt dikta ihop andra ”offer” eller att han skulle vara pedofil. Hennes historia har förvärrats för varje gång hon berättat den. En person som berättar sanningen klarar av att hålla fast vid sin originalhistoria.

Detta.
Citera
2019-11-11, 12:32
Medlem
Citat:
Jag noterar att de organiserade Cissihatarna inte ser ngt problematiskt alls i det Camilla publicerar. Ska återkomma om detta men lite kort här så tycker de att:

"Organiserade"
Citat:
Det kan man tycka olika om, men det blir ju lustigt när CISSI i princip hotar att outa vissa uppgifter. Då tycker jag det är ett mkt rimligt sätt att bemöta detta genom att outa upgifterna själv.
Citat:
b) Fast inte ett hot i juridisk mening. Men det är ok att publicera eftersom Camilla upplever det som ett hot. Kan bli jobbigt om det i framtiden ses som ok att publicera alla DM som "upplevs" som hotfulla.
Det där är bara en ordlek. Ett hot är ett hot, "olaga hot" är nånting annat. Precis som att "vansinnig" har en vulgärinnebörd, diagnostiserad schizofreni eller liknande är också nåt helt annat. Ordet "hot" var det dessutom Cissi som blandade in.
Citat:
c) Att det är ok att publicera delar av ett DM där inledningen och möjligen slutet av ngn anledning saknas.
Nej, det tycker jag är problematiskt, fast när det handlar om en vanelögnare som Cissi så måste man nog visa belägg, annars beljugs man.
Citat:
d) Att Annika inte existerar eftersom hon saknas i FUP. ( varför skulle hon nämnas där???).
Återigen, man måste vara kritisk om man har med en vanelögnare att göra.
Citat:
e) Att det inte kan ha klippt och klistrat eftersom det rör sig om ett screenshot....he,he
Det finns ju en annan sida som kan visa de korrekta screenshotsen i så fall. Men vad skulle Camilla ha för anledning att klippa om det där?
Citera
2019-11-11, 12:45
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Några frågor alla borde ställa sig.

a) Varför svarar inte Camilla när hon blir kontaktad förutom om detta med ambulansen. Det minsta viktiga i sammanhanget.
Hon kunde tex be Cissi dra åt helvete om inte annat. De känner ju varandra.

b) Om hon ser det som ett hot varför polisanmäler hon inte Cissi? Istället publicerar hon ett DM på sin blogg.

c) Var finns början på konversationen? Har det klippt och klistrats. Vi såg ju det senast i den fejkade konversationen som påstods komma från Henko där han erkände otrohet.

d) I den del av DM:et som handlar om skapandet av Virtanenbloggen framstår knappast Cissi som mer drivande än Camilla.

e) Om "Annika" faktiskt existerar ( vilket jag har anledning att tro men inte vet) så är det väl knappast fel att lägga ut hennes vittnesmål och samtidigt försöka dölja vem som ansvarar för bloggen. Förutsatt att man tror på hennes berättelse.

Finns ju även annat som skaver här men uppenbarligen så sväljer nästan alla Camillas version med hull och hår.

Att det är helt galet av Cissi att ta en skriftlig kontakt med Camilla någon vecka innan hennes rättegång för att spy ut sin besvikelse är självklart. Jag hoppas några av hennes närmsta vänner kan få henne att ligga lågt och enbart skriva om sådant som inte berör personliga tvister den närmsta tiden.

Men som sagt troligen blir det fortsättning följer här eftersom Cissi nu får svårt att inte gå i svaromål även om ignore vore ett klokare drag.

Självklart svarar man inte en narcissist i rage - har du hört talas om gray rocking? Det är en taktik för att bli av med narcissisten, var lika intressant som en grå sten. Camilla agerar precis som man ska.

Du skriver dessutom, som om det vore bekräftat och sant, att konversationen med Henrik är fejkad. Det är bara du som tror att Henrik har värre saker att dölja och att konversationen om otrohet därför måste vara fejkad. Sanningen är att vi inte vet.

”Är det något nytt att Cissi troligen var involverad i eller känt till den bloggen?” Det nya är såklart att det bekräftats. Att det tidigare skvallrats om betyder inte att det är överspelat och inte längre aktuellt, som du försöker få det att låta som. Att det bekräftas strax innan rättegången är faktiskt ganska extraordinärt. Det här ser inte bra ut för Cissi. Även om Annika existerar så är det definitivt av intresse att kvinnan som står åtalad för förtalsbrott satt upp en hemsida (virtanensOFFER), där FV beskrivs som våldsam och det hintas om att hans offer är många.

Men visst, spela ner betydelsen av allt Cissi gör och fortsätt insinuera att de som granskar henne bär på djupare hemligheter. Det är såklart det mest objektiva förhållningssättet
Citera
2019-11-11, 12:46
Medlem
Citat:

Klart jag är köpt av Cissi för att skriva här. Eller hur "Glitterfeministen" ? ;-) Intressant att du ser det som bevisat att FV inte begått ngt övergrepp mot Cissi. Fast inte överraskande ;-) Antar att du ser alla andra vittnesmål som publicerades som konstruerade av Cissi?

Det är du som slår knut på dig själv för att försvara CW i varje situation som hon förekommer och där hon för sansade människor framstår som ganska klandervärd och obehaglig. Visst, de flesta här är skeptiskt inställda till CW men med rätta med tanke på all skit som konstant framkommer om hur hon har förvanskat sanningen och hur hon manipulerar och försöker krossa andra människor för petitesser.

Du kan inte försvara dina extremt ursäktande analyser med att folk här skulle bära på något extremt hat mot CW, om det är någon som drivs av en agenda och som med största sannolikhet mer än så så är det du. Det är imponerande hur du försöker vrida den senaste nyheten, att CW har fabricerat falska vittnesmål på en blogg för att förstöra en människas liv och nu kommer med vaga hot (dina autistiska definitioner och skenmanövrar till trots) mot människan som hjälpte henne med det. Det är inte bara obegåvat och ointelligent av CW det är obehagligt och äckligt.

Jag förutsätter att alla som försöker ursäkta dylika saker från CW genom att vrida verkligheten att passa sin egen bild antingen är direkt eller indirekt utsänd att göra så, är personen i fråga själv, har en personlig relation till personen i fråga eller är en hjärntvättad fangirl. Take your pick.

Som tur vad är du i stort sett ensam om att så resolut försvara henne. Det är tydligt i alla forum att opinionen har svängt och CW framstår mer och mer tydligt som den klasshatande narcissist som hon alltid har varit. Rättegången kommer att bli mycket spännande och den här senaste grejen blev verkligen spiken i kistan, oavsett vad du tror.
Senast redigerad av DenMagiskaTaurtan 2019-11-11 kl. 12:53.
Citera
2019-11-11, 12:54
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll

Inte om man är narcissist dock. De kräver fler och större reaktioner för varje gång och är mästare på att överdriva och utbrodera historier. Det är inte heller helt ovanligt att narcissisten utgår från ett korn av sanning för att lättare manipulera omgivningen om offrets klandervärdighet.

FVs skuld är svår att avgöra, i ärlighetens namn.
Citera
2019-11-11, 13:07
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
Inte om man är narcissist dock. De kräver fler och större reaktioner för varje gång och är mästare på att överdriva och utbrodera historier. Det är inte heller helt ovanligt att narcissisten utgår från ett korn av sanning för att lättare manipulera omgivningen om offrets klandervärdighet.

Men de brukar ju ändå ljuga till sin egen fördel och ha målet i sikte?
Problemet är som jag ser det att hon har lämnat två versioner offentligt t.ex drogningen som inte stämmer överens och innebär att en av versionerna måste vara en lögn. Att narcissister kryddar köper jag, men det här är något helt annat. Det känns okontrollerat, Cissi är trots allt smart.

Jag tror att något som inte kändes helt ok hände, som hon sedan spann på. Men jag tror inte på att hon blev våldtagen eller att det inte fanns samtycke. Proportionerna på det här raseriet säger mig att det med största sannolikhet kommer sig av att hennes ego blev skadat, det är vart det gör ont på riktigt för en människa som Cissi.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-11 kl. 13:10.
Citera
2019-11-11, 13:24
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Men de brukar ju ändå ljuga till sin egen fördel och ha målet i sikte?
Problemet är som jag ser det att hon har lämnat två versioner offentligt t.ex drogningen som inte stämmer överens och innebär att en av versionerna måste vara en lögn. Att narcissister kryddar köper jag, men det här är något helt annat. Det känns okontrollerat, Cissi är trots allt smart.

Jag tror att något som inte kändes helt ok hände, som hon sedan spann på. Men jag tror inte på att hon blev våldtagen eller att det inte fanns samtycke. Proportionerna på det här raseriet säger mig att det med största sannolikhet kommer sig av att hennes ego blev skadat, det är vart det gör ont på riktigt för en människa som Cissi.

Att narcissister har målet klart för sig är ge dem lite väl mycket credd. Det vet att manipulera och vägen dit bli ofta explosiv, i form av okontrollerad narc rage, i takt med att deras metoder ifrågasätts.

Jag är också tveksam till att FV våldtagit Cissi, är också mer benägen att tro att något hände som gjorde henne obekväm och att det muterat till det #metoo-monster vi ser just nu.

Min enda poäng egentligen är att inkonsekvensen i Cissis historia inte säger särskilt mycket om vad som startade hela karusellen. En normal människa klarar definitivt av att hålla sig till sin historia. En narcissist däremot, som dessutom når ut med historien vida bredd i media och som ett av naven i en global rörelse, med allt det innebär (inklusive massiv kritik) - not so much.
Citera
2019-11-11, 13:28
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant

Fast inte ens en narcissist första reaktion skulle väl vara att ringa upp en vän och skrytsamt beskriva den hela med att de hade haft sex, om det vore en våldtäkt. Hon verkar heller inte vara den svaga typen som känner att hon måste fortsätta hålla kontakten med någon som gjort henne illa.
Jag tror tyvärr det handlar mer om att deras natt tillsammans inte fick den positiva effekten på hennes karriär som hon hade hoppats.

Men som sagt, de enda som vet vad som hände den natten är Cissi och Fredrik. En sak är däremot säkert, en narcissist skulle aldrig erkänna att hon/han ljugit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in