2012-12-07, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Det här klippet är klockren Wallin - hon har antagligen för mycket fritid och har suttit hemma och kollat på amerikanska komediserier där det finns en tradition med duon en fet fumlig man och hans förståndiga hustru (Jims Värld, Simpsons, Family Guy etc). Hon har såklart utgått från att denna tradition är vanligt förekommande i Sverige i programledarduos, vilket den egentligen inte är.
In kommer Rickard Olsson som har ransakat sin egen karriär och faktiskt kollat upp om denna tradition är förekommande i Melodifestivalen, vilket den inte är. Han slår hål på hennes argument snabbt och hon försöker vifta med någon sida från svenska Wikipedia om populära svenska programledare. Hon famlar bort sig så mycket att Rickard till slut dampar ur och frågar rakt ut vad fan det är hon vill diskutera egentligen.
Någonstans i röran så lyckas även Cissi kläcka ut sig att hon minsann också vill jobba inom teve! Stor humor.
Citat:
Ursprungligen postat av mianlo
Jag tror att Wallin är mytoman, senast hos Lotta Bromé i P Extra fick hon frågan rätt ut, "Är du mytoman?".
Jag har sagt det tidigare, men jag tror inte hon fattar själv att hon ljuger/gravt överdriver då hon har ett väldigt "antingen eller"-tänk - antingen så är man ju alkoholist eller så är man inte det - eller? Tanken att det faktiskt finns människor som kan ha brukat för mycket alkohol under någon period i sina liv, insett detta och faktiskt taggat ner verkar inte ha slagit henne.
Antingen så måste hon just varit väldigt nära att få rollen Lisbet Salander eller så var hon helt chanslös eller? Att man går genom enorma gallringsprocesser när man letar skådespelare till storfilmer och har ett massvis av möjliga kandidater som gallras ut i omgångar har inte slagit henne. För i Cissis värld så var det ju antingen hon eller Noomi Rapace som skulle få rollen.
Ungefär så tror jag Cissi resonerar.