2012-12-07, 17:33
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=XH1dIh40tYY

Det här klippet är klockren Wallin - hon har antagligen för mycket fritid och har suttit hemma och kollat på amerikanska komediserier där det finns en tradition med duon en fet fumlig man och hans förståndiga hustru (Jims Värld, Simpsons, Family Guy etc). Hon har såklart utgått från att denna tradition är vanligt förekommande i Sverige i programledarduos, vilket den egentligen inte är.
In kommer Rickard Olsson som har ransakat sin egen karriär och faktiskt kollat upp om denna tradition är förekommande i Melodifestivalen, vilket den inte är. Han slår hål på hennes argument snabbt och hon försöker vifta med någon sida från svenska Wikipedia om populära svenska programledare. Hon famlar bort sig så mycket att Rickard till slut dampar ur och frågar rakt ut vad fan det är hon vill diskutera egentligen.
Någonstans i röran så lyckas även Cissi kläcka ut sig att hon minsann också vill jobba inom teve! Stor humor.

Citat:
Ursprungligen postat av mianlo
Jag tror att Wallin är mytoman, senast hos Lotta Bromé i P€ Extra fick hon frågan rätt ut, "Är du mytoman?".

Jag har sagt det tidigare, men jag tror inte hon fattar själv att hon ljuger/gravt överdriver då hon har ett väldigt "antingen eller"-tänk - antingen så är man ju alkoholist eller så är man inte det - eller? Tanken att det faktiskt finns människor som kan ha brukat för mycket alkohol under någon period i sina liv, insett detta och faktiskt taggat ner verkar inte ha slagit henne.

Antingen så måste hon just varit väldigt nära att få rollen Lisbet Salander eller så var hon helt chanslös eller? Att man går genom enorma gallringsprocesser när man letar skådespelare till storfilmer och har ett massvis av möjliga kandidater som gallras ut i omgångar har inte slagit henne. För i Cissis värld så var det ju antingen hon eller Noomi Rapace som skulle få rollen.

Ungefär så tror jag Cissi resonerar.
Citera
2012-12-07, 17:51
Medlem
TröttSvensks avatar
Det där med våldtäkten hon anmälde efter flera år...
Drogad på efterfest, nja kan det ha varit så att hon helt enkelt var skitfull och fick ågren ?
Polisen la ju ner ärendet snabbt i alla fall.
Citera
2012-12-07, 18:58
Medlem
Paintings avatar
För några dagar sedan visste jag inte vem Cissi var och nu längtar jag tillbaka till den tid då hon inte fanns i mitt medvetande. Efter att surfat runt på youtube måste jag säga att hon totalt blåst.

I detta klipp förfasar hon sig över julen och tycker det är idiotiskt med julen när vi inte tror på Jesus mm, för att i nästa sekund undra över vart kärnbudskapet försvunnit. Enligt Cissi är kärnbudskapet med julen konsumtion vilket om jag minns rätt från skolan varken Jesus eller firandet av Jesus födelse förespråkade.
http://www.youtube.com/watch?v=FrFRizYDdO4
Citera
2012-12-07, 21:15
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hon var sig själv i båda filmerna Tjenare kungen och Sommaren med Göran så har svårt att se att hon skulle platsat som Salander. Dock hade man nog fått se henne naken
Citera
2012-12-08, 09:24
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mianlo

Jag är djupt imponerad av att hon har hållit sig kvar i media så här länge, det måste vara oerhört jobbigt för henne rent psykiskt att veta att luftslottet hon byggt upp när som hest kan raseras.

Kan det vara för att hon har rätt PK-åsikter' ā la EXPO (vänsterextremism)? Gillas ju av Ashberg och Co på Radioett....
Citera
2012-12-08, 11:11
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Kan det vara för att hon har rätt PK-åsikter' ā la EXPO (vänsterextremism)? Gillas ju av Ashberg och Co på Radioett....

Vet inte om hon gillas av någon. När folk ringer till Aschberg och beklagar sig över henne brukar han vara rätt undvikande. Hon och Eva Rusz kom väl in snabbt när media uppmärksammade att det bara var manliga programledare på kanalen.
Citera
2012-12-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Låg Cissi inne på behandligshem för sin så kallade "alkoholism"?
Skulle vara kul att veta hennes åsikter om när man blir alkoholist.
Tror inte ett dugg på detta. Antar att hon gjort alkoholprofilens test och fått sin diagnos därifrån.

Lyssnade på Radio1 idag och en repris där Cissi pratar alkohol. Hon är numera inte alkoholist, utan kan utan problem ta ett eller två glas rött till maten då hon är en riktig "vin connoisseur" hennes alkoholism bestod i att hon var ute och festade varje vecka.

I programmet fick man känslan att hon inte tror på alkoholism gång på gång, hon antyder istället att alkohol är självmedicinering för att mörka andra problem. Dock hävdar hon att hon tror på alkoholism som sjukdom, hon är övertygad om att det finns verkliga alkoholister och att de "blir packade bara av att lukta på en öl". Cissi har verkligen koll...

Jag kan erkänna att jag är alkoholist... Jag dricker minst två vinare eller en halvliter whisky veckans alla dagar... Enda möjligheten för mig att bli nykter är att lägga in mig på torken och få ordentligt med mediciner mot abstinensen. Fan, man skakar som ett asplöv 3timmar efter att man vaknat och längtar efter att få komma hem från jobbet för att återigen bli människa.

Jag blir inte full av att lukta på öl... Jag blir inte full av att dricka en öl, eller två, eller för den delen tio. La återigen in mig på Maria Pol för några veckor sedan då jag verkligen behöver hjälp.. Jag kände mig helt nykter, men blåste 3,2.

Cissis syn på alkoholism äcklar mig, då hon inte har en aning om vad hon pratar om. Hon må ha varit med på AA-möten och som hon påstår skaffat sig en "sponsor". Dock förstår jag inte varför, för alkoholist har hon aldrig varit.
Citera
2012-12-28, 18:22
Medlem
När jag lyssnade på Cissi i Radio1 de första gångerna gillade jag henne som fan, är trots allt vänster och feminist. Hennes ord kändes som mina egna. Hon har fortfarande sina poänger. Men efter att ha hört hennes tjat om "klassresa", hennes tjat om sin "bostadsrätt" i allt för många program samt hur hon avfärdar inringare som påpekar detta med "så är det inte", "jag har nämnt min bostadsrätt 1gång & då var det relevant" börjar man undra om självinsikten Cissi besitter. Och om allt hon dag ut och dag in tjatar om verkligen är sant.

Senast idag lyssnade jag på en repris som handlade om alkohol där Cissi förkläde att hon inte längre är alkoholist. Kul för henne, men hon har knappast varit alkoholist.

Alltså, Cissis meritlista är underbar, hon har/är

*Varit mobbad
*utsatts för rasism (hennes mamma är ju polack)
*haft ätstörningar
*dyskalkyli
*ADHD
*alkoholist
*blivit våldtagen
*lider av post traumatisk stress
*lider av albinism
*mag/tarmproblem
*laktos intolerant
*gjort en "klassresa"
*tillbringat mycket tid i terapi

Har säkerligen missat mycket, men det hindrar inte er från att förlänga listan med er Kunskap om Cissi Wallins "diagnoser och sjukdomar".
Citera
2012-12-28, 20:37
Medlem
Åh, herrejävlar!

Vad har jag gett mig in i??? Dricka vin och maratonlyssna på Cissi Wallin är fan inte kul. Har hursomhelst kommit fram till att hon är mycket för att "reclaima" ord. Hur sjutton man nu "reclaimar" ord som "slampa" eller "neger", som aldrig någonsin haft en positiv betydelse.. Men å andra sidan sa Cissi precis nu att hon tycker "fitta" är något vackert och att hon därför inte har något emot att bli kallad "fitta".
Citera
2012-12-28, 23:02
Medlem
Jag har inte lyssnat på jättemånga av hennes program men det har blivit några i slutet av året tycker det är lite intressant att i ett program har hon med två kvinnor som enligt uppgift är tjocka och då pratar hon om att det visserligen inte är bra men är fult att påpeka osv, så länge man trivs själv det vanliga snacket.

Några program senare så pratar de om vikten av att kunna berätta sanningen för folk, bland annat till tjocka att det är hälsofarligt och hon lägger till personliga åsikter att det inte är okej att vara överviktig osv.

Bra att hon är konsekvent i alla fall
Citera
2012-12-29, 03:04
Medlem
Skidaddles avatar
Problemet är väl att Cissi Wallin helt enkelt inte mår särskilt bra? Och samtidigt jobbar som självutlämnande bekräftelsetorsk? Jag betvivlar inte att hon har problem, jag tror snarare att allt hennes svammlande och snackande är en sorts självmedicinering. Problemet är väl bara att det inte verkar funka särskilt bra? Framförallt inte när hon söker lösningen utanför sig själv. Det är klart att det känns bättre om alla problem är någon annans fel, men hon kommer ju aldrig att kunna lösa dom sålänge hon söker utanför sig själv.

Hade jag varit hon hade jag tagit en väldigt lång semester, kanske lagt in mig ett halvår på nåt sorts konvalecenshem. Att se henne in action är som att att se en tågkrasch i vardande. Cissi Wallin har varit ett vandrande nervsammanbrott dom tre senaste åren. Minst. Självmedicinering är ingen bra lösning, framförallt inte när den består i att kaskadkräkas sina inre demoner offentligt. Det är som nån sorts bullimi där hon ständigt kräks upp sina problem, bara för att sekunden senare stoppa i sig igen.
Citera
2012-12-29, 14:15
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Problemet är väl att Cissi Wallin helt enkelt inte mår särskilt bra? Och samtidigt jobbar som självutlämnande bekräftelsetorsk? Jag betvivlar inte att hon har problem, jag tror snarare att allt hennes svammlande och snackande är en sorts självmedicinering. Problemet är väl bara att det inte verkar funka särskilt bra? Framförallt inte när hon söker lösningen utanför sig själv. Det är klart att det känns bättre om alla problem är någon annans fel, men hon kommer ju aldrig att kunna lösa dom sålänge hon söker utanför sig själv.

Hade jag varit hon hade jag tagit en väldigt lång semester, kanske lagt in mig ett halvår på nåt sorts konvalecenshem. Att se henne in action är som att att se en tågkrasch i vardande. Cissi Wallin har varit ett vandrande nervsammanbrott dom tre senaste åren. Minst. Självmedicinering är ingen bra lösning, framförallt inte när den består i att kaskadkräkas sina inre demoner offentligt. Det är som nån sorts bullimi där hon ständigt kräks upp sina problem, bara för att sekunden senare stoppa i sig igen.

Detta är en analys som nog ligger väldigt nära sanningen.

Det riktigt sjuka i sammanhanget är ju att de som äger radion och ger henne utrymme, vet att folk enbart lyssnar på henne pga lyteskomik. De utnyttjar hänsynslöst en sjuk människa för att tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in