2013-01-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Detta är en analys som nog ligger väldigt nära sanningen.

Det riktigt sjuka i sammanhanget är ju att de som äger radion och ger henne utrymme, vet att folk enbart lyssnar på henne pga lyteskomik. De utnyttjar hänsynslöst en sjuk människa för att tjäna pengar.

Har som sagt gillat Cissi Wallin tidigare, med numera lyssnar jag, tyvärr måste jag säga, pga lyteskomik...

Vet inte om det var en repris jag hörde idag, men det handlade om arbetslöshet... Cissi framhåll hur duktig hennes mamma är. Hon tog minsan körkort efter ett halvår i Sverige och då dessutom på svenska!!! Hon accepterade det som erbjöds då hon inte var lat och inte var rädd att skita ner sig och arbeta som städerska... Men, men...

Jag skulle vilja ha mer information om Cissis bolag... I programmet idag (förmodligen en repris) som handlade om arbetslöshet pratade hon en hel del om ungdomar som sökt jobb i hennes bolag och hur hon resonerar kring att anställa folk. Kollade lite snabbt på nätet och kom fram till att hennes bolag Cissi Wallin produktion AB, varit aktivt i hela tre månader. Hon har även tidigare haft Blackneon Event & Media HB som var registrerat för f-skatt 2månader 2012. Thats It...

Vad fan har människan gjort innan, tidigare och emellan dessa företag? Fattar att hon förmodligen varit anställd, men jag är såååå nyfiken på hennes klassresa och har tyvärr inte tillgång till taxeringskalender för hennes stadsdel. Någon måste ha uppgifterna om vad hon tjänade 2011. Skulle vara förbannat intressant att veta.

Förövrigt kan jag väl säga att jag tycker lite synd om henne (baserat på mina misstankar), tror inte hon tjänar så mycket som hon vill ge sken av i sina program. Tror inte heller att hon kommer kunna hålla sig kvar i mediabranchen efter sina bravader i Radio1, hennes trovärdighet är ju liksom naggad i kanten och det rejält.

Jämför med hennes kollegor på samma radiokanal, vad har Cissi att falla tillbaks på? Hon lär vara hyfsat genomskådad vid det här laget.

Nu känner jag mig inte schysst... Men betänk... Cissi var ung "vänsterradikal" och vart småkänd därigenom genom diverse kolumner i olika tidningar. Sedan var hon "våldtagen" av Fredrik och kom ut som alkoholist och sedan har karriären spirat (i Cissis egna värld). Cissi är inte längre vänster utan liberal, alkoholismen visade sig vara en felaktig självdiagnos. Folk och arbetsgivare lär ju fatta att Cissi inte är ett framtidskort då det är i offentligheten Cissi vill agera och där sjunker hennes förtroende dag för dag.

Jämför Cissi med hennes medarbetare på Radio1, Ashberg, Fylking, Aro och Rusz... Vilka har karriärer bakom sig och vilka (eller vem) har det inte? Tror vi har en ny Henemark fast snäppet värre framför oss, vad tror ni?
Senast redigerad av Magban 2013-01-02 kl. 20:26.
Citera
2013-01-02, 20:53
Medlem
Jag tror att vi skådar en tragedi. Jag lyssnar sporadiskt på Radio 1 och kan inte låta bli att lyssna 3 minuter per gång på människan som snubblar över både ord och tunga för att hinna prata dubbelt så fort som den legendariske Bengt Bedrup. Vad hon säger får jag aldrig med mig men det är ju inte det som fångar mitt intresse. Tre minuter som sagt
Citera
2013-01-02, 21:17
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Har som sagt gillat Cissi Wallin tidigare, med numera lyssnar jag, tyvärr måste jag säga, pga lyteskomik...

Vet inte om det var en repris jag hörde idag, men det handlade om arbetslöshet... Cissi framhåll hur duktig hennes mamma är. Hon tog minsan körkort efter ett halvår i Sverige och då dessutom på svenska!!! Hon accepterade det som erbjöds då hon inte var lat och inte var rädd att skita ner sig och arbeta som städerska... Men, men...

Var kommer hennes mamma ifrån?
Citera
2013-01-02, 21:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames

Polen
Citera
2013-01-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Polen som Gato12 redan nämnt... Och det borde vi ju kunna spinna vidare på. Tror liksom inte att Cissis morsa kom hit som random flykting från Sovjet, skaffade sig körkort på sex månader "på svenska". Tror Cissis pappa har haft en del att säga i spelet.

Vill påpeka att jag inte misstror vare sig Cissis mor eller fars äkthet, men Cissi spelar ju mer än gärna på sin mors härkomst och jag har svårt att tår att mor Cissi levde så misserabelt som Cissi vill utmåla det, tror liksom att hon fick ett hyffsat stöd genom Cissis far, vem sjutton det nu är. Tror att Cissi haft en ganska surrealistisk uppväxt och att det är därför hon tycks vara så snabb att vända vad det gäller påhitt och sanning.

Går vi till kärnan, hennes far, är jag övertygad om att vi kommer förstå mer och mer. Skulle inte förvåna mig en sekund om han var diplomat i Polen under tiden det begav sig. Det skulle förklara Cissis ställningstaganden för fem år sedan gentemot de ställningstaganden hon tar idag när hon är "fin"egenföretagare"... Nån som lyckats rota fram hennes inkomster föresten? Hon nämner ju i vart och vartannat program hur hon gjort en "klassresa" samt är en "höginkomsttagare" så det är ju helt klart intressant att veta vilka preferenser hon har....

För egen del är jag övertygad om att hon tjänar långt ifrån miljonerna hennes radiokollegor tjänar på ett och annat... Tror inte ens hon tjänar en halvmiljon och för att vara ärlig tror jag inte ens hon tjänar 400.000kr. Spekulationer självklart, men jag tror ärligt på dem och stämmer de undrar man ju vad hon menar med "höginkomsttagare"... Som höginkomsttagare bör man väl i allafall tjäna en sisådär 70.000kr/månad, gör Cissi det?
Citera
2013-01-02, 22:31
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Höll på att kräka häromdagen. Slog på filmen "Tjenare Kungen" Hemma hos farsan i brist på annan underhållning. Ser en stund in i att Cisssi medverkar. Stängde av skiten. I ren protest.
Hon spelar sig själv i filmen, äcklig och vidrig....
Senast redigerad av Vicious-Macki 2013-01-02 kl. 22:33.
Citera
2013-01-02, 23:01
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Höll på att kräka häromdagen. Slog på filmen "Tjenare Kungen" Hemma hos farsan i brist på annan underhållning. Ser en stund in i att Cisssi medverkar. Stängde av skiten. I ren protest.
Hon spelar sig själv i filmen, äcklig och vidrig....

Hon duger faktiskt i den, det var så jag upptäckte henne. Hon gör en sexscen men den är väl rätt vanilj om man jämför med Josefin Nildén (?) som visade pattarna i filmen
Men kolumnister etc överlag som varit med i filmer, då tar ju Liza Marklunds dotera priset som gjorde en full frontal nudity i nån svensk-finsk film för typ 10 år sen
Senast redigerad av Mikeyjames 2013-01-02 kl. 23:18.
Citera
2013-01-03, 09:40
Medlem
hazzos avatar
Såg henne tv imorse. Intervjuade nån tjock råttsamlare. Uruselt. Nu förstår jag precis vad ni menar
Citera
2013-01-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Såg henne tv imorse. Intervjuade nån tjock råttsamlare. Uruselt. Nu förstår jag precis vad ni menar

Ja herregud. Aldrig tidigare har väl någon levererat så många misslyckade skämt på så kort tid.
Citera
2013-01-03, 17:24
Medlem
I nyhetsmorgonklippet från husdjursmässan om råttor levererade Fröken Wallin inte mindre än 12 st "Jag". Klippet var cirka 4 minuter långt och hon sa alltså "jag" tre gånger i minuten. Klippet handlade inte ett skvatt om förken Wallin, det handlade om råttor som husdjur, men hon kan tydligen inte låta bli att hellre prata om sig själv. Det är helt förbliuffande, den som blev intervjuad berättar något, Cissi pillar på råttan och riktar micken mot sig själv och säger "jag tog på råttan". Det är som nån sa, en tågkrasch i vardande, det är som om hon på allvar tror att hennes person är intressant i relation till allt. Att tittaren är mer intresserad av henne än intervjuobjektet.

Det är förbluffande och jävligt kul att se, men så klart, djupt tragiskt och smått förfärligt att mediahusen gör pengar på en person som själv inte verkar förstå att det är på hennes bekostnad vi skrattar.
Citera
2013-01-03, 18:48
Medlem
Jag tycker hon ar vardelos. Varfor ar den bara dessa talanglosa kvinnor utan utbildning som gor karriar inom media? Varfor tar de inte in en intelligent ung kvinna med ordentlig utbildning och allmanbildning i bagaget? Det finns ju hur manga som helst att valja pa med riktig utbildning som ar seriosa och kampar for att komma in i branchen.
Citera
2013-01-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mianlo
Klippet var cirka 4 minuter långt och hon sa alltså "jag" tre gånger i minuten.
Antar att du inte lyssnar på Radio1, ett "jag" var tjugonde sekund är absolut ingenting...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in