2013-01-02, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Detta är en analys som nog ligger väldigt nära sanningen.
Det riktigt sjuka i sammanhanget är ju att de som äger radion och ger henne utrymme, vet att folk enbart lyssnar på henne pga lyteskomik. De utnyttjar hänsynslöst en sjuk människa för att tjäna pengar.
Det riktigt sjuka i sammanhanget är ju att de som äger radion och ger henne utrymme, vet att folk enbart lyssnar på henne pga lyteskomik. De utnyttjar hänsynslöst en sjuk människa för att tjäna pengar.
Har som sagt gillat Cissi Wallin tidigare, med numera lyssnar jag, tyvärr måste jag säga, pga lyteskomik...
Vet inte om det var en repris jag hörde idag, men det handlade om arbetslöshet... Cissi framhåll hur duktig hennes mamma är. Hon tog minsan körkort efter ett halvår i Sverige och då dessutom på svenska!!! Hon accepterade det som erbjöds då hon inte var lat och inte var rädd att skita ner sig och arbeta som städerska... Men, men...
Jag skulle vilja ha mer information om Cissis bolag... I programmet idag (förmodligen en repris) som handlade om arbetslöshet pratade hon en hel del om ungdomar som sökt jobb i hennes bolag och hur hon resonerar kring att anställa folk. Kollade lite snabbt på nätet och kom fram till att hennes bolag Cissi Wallin produktion AB, varit aktivt i hela tre månader. Hon har även tidigare haft Blackneon Event & Media HB som var registrerat för f-skatt 2månader 2012. Thats It...
Vad fan har människan gjort innan, tidigare och emellan dessa företag? Fattar att hon förmodligen varit anställd, men jag är såååå nyfiken på hennes klassresa och har tyvärr inte tillgång till taxeringskalender för hennes stadsdel. Någon måste ha uppgifterna om vad hon tjänade 2011. Skulle vara förbannat intressant att veta.
Förövrigt kan jag väl säga att jag tycker lite synd om henne (baserat på mina misstankar), tror inte hon tjänar så mycket som hon vill ge sken av i sina program. Tror inte heller att hon kommer kunna hålla sig kvar i mediabranchen efter sina bravader i Radio1, hennes trovärdighet är ju liksom naggad i kanten och det rejält.
Jämför med hennes kollegor på samma radiokanal, vad har Cissi att falla tillbaks på? Hon lär vara hyfsat genomskådad vid det här laget.
Nu känner jag mig inte schysst... Men betänk... Cissi var ung "vänsterradikal" och vart småkänd därigenom genom diverse kolumner i olika tidningar. Sedan var hon "våldtagen" av Fredrik och kom ut som alkoholist och sedan har karriären spirat (i Cissis egna värld). Cissi är inte längre vänster utan liberal, alkoholismen visade sig vara en felaktig självdiagnos. Folk och arbetsgivare lär ju fatta att Cissi inte är ett framtidskort då det är i offentligheten Cissi vill agera och där sjunker hennes förtroende dag för dag.
Jämför Cissi med hennes medarbetare på Radio1, Ashberg, Fylking, Aro och Rusz... Vilka har karriärer bakom sig och vilka (eller vem) har det inte? Tror vi har en ny Henemark fast snäppet värre framför oss, vad tror ni?
Senast redigerad av Magban 2013-01-02 kl. 20:26.
Senast redigerad av Magban 2013-01-02 kl. 20:26.