Citat:
Ursprungligen postat av mianlo
Vore kul att höra vad fröken Wallin sa om sitt produktionsbolag som hon påstod sig vara i begrepp att starta i höstas. Ett tv-produktionsbolag som bara skulle anställa kvinnor var det visst hon påstod att hon skulle starta. Det snackades redan då om att det inte var sant och ja, det var väl inte det. Eller är det nån som känner till om det i realiteten är på gång?
Kan nån kolla upp det?
Cissi startade sitt bolag, Cissi Wallin Produktion AB i höstas. Dock antar jag att det var något av ett krav från Radio1. Inom mediabranchen är ju inte detta upplägg direkt ovanligt.
Cissi har i sitt program talat om vilken typ av personer hon skulle anställa, men man kan nog konstatera att det aldrig kommer att anställas någon. Jag menar vad skulle hon anställa? Någon som korrekturläser hennes krönikor i Metro?
Tycker det ska bli riktigt intressant att se den första årsredovisningen eftersom Cissi enligt egen utsago är öfre medelklass, ett påstående jag antar att hon grunder på inkomst då hon knappast kan hänvisa till börd. Har i ett tidigare inlägg nämnt Pär Lernströms bolagsinkomster, en betydligt mer lyckad herre än Cissi och allt för imponerad kan jag ju inte säga att jag blev. Cissi har knappast tjänat mer.
Är fortfarande nyfiken vad det gäller hennes boende. Hon skryter ju ofta om att hon bor på söder, dock nämner hon aldrig sina tre inneboende. Börjar tro att det är hon som är inneboende.