Såg någon sjuk minidokumentär om när Cissi Wallin uppträdde med oerhört svenska, platta s.k ståuppskämt på en klubb i New York. Hybrisdrivna, jävla sopa. Du är sämst på att ståuppa. Lägg ner för all evighet, please. Var mest bara ett prat..och ingen som helst humor. Stackars folk som satt där och vred sig. Metrokolumnist javisst. Inte mycker mer.
I brist på annat noctural aktivitet lyssnade jag på:
https://poddtoppen.se/podcast/1214939104/penntricket Penntricket-podden.
Den feta tjejen i podden pratar om kroppshets. Ser man på omslagsbilden framgår det ju att Cissi har helt okey bröst i en behålös hudfärgad topp, och står på samma bild tillsammans en riktigt fet tjej, denna Lady Dahmer som har bröst man får rysningar av. En klassiskt, ickehet tjockiskvinna. Tjock har aldrig varit snyggt. Kontentan är trots deras vridande och vändande - utfallet: "Du är ju inte ett dugg fin,
trots att du är tjock". Den icke-tjocka Cissi har lärt sig sedan barnsben att tjocka kvinnor är osunda, att ingen vill ha dem. Diskussioner kring detta. Den feta kvinnan i podden raljerar kring allmänna hälsorisker med att vara tjock. Folk som kritiserar - bryr sig inte om den tjocka personens status. Då har Cissi läst att stress är större orsak till ohälsa, än fetma. En japansk studie som lady dahmer pratar om (som man inte behöver vara läkare för att förstå, poängterar Cissi Wallin) - är att stress är boven. Stress är i princip allt. form av orsaks-sambandsdikssusion äger rum. Vet inte vad konklusionen blir. Lady Dahmer säger att vikten är oviktig. Barn ska få andra möjligheter, oavsett om de är smala eller tjocka. Prata om att äta nyttigt. Skit i att folk väger lite eller mycket.
Cissi som är gravid vägrar väga sig på BVC. Hon har haft ätstörningar. Kolla alla blodprover. Hon förstår inte besattheten av att väga sig. BMI ifrågasätts av poddarna, för att man inte tar hänsyn till muskler. (Men vad är det för muskler som är överutvecklade utifrån deras bild på poddens hemsida, de refererar till?). " Vi äter mer engerität mat, befolkningens sitter still mer". Att det skulle ökat markant ifrågasätter dock båda poddare som en myt. Samtidigt betonar Cissi Wallin i varje inlägg att Jag Är Inte Tjock. Jag har haft sköldkörtelproblem. Cissi vill ha plattare mage, men tycker inte att man ska gå runt och hävda sig till andra.
Ärligt talat - Jag orkar inte tolka resten av podden. Lyssnade halva avsnittet.