2018-02-07, 19:20
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Väldigt hoppfullt att Cissi Wallin äntligen verkar lufta det vi pratat om så länge här; dvs, det faktum att feminismen blivit en rörelse som försvarar alla stenåldersvärderingar som finns så länge det handlar om muslimer. Glatt överraskad.

Var någonstans gör hon det? Måste missat.
Citera
2018-02-08, 01:01
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Var någonstans gör hon det? Måste missat.

På Twitter och Instagram som verkar vara hennes primära kommunikationskanaler. Skillnaden är subtil, men viktig. Till skillnad från de flesta andra feminister verkar Cissi Wallin faktiskt förstå att det finns ett gigantiskt strukturellt problem kopplat till kulturella skillnader, och hon vågar säga det (till skillnad från exempelvis Schyman och gänget).
Tyvärr låter hon fortfarande en del helt galna saker gå igenom också, men jag applåderar att hon faktiskt vågar se ett stort konkret problem som väldigt många kvinnor i våra förorter lever i.

Jag tror hon kan skapa en ny rörelse utifrån detta, för det finns inte en käft som tagit dom utländska kvinnorna på allvar tidigare, eftersom FI hejat på allt vad slöjor och muslimska värderingar innebär.

Jag är ingen Twitteranvändare, men här är "trådarna":
Länk 1
Länk 2

Finns fler.

Jag är emot Feminismen generellt eftersom den uppvisar tydliga drag av sektliknande strukturer och en underliggande våldsamhet samt kopplingar till andra politiska rörelser. Jag kan dock respektera Cissi för hennes tydliga kvinnofokus och mod.
Citera
2018-02-08, 12:37
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
På Twitter och Instagram som verkar vara hennes primära kommunikationskanaler. Skillnaden är subtil, men viktig. Till skillnad från de flesta andra feminister verkar Cissi Wallin faktiskt förstå att det finns ett gigantiskt strukturellt problem kopplat till kulturella skillnader, och hon vågar säga det (till skillnad från exempelvis Schyman och gänget).
Tyvärr låter hon fortfarande en del helt galna saker gå igenom också, men jag applåderar att hon faktiskt vågar se ett stort konkret problem som väldigt många kvinnor i våra förorter lever i.

Jag tror hon kan skapa en ny rörelse utifrån detta, för det finns inte en käft som tagit dom utländska kvinnorna på allvar tidigare, eftersom FI hejat på allt vad slöjor och muslimska värderingar innebär.

Jag är ingen Twitteranvändare, men här är "trådarna":
Länk 1
Länk 2

Finns fler.

Jag är emot Feminismen generellt eftersom den uppvisar tydliga drag av sektliknande strukturer och en underliggande våldsamhet samt kopplingar till andra politiska rörelser. Jag kan dock respektera Cissi för hennes tydliga kvinnofokus och mod.

Cred till henne som lyfter frågan. Jag har tidigare uppfattat henne som en som gärna rättar sig i ledet vad gäller just kopplingen hedersvåld och främmande kulturer, alltså att hon vägrat att ta upp möjligheten. Men nu har hon alltså vänt. Trodde förresten också att hon hade slutat twittra.
Citera
2018-02-09, 08:59
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Cred till henne som lyfter frågan. Jag har tidigare uppfattat henne som en som gärna rättar sig i ledet vad gäller just kopplingen hedersvåld och främmande kulturer, alltså att hon vägrat att ta upp möjligheten. Men nu har hon alltså vänt. Trodde förresten också att hon hade slutat twittra.

Jag hade ingen koll på henne innan hela drevet kickades igång i höstas, men vad jag sett så verkar "rätta in sig i ledet" vara ett okänt koncept. Vi får se. Jag gillar folk som slåss mot faktiska problem, och inte bara bränner lobbypengar.
Citera
2018-02-09, 09:17
Medlem
Håller med om att Cissi Wallin mer och mer framstår som en seriös, relevant och modig debattör.
Hon har gjort flera saker det senaste året som har fått mig att omvärdera henne. Hon har vågat stå upp och namnge kända män som sextrakasserar kvinnor, hon har åkt till Polen och pratat om abort både med meningsmotståndare och likasinnade, hon vågar kritisera den del av feminismen som är fullständigt verklighetsfrånvänd.
Hon gör ju faktiskt saker!
Citera
2018-02-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Håller med om att Cissi Wallin mer och mer framstår som en seriös, relevant och modig debattör.
Hon har gjort flera saker det senaste året som har fått mig att omvärdera henne. Hon har vågat stå upp och namnge kända män som sextrakasserar kvinnor, hon har åkt till Polen och pratat om abort både med meningsmotståndare och likasinnade, hon vågar kritisera den del av feminismen som är fullständigt verklighetsfrånvänd.
Hon gör ju faktiskt saker!

Jag håller med.

Det hon har varit duktig på är främst timing. Det krävs kunskaper och de rätta instinkterna för att veta vad man kommer undan med och när tiden är mogen. Jag tycker hon manövrerat skickligt mellan sanningen och eventuella förtalsanmälningar. Risken att bli arbetslös och utfrysts som journalist kan inte underskattas i landet där bilden av Sverige och rättsväsendet väger tyngre än likhet inför lagen.
Citera
2018-02-25, 01:38
Medlem
hinhales avatar
Såg någon sjuk minidokumentär om när Cissi Wallin uppträdde med oerhört svenska, platta s.k ståuppskämt på en klubb i New York. Hybrisdrivna, jävla sopa. Du är sämst på att ståuppa. Lägg ner för all evighet, please. Var mest bara ett prat..och ingen som helst humor. Stackars folk som satt där och vred sig. Metrokolumnist javisst. Inte mycker mer.

I brist på annat noctural aktivitet lyssnade jag på: https://poddtoppen.se/podcast/1214939104/penntricket Penntricket-podden.

Den feta tjejen i podden pratar om kroppshets. Ser man på omslagsbilden framgår det ju att Cissi har helt okey bröst i en behålös hudfärgad topp, och står på samma bild tillsammans en riktigt fet tjej, denna Lady Dahmer som har bröst man får rysningar av. En klassiskt, ickehet tjockiskvinna. Tjock har aldrig varit snyggt. Kontentan är trots deras vridande och vändande - utfallet: "Du är ju inte ett dugg fin, trots att du är tjock". Den icke-tjocka Cissi har lärt sig sedan barnsben att tjocka kvinnor är osunda, att ingen vill ha dem. Diskussioner kring detta. Den feta kvinnan i podden raljerar kring allmänna hälsorisker med att vara tjock. Folk som kritiserar - bryr sig inte om den tjocka personens status. Då har Cissi läst att stress är större orsak till ohälsa, än fetma. En japansk studie som lady dahmer pratar om (som man inte behöver vara läkare för att förstå, poängterar Cissi Wallin) - är att stress är boven. Stress är i princip allt. form av orsaks-sambandsdikssusion äger rum. Vet inte vad konklusionen blir. Lady Dahmer säger att vikten är oviktig. Barn ska få andra möjligheter, oavsett om de är smala eller tjocka. Prata om att äta nyttigt. Skit i att folk väger lite eller mycket.
Cissi som är gravid vägrar väga sig på BVC. Hon har haft ätstörningar. Kolla alla blodprover. Hon förstår inte besattheten av att väga sig. BMI ifrågasätts av poddarna, för att man inte tar hänsyn till muskler. (Men vad är det för muskler som är överutvecklade utifrån deras bild på poddens hemsida, de refererar till?). " Vi äter mer engerität mat, befolkningens sitter still mer". Att det skulle ökat markant ifrågasätter dock båda poddare som en myt. Samtidigt betonar Cissi Wallin i varje inlägg att Jag Är Inte Tjock. Jag har haft sköldkörtelproblem. Cissi vill ha plattare mage, men tycker inte att man ska gå runt och hävda sig till andra.

Ärligt talat - Jag orkar inte tolka resten av podden. Lyssnade halva avsnittet.
Senast redigerad av hinhale 2018-02-25 kl. 02:01.
Citera
2018-02-25, 01:53
Medlem
hinhales avatar
Om en kvinna blir charmad, agerar/inte agerar/säger att hon har sambo, men ögonen vill annat - är det ett raggningsförsök som inte blir något mer.

Om kvinnan inte gillar kommentar från man som charmar, försöker - är det en numera en sexuell trakasseri.

Förstår inte spontant pk-vänsterkvinnor vilket pre-facistiskt samhälle detta renderar till ? Detta normaliseras bitvis hela tiden. Moral kallas det klassiskt. Gränserna för kränkthet flyttas hela tiden framåt.

Vad tror man att lättkränktheten åstadkommer i längden? Ska kvinnor ha en visselpipa runt halsen där hemliga polisen för bort män som gör "närmanden" och försök som inte landar bra?

Hoppas ni har en bit av Berlinmuren eller två hemma i bröllopskistan. Ack, du sköna, djärva värld.

Lyssna på Aron Flam´s pod Dekonstruktiv Kritik där poddaren diskuterar detta genomabsurda fenomen med den lärde, saklige, frekventa tyckaren och psykriatikern David Eberhard.

https://soundcloud.com/aronflam/davi...ktiv-kritik-77
Senast redigerad av hinhale 2018-02-25 kl. 02:00.
Citera
2018-03-08, 20:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Cissi Wallin får Roks-pris: ”Inledde metoo i Sverige”

Debattören och medieprofilen Cissi Wallin tilldelas priset Årets kvinnogärning 2017 av Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige, Roks. I motiveringen står det bland annat att "Cissi Wallin inledde #metoo-rörelsen i Sverige och har med sin utlämnande berättelse brutit tystnaden, tagit bort skuld- och skamstämpeln och vänt blicken mot förövaren".
https://www.svd.se/roks-pris-till-ci...llin/i/senaste

Fast oavsett det så utreds Wallin för förtal enligt SVT angående Fredrik Virtanen.
Ska bli intressant att följa detta, och lite böter är det värt kan jag tycka då det gäller svin som Virtanen.
Citera
2018-03-09, 10:49
Medlem
Cissi Wallin på Södra teatern igår i ett arrangemang där man fick med sig en goodie bag
hem (BÖCKER). Kunde inte låta bli att frqmhäva Virtanens nya namn och påpeka att hon
tidigare varit ängslig och undrat om hon skulle möta hans barn på Dagis och liknande
saker.

Som parentes kan nämnas att Virtanens fru vid ungefär samma tid på kvällen var
verksam som uppläsare i ett arrangemang inte så långt därifrån i en bokhandel. Fick
ett litet häfte med en novell skriven av henne fastän man bara tittade in.

Väldigt snygg på nära håll ...
Citera
2018-03-09, 13:39
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Cissi Wallin på Södra teatern igår i ett arrangemang där man fick med sig en goodie bag
hem (BÖCKER). Kunde inte låta bli att frqmhäva Virtanens nya namn och påpeka att hon
tidigare varit ängslig och undrat om hon skulle möta hans barn på Dagis och liknande
saker.

Vad är hans nya namn har han bytt ? Är det mr. Mcrape ?
Citera
2018-03-09, 13:59
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Hustruns efternamn. Och så ett nytt förnamn verkar det som. Rätt logiskt egentligen.

Då har ju Cissi lyckats med att utplåna Virtanen även bokstavligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in