2012-12-06, 20:00
Medlem
Paintings avatar
Har det hänt henne två gånger?

Citat:
– Jag var 23 år då och på väg att få fler mediejobb. Jag ville inte att någon skulle tro att jag gjorde en polisanmälan bara för att få mer uppmärksamhet. Så jag lade ned det hela.

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem...-kunna-beratta

Citat:
Cissi var då 21 år gammal. Hon hade varit ute på en efterfest och följde en äldre man hem. Hon hade inte druckit mycket, men efter ett glas vin var det som att en gardin drog ner – och allt blev suddigt.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article15884465.ab
Citera
2012-12-06, 20:22
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painting
Har det hänt henne två gånger?

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem...-kunna-beratta

http://www.aftonbladet.se/wendela/article15884465.ab

Hon väntade 2 år med att anmäla.
Citera
2012-12-07, 08:26
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hon väntade 2 år med att anmäla.

Sen la hon alltså ner det? Fan vilket långfinger mot andra våldtäktsoffer. Att låta våldtäktsmannen vinna för att säkra en karriär inom media. Inte för att hon borde blivit våldtagen från första början.
Citera
2012-12-07, 08:56
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Sen la hon alltså ner det? Fan vilket långfinger mot andra våldtäktsoffer. Att låta våldtäktsmannen vinna för att säkra en karriär inom media. Inte för att hon borde blivit våldtagen från första början.

Hon lade inte ner det, tror det var åklagaren eller vem det är som bestämmer sånt.
Citera
2012-12-07, 09:23
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Hon lade inte ner det, tror det var åklagaren eller vem det är som bestämmer sånt.
Ursäkta mig, jag gick efter citatet där hon säger att hon la ner det.
Citera
2012-12-07, 09:30
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:

Se på fan, då var jag inte riktigt uppmärksam
Citera
2012-12-07, 09:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Citat:

I en DN artikel häromdagen sa hon att polisen lade ner ärendet.
Citera
2012-12-07, 10:49
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
I en DN artikel häromdagen sa hon att polisen lade ner ärendet.

Och det stämmer säkert. Jag gick antog mer än vad borde ha gjort.
Citera
2012-12-07, 13:40
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Låg Cissi inne på behandligshem för sin så kallade "alkoholism"?
Skulle vara kul att veta hennes åsikter om när man blir alkoholist.
Tror inte ett dugg på detta. Antar att hon gjort alkoholprofilens test och fått sin diagnos därifrån.
Citera
2012-12-07, 14:38
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Har Virtanen bemött Cissis anklagelse någonstans offentligt?
Citera
2012-12-07, 16:36
Medlem
Jag tror att Wallin är mytoman, senast hos Lotta Bromé i P€ Extra fick hon frågan rätt ut, "Är du mytoman?". Jag är övertygad om så är fallet då hon påstår sig vara:
Alkoholist (fast det tar betydligt längre tid än ett par år att utveckla sjukdomen),
Att hon "nästan" fick rollen som Lisbet Salander (enda skälet till att rollen gick till skådespelerskan Noomi Rapace var att Wallin var för lång för rollen enligt Wallin i P4 Extra, vilket låter fullständigt befängt),
Att hon har startat ett produktionsbolag för tv-produktioner där bara kvinnor anställs (finns mig veterligen inget sådant bolag registrerat och närhon har ifrågasatts har det visat sig att det kanske just inte var ett bolag utan mer ett löst sammansatt nätverk)

Att hon har ADHD, Stressmage, Blivit mobbad, laktosintolerant, etc etc är också tydliga tecken på mytomani, att man lätt känner sig drabbad av allt runt om sig och är jag-centrerad. Jag vill absolut inte påstå att våldtäkten är påhittad (även om vissa andra mediepersonligheter har påstått det), men man blir ju oerhört tveksam? Det måste väl gå att ta fram en polisanmälan, är inte det offentlig handling?

Jag är djupt imponerad av att hon har hållit sig kvar i media så här länge, det måste vara oerhört jobbigt för henne rent psykiskt att veta att luftslottet hon byggt upp när som hest kan raseras.
Senast redigerad av mianlo 2012-12-07 kl. 16:57.
Citera
2012-12-07, 17:07
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mianlo
... Det måste väl gå att ta fram en polisanmälan, är inte det offentlig handling?

Nu är jag ingen expert men just sexuallbrott tror jag inte behöver vara helt offentliga, alltså att namn och personuppgifter är sekretessbelagda. Av uppenbara skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in