2019-10-19, 12:26
Medlem
Gittan.P.Jonssons avatar
Någon här som vet om Cissi blev dömd för eller friad från förtal av Fredrik Virtanen?
Citera
2019-10-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskoj
Det är sorgligt att se hennes desperata försök att få alla att tycka synd om henne och det kommer nog att eskalera ju närmare rättegången vi kommer. Det kanske borde gagna henne att ligga lite lågt istället. När man kollar vilka som "likar" hennes inlägg så är det ju ingen av de "kända" feministerna, enligt min snabba koll. Så stöd, var har hon där, kommer någon förutom alla aningslösa följare, att besöka henne i fängelset??😰

Därför att de "kända feministerna" tänker mer på sina varumärken än feminism och vill inte beblanda sig med brott då företag inte vill beblanda sig med kriminella.. Hur naiva människor är nuförtiden..

Kolla bara på den där Kakan Hermansson. Osade söder om henne, hon hatade Stureplan och allt som hade att göra med det. Några år senare sitter hon på en fin resturang på Östermalm och hänger med "stureplanseliten"...

Har ni inte förstått än att alla tänker bara på pengar och kändisskap i slutet av dagen, inte moral.
Citera
2019-10-19, 14:07
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gittan.P.Jonsson
Någon här som vet om Cissi blev dömd för eller friad från förtal av Fredrik Virtanen?

Rättegången har inte varit än, jag har för mig att den börjar den 20 november.
Citera
2019-10-19, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Jag fattar inte heller. Är hennes följare så djävla blåsta?

Jag undrar. Vad är hennes motiv till allt? Är det verkligen bara narcissism? (Hej Cecilia! Du är från Uddevalla och mentalt en bondis) Sen får vi inte glömma att hon är polack. Envisare människor får man leta efter. Hoppas, hoppas Linus lämnar henne. Hon är ju faktiskt en förlorare. Har hon gjort något gott, någonsin? Se bara borttagandet av alla kommentarerna om veganism.

Cissi har uppenbarligen fixat läpparna nu.
Citera
2019-10-19, 14:37
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Cissi har uppenbarligen fixat läpparna nu.

Det har hon gjort länge. Inget fel i det, men hennes rants om andras val blir rätt komiska i ljuset av det. Inget nytt under solen, Cissis regler gäller alla utom Cissi.
Citera
2019-10-19, 14:54
Bannlyst
Cissi Wallin bryr sig inte om rättssäkerhet. Jag drar denna slutsats baserat på att jag har bevittnat med egna ögon och lyssnat i realtid när kvinnan bekräftar att 1% - 3% falskanmälningar inte spelar någon roll jämfört med det större syftet och att ändamålen helgar medlen (om någon nu undrat).

Det spelades in under releasen av Shiori Itōs Black box men jag har svårt att tro att frågan inkluderades i det efterregigerade materialet. Varför? Cissi jämförde där skamlöst sin egen situation - där ingen dömts p.g.a. brist på bevis - med Shioris, utan någon som helst hänsyn till viktiga skillnader avseende sexualattityder samt rättssystem i Japan jämfört med Sverige 2019.

Itō har trakasserats, hotats och blockerats i varje instans då hennes fall inte ens utretts eller gått till rättegång. Shiori drogades och drogs iväg i en taxi. Ni får själva avgöra hur likartade ni finner deras situationer men jag fann och finner Wallins förfarande äckligt, utan att kunna bedöma huruvida det beror på dum självupptagenhet eller medveten bedräglihet. Analyserna är så grunda att det provocerar mig varenda gång som hon uttalar sig å andra kvinnors vägnar.
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2019-10-19 kl. 15:33. Anledning: Förtydligande
Citera
2019-10-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Väl sammanfattat! Jag skulle vilja lägga till lite saker:

Cissi påstår att hon altid har upplevt feminismen som inkluderande, vilket står i direkt motsats till vad hon brukar påstå. (Efter som hon är en idiot har hon med rätta fått höra en hel del om vilken idiot hon är i feministiska rum)
Cissis feminism är knappast inkluderande heller, och vad är det hon menar egentligen?
Jag skulle vilja se Cissi vara inkluderande mot någon som "försöker ", för att sedan lägga upp ett citat om hur vissa kvinnor skrämmer bort folk från den feministiska rörelsen genom att vara kompromisslösa. Någon tog upp att Sigge Eklund sagt ungefär detta om Cissi och feminism . Men det är naturligtvis inte samma sak. Cissi verkar inte alls greppa att det är exakt den här retoriken som används för att polisa, förminska och invaliderar hela den feministiska rörelsen.

Cissi medger att inga veganer går in och polisar henne när hon ibland lägger upp bilder på kött, det är tydligen bara när hon eller hennes vänner låtsas vara veganer som människor blir irriterade. Hon "får inga applåder".

Om man "skräms bort" av principfasthet och utbildning i vad veganism är; tror jag knappast att man var en potentiell vegan från början. Veganism är en hedervärd sak, resonemangen är kloka och genomtänkta och har definitivt flera poänger. Jag har noll problem med att förstå vad de säger, speciellt när det kommer till djurrätt. För mig faller det inte på att veganer är ologiska, arga eller kompromisslösa: det faller på att jag personligen inte likställer djur med människor, jag kan alltså inte se förtrycket. Och jag vill inte sluta äta kött. All respekt för kompromisslöshet, man kommer ingenstans utan den. Att "inkludera" någon med min syn om jag t.ex skulle lägga upp en bild från en vegansk restaurang skulle göra noll och nada för deras kamp. Jag skiter fullständigt i personer jag måste dalta med för att få med i min kamp, vad ska jag med dom till?

Extra roligt att hon säger att hon förstår att människor blir upprörda om någon går in och polisar, utan att förstå att det var exakt det hon gjorde.

Hon la upp den där bilden i tron om att hon skulle få medhåll, höhöhö's och ryggdunkar. När hon inte fick det hittade hon på att det var för mycket personangrepp från dem som inte höll med, vilket inte stämmer. Hon tog ner den pga att kommentarerna krossade hennes argumentation helt utan personangrepp.

Tack, trodde inte jag skulle få fram poängen alls.

Man behöver absolut inte likställa djur med människor för att förstå förtrycket. Det räcker med att förstå det vi vet om dem, att de kan känna smärta, att de kan bli rädda, att de vill ta hand om sin avkomma, bo i lagom stora flockar (om de är flockdjur) etc. Är inte själv vegan men äter vegetariskt och utesluter mjölkprodukter pga etiska skäl. Vi skulle kunna leva i symbios med djuren och se till att de hade riktigt bra liv utifrån sina förutsättningar och behov i livet men vi vill känna pengar på dem, så mycket som möjligt. Då får djurens behov totalt stå tillbaka. Många vuxna vet inte ens att kon tas ifrån sin kalv direkt efter födseln för att vi ska ta all mjölk, de tror att kor bara producerar mjölk och att vi måste mjölka dem... Arla har jobbat på bra med sin reklam.

Nu är jag ingen feminist heller utifrån CW:s krirerier då jag gör botox, tränar, håller koll på min vikt och tycker om att sminka mig.

Litet sidospår, denna tråden ska inte handla om djurrätt utan Cissi Wallin, allt ska handla om Cissi Wallin.
Citera
2019-10-19, 23:27
Medlem
Cissi Wallin Haveristerna.
Aldrig hört någon vara så manipulerande, äckligt slingrande, otrevlig, galen osv osv. Efter att ha lyssnat på avsnittet är jag övertygad om att Cissi är kapabel att göra i princip vad som helst mot den som ifrågasätter henne på minsta sätt. Ryyyser i hela kroppen.
Citera
2019-10-20, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Och du själv är inte anonym, på facebook, på instagram och på flashback? För du heter väl inte "Allt handlar om Cissi Wallin"?

Öhhh. Hej galaxhjärnan! Vi skulle inte ta tips från oss själva heller. Du vet, vissa kan tänka själva.
Citera
2019-10-20, 00:06
Medlem
De har haft kontot länge, tror att de skiter i uppmärksamhet för egen del. Däremot tror jag att de njuter av att andra börjar öppna ögonen och att Cissis beteende synliggörs. Är en av kontoinnehavarna den person jag tror; är det så jävla förståeligt. Dessutom milt i jämförelse med vad jag själv skulle ha gjort om jag hade blivit utsatt av Wallin på det sättet.

(Vad är det med Wallin och folks behov av att ta i henne och det hon gör med extra mjuka silkesvantar? Fattar inte?)

Kan garantera att ingen av oss är någon du tror. Vi är helt okända, ingen av oss har blivit personligen utsatta av CW. Vi vill bara leverera bra content om en klandervärd person.

Edit: är efterbliven och kan inte citera.
Senast redigerad av Whataboutmeme 2019-10-20 kl. 00:10.
Citera
2019-10-20, 01:55
Medlem
SvaMp_s avatar
https://shows.pippa.io/haveristerna/...KKeGY6gF9_V92o

Sitter o lyssnar på haveristernas pod nu...

Vad är grejen med @allthandlaromCissiWallin?
Senast redigerad av SvaMp_ 2019-10-20 kl. 01:59.
Citera
2019-10-20, 09:49
Medlem
11433.08s avatar
Haha, fan vad hon gör bort sig i haveristerna. Men den där ruggugglan anser säkert att det var en vinst för henne.

Konstigt att hon ens ställde upp, men det bevisar ju på vilken narcisistisk psykopat hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in