2019-09-21, 15:59
Medlem
Cissi påminner mycket om människor som begår ekonomisk brottslighet, förskingrar pengar i styrelser osv. Samtidigt påminner hon om Donald Trump och Boris Johnson. Jag ser dock aldrig män som betett sig som svin och tjänat pengar på vapenindustrin, startat skolor och satt dom i konkurs för att sko sig själva beskrivas som trasiga små pojkar som garanterat har borderline.
Nog för att Donald Trump beskrivs som en jättebebis men inte brukar han beskrivas som en trasig liten pojke med instabil självbild.
Roligt att kritiken mot machiavellisten och narcissisten Cissi Wallin får mig att upptäcka mina feministiska rötter igen, trots att jag inte ser mig som feminist.
Den här människan verkar ha tillförskansat sig nära en halv miljon kronor på att ljuga om vad pengarna ska användas till. Sedan försvinner dom och siffrorna redovisas inte. Utöver det har hon tiggt ihop ytterligare pengar att betala eventuella böter för, detta för brott som hon begår medvetet. Hur mycket hon har fått in bara till rättegången redovisar hon inte. Hon använder feminismen och andra kvinnors utsatthet för att tjäna pengar och sätta ljus på sig själv som nån jävla feminismens Messias.
En fråga, ni som tjatar om att hon är en skör liten blomma/ängel utan vingar/hysterika/typisk kvinna med svag självkänsla/”psykiskt sjuk kvinna” osv, hur ser ni på Joachim Lamotte?
Har han också garanterat borderline?
Eller kan han inte klassas som ett trasig litet hysteriskt barn eftersom han saknar en livmoder och feminina attribut?
Citera
2019-09-21, 18:27
Medlem
Har så otroligt många ex med bevis på Cissis alla lögner. Någon borde skapa en blogg där alla hennes lögner kan redovisas .

Ett exempel av många:
Cissi i polisförhör 2011, där hon förklarar varför hon sms:ade FV ett år efter den påstådda våldtäkten:

”Jag kommer ihåg att vi smsade lite, det här var i juni, han skulle till Hultsfred. För han jobbade där. Jag läste det på hans blogg på aftonbladet att han skulle dit. Och rapportera. Och jag kände liksom att jag ville ha, för jag skulle eventuellt också dit, det var på väg, jag var på väg att åka dit med en kompis med så kom jag aldrig iväg. Men då kände jag så där att jag måste prata med honom. För det känns som att vi inte har rett, att det är någonting som jag bara vill, jag vill kolla med honom om vad det var som hände. På något vis. Jag vill.. ha någon bekräftelse på att… jag vet inte. Bara vill ha någon form av kontakt och bara se hur han reagerar och så”. ”Så då skickade jag, det var enda gången som jag tog initiativet att skicka ett sms till honom, och då skrev jag så här, Hej, är du på Hultsfred? Liknande så här, jag funderade på att, ska vi prata… eller något sådant där, jag kanske kommer dit, ska vi ses?

Samma historia berättade hon även i Penntricket 2017.

Bland kommentarerna i Bloggbevakning 29/5-18 ifrågasattes varför hon ville ha kontakt och sms:a till FV ett år efter hon skulle ha blivit våldtagen, och där svarade hon helt annorlunda:

"Hade jag blivit förhörd idag, om jag anmält en våldtäkt idag så hade jag bett om att få läsa transkriberingen av allt jag sagt i detta förhör. Det gjorde jag inte då och en hel del av det som står i FUPen är märkligt formulerat. Tex så smsade jag inte FV för att jag ville ses på Hultsfred, utan jag ville kolla om han var där pga kändes obekvämt och jobbigt att träffas".

Polisen ska alltså enligt Cissi ha fantiserat ihop och lagt till en alldeles egen liten historia och lagt till i det inspelade dialogförhöret som alltid transkriberas in i minsta detalj. Alla småord, små uppehåll osv är med i transkriberingen. Det är även lag på att förhören ska godkännas av alla parter efter avlyssning eller transkribering, något som Cissi hävdat att hon inte fått möjlighet till. Väldigt märkligt att Cissi inte tidigare sagt ett pip om detta, om det nu hade varit sant, otroligt allvarliga tjänstefel polisen i så fall skulle ha begått. Beviset fanns ju på ljudband.
Citera
2019-09-21, 19:23
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
En fråga, ni som tjatar om att hon är en skör liten blomma/ängel utan vingar/hysterika/typisk kvinna med svag självkänsla/”psykiskt sjuk kvinna” osv, hur ser ni på Joachim Lamotte?

Så här ser jag på honom:

Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Det slog mig just att om man tar Daddy Blombergs ansikte och klistrar det på Cissi Wallin, så ÄR det ju Joakim Lamotte man får som slutprodukt.
Shocked.

Citat:
Roligt att kritiken mot machiavellisten och narcissisten Cissi Wallin får mig att upptäcka mina feministiska rötter igen, trots att jag inte ser mig som feminist.

Så dina feministiska rötter ligger i glädje över när/att kvinnor kritiseras? Och nu upptäcker du dem igen trots att du inte ser dig som feminist? Det här känns minst sagt instabilt, identitets-krisigt nästan.

Citat:
”Feminist” borde bli en psykiatrisk diagnos, det är i högsta grad en personlighetsstörning

(Osis att du är på väg att bli personlighetsstörd just nu, när borderline precis har börjat omtalas som ett "personlighetssyndrom". Ett steg fram, två steg tillbaka.)
Citera
2019-09-21, 19:26
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma

Polisen ska alltså enligt Cissi ha fantiserat ihop och lagt till en alldeles egen liten historia och lagt till i det inspelade dialogförhöret som alltid transkriberas in i minsta detalj. Alla småord, små uppehåll osv är med i transkriberingen. Det är även lag på att förhören ska godkännas av alla parter efter avlyssning eller transkribering, något som Cissi hävdat att hon inte fått möjlighet till. Väldigt märkligt att Cissi inte tidigare sagt ett pip om detta, om det nu hade varit sant, otroligt allvarliga tjänstefel polisen i så fall skulle ha begått. Beviset fanns ju på ljudband.

Jag förstår inte varför hon inte pressas hårdare om det här, helt galet.
Citera
2019-09-21, 21:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Varför då? För att hon är en kvinna eller?
Vad exakt är det som du undrar? Varför jag inte tror att hon använder sina barn för att fylla ett tomrum inom sig? Och vad då, tror du bara att det är kvinnor som har en drift och längtan om att föröka sig?
Citera
2019-09-21, 21:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Cissi påminner mycket om människor som begår ekonomisk brottslighet, förskingrar pengar i styrelser osv. Samtidigt påminner hon om Donald Trump och Boris Johnson. Jag ser dock aldrig män som betett sig som svin och tjänat pengar på vapenindustrin, startat skolor och satt dom i konkurs för att sko sig själva beskrivas som trasiga små pojkar som garanterat har borderline.
Nog för att Donald Trump beskrivs som en jättebebis men inte brukar han beskrivas som en trasig liten pojke med instabil självbild.
Den här människan verkar ha tillförskansat sig nära en halv miljon kronor på att ljuga om vad pengarna ska användas till. Sedan försvinner dom och siffrorna redovisas inte. Utöver det har hon tiggt ihop ytterligare pengar att betala eventuella böter för, detta för brott som hon begår medvetet. Hur mycket hon har fått in bara till rättegången redovisar hon inte. Hon använder feminismen och andra kvinnors utsatthet för att tjäna pengar och sätta ljus på sig själv som nån jävla feminismens Messias.
Har han också garanterat borderline?
Eller kan han inte klassas som ett trasig litet hysteriskt barn eftersom han saknar en livmoder och feminina attribut?
Det främsta skillnaden är att dom här männen som du tar upp inte hycklar. Cissi vill ju att alla ska tror att hon gör det hon gör för kvinnors skull. Men allting handlar om Cissi Wallin. Det är ingen svår observation att göra.

Om vi tar Trump så beter han sig inte så som trasiga pojkar brukar göra. Trasiga pojkar begår brott, åker bil snabbt och tar droger. Men Cissi däremot, hon beter sig precis som trasiga flickor brukar göra.
Citera
2019-09-22, 08:54
Medlem
Haha, din tolkning är instabil. Om du på riktigt jobbar som socionom så är det synd om dina klienter.

Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Så här ser jag på honom:

Så dina feministiska rötter ligger i glädje över när/att kvinnor kritiseras? Och nu upptäcker du dem igen trots att du inte ser dig som feminist? Det här känns minst sagt instabilt, identitets-krisigt nästan.

(Osis att du är på väg att bli personlighetsstörd just nu, när borderline precis har börjat omtalas som ett "personlighetssyndrom". Ett steg fram, två steg tillbaka.)
Citera
2019-09-22, 09:07
Medlem
Jag ser att när Cissi, med rätta, kritiseras så dras det in gammalt unket kvinnohat. Istället för att fokusera på att hon begår någon slags ekonomisk brottslighet, duperar, utnyttjar, ljuger, använder andras utsatthet för att framhäva sig själv. Det sistnämnda lite som Glitterfeminist i tråden som upprepar att hon arbetar hårt för utsatta kvinnor i feminismens namn samtidigt som hon påstår att posttraumatisk stress inte existerar utan att alla offer för olika typer av våld helt enkelt är personlighetsstörda. Victim blaming. Att hon alltså vet bättre än dom som forskar på området eller är psykologer som faktiskt ger diagnosen.
Lustigt att en socialarbetare tror sig vara expert på psykiatri. Ganska narcissistiskt.

Istället för att jämföra Cissi med andra duperande män som är experter på att manipulera och roffa åt sig pengar jämförs hon med kvinnor som INTE gör detta utan är ”instabila” pga traumatiska upplevelser, utsatta för brott etc.
Kopplingen ska vara livmodern då, inte beteendet. För dom flesta ”trasiga små flickor” är inte sektledare och förskingrar pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad exakt är det som du undrar? Varför jag inte tror att hon använder sina barn för att fylla ett tomrum inom sig? Och vad då, tror du bara att det är kvinnor som har en drift och längtan om att föröka sig?
Citera
2019-09-22, 11:23
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Den här människan verkar ha tillförskansat sig nära en halv miljon kronor på att ljuga om vad pengarna ska användas till. Sedan försvinner dom och siffrorna redovisas inte. Utöver det har hon tiggt ihop ytterligare pengar att betala eventuella böter för, detta för brott som hon begår medvetet.

Hej, vart läser du om att hon tillförskansat sig en halv miljon?
Att hon mjölkar sin snubbe är ju också en självklarhet. Helt sjukt egentligen hur sådana människor tar sig fram i samhället.
Citera
2019-09-22, 11:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Hej, vart läser du om att hon tillförskansat sig en halv miljon?
Att hon mjölkar sin snubbe är ju också en självklarhet. Helt sjukt egentligen hur sådana människor tar sig fram i samhället.

Överdrivet, men hennes projekt Gardet ska ha inbringat 70k + 197k. Och då räknar man inte på hennes tidigare projekt som aldrig gjorts något med förutom att tigga pengar - så, en halv miljon är inte orimligt.
Citera
2019-09-22, 11:34
Medlem
SvaMp_s avatar
Ang
https://blogg.amelia.se/chipswallin/.../12/alkoholen/

Hon skriver att hon lämnat alkoholen, men stämmer det verkligen? Hon stog ju fan o halsade från flaskan när hon konfronterade journalister på sin instagram.

Det mest tragiska, intressanta, i det hela är att sådana människor som henne tillslut hittar en kille som tar all hennes skit o försörjer henne...

Hur hon har svinat, manipulerat, roffat åt sig, och nu bygger bilden av sig själv som offer för patriarkatet. Det är ju tragikomiskt.
Senast redigerad av SvaMp_ 2019-09-22 kl. 11:37.
Citera
2019-09-22, 11:39
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Ang
https://blogg.amelia.se/chipswallin/.../12/alkoholen/

Hon skriver att hon lämnat alkoholen, men stämmer det verkligen? Hon stog ju fan o halsade från flaskan när hon konfronterade journalister på sin instagram.

Det mest tragiska, intressanta, i det hela är att sådana människor som henne tillslut hittar en kille som tar all hennes skit o försörjer henne...

Artikeln är 8 år gammal. Hon instagrammar då och då stories med en öl eller vinglas i handen.

Jag har faktiskt fått intrycket av att hon dricker med måtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in