Här kommer bevis på att hon ljuger i polisförhöret ang grovt förtal, intervju från augusti 2011 med Cissi Wallin (Hon hade då ännu inte polisanmält):
https://www.ilikeradio.se/podcasts/morronensgast/3274/
Sofia Wistam: Men som tjej och medmänniska blir man ju galen och man undrar- varför sätter du inte dit människan?
Cissi: Ehh, men det är ju såhär, det är ju sexbrott så här.., det finns aldrig bevis nästan. Vi ser ju hur det var i Assange, nu är inte han dömd eller nånting, men man ser ju dom här tjejerna som anklagar Assange för nånting, det är ju dom man misstror, det är ju inte Julian Assange,
Roger: Du kan ju hämnas, finns det inte en fara att han fortfarande håller på så här?
Sofia: Du har träffat andra som han har?
Cissi: Ja gud, det är därför jag håller..., jag fortfarande pratar om det. Jag skiter väl i mig själv, eller det gör jag väl inte, men jag har kommit över det här, jag har gått vidare. Det kommer alltid va ett ärr eller såhär, men.. att jag vet att han fortfarande är aktiv, eller jag har HÖRT att han är det i alla fall.. kanske inte exakt just nu men.. Det är ju nånting som inte försvinner, är man en sexbrottsling, ursäkta mig men sjuk i huvudet så dör ju inte det ut så. Så det är väl därför jag.. det är svårt att sätta dit nån, man kan bli fälld för förtal..men jag tycker det här med hämnd är så konstigt. Jag har ju redan.. det är så många som vet.. jag har skrivit om det här, det är väldigt många som vet vem det är, det är väldigt många som har vänt honom ryggen redan liksom, jag har fått MIN hämnd. Det viktigaste är ju att han håller sig i skinnet, och vet att han har ögonen på sig.
Roger: Polisanmälde du honom?
Cissi: Nä
Roger: Såhär då, vad kan dagsböterna för förtal va? Om du fick de betalda, skulle du då, vill du då gå ut med hans namn?
Cissi: Ja men det skulle jag kunna göra, men jag orkar inte med, för han har väl ingen makt så längre tänker jag men, det är väldigt många tjejer som jobbar med journalistik och jämställdhet så utåt sett, som är väldigt fina och har bloggar om det, som äter middagar hemma hos honom och lägger upp mysiga blogginlägg om det, som VET vad han har gjort mot mig och andra, de har kompisar som han har stoppat ner handen i trosorna på på krogen helt omotiverat, så om jag skulle hänga ut honom skulle det bli ännu mer så här varför hänger du ut honom- det är synd om honom, kolla på Bjästa-historien, man mår inte bättre av att vara arg och kriga, utan nånstans känner jag bara så här..
Sofia: Har du träffat honom, har du gått och stoppat bajs i hans brevlåda eller nånting?
Cissi: Ja man har ju känt för det i perioder, men nu känner jag bara så här, jag tycker så synd om honom, jag tycker så jävla synd om honom, och, jag tycker synd om alla medlöpare som håller honom om ryggen fast de vet vad han gör.
Cissi: Just det här med övergreppet ska jag nämna också, det hände ju för att, i samband med att jag hade, att jag drack för mycket, det är aldrig mitt fel, men just det här med omdömet blir ju inte alltid det bästa när man dricker, att man kanske följer med någon hem som man inte skulle ha följt med hem annars.
Jag bara undrar;
Hur har Cissi idag fått det till att FV då var lika mäktig som en politiker som hon säger nu i polisförhören? Att han utnyttjade sin makt? Att han var så livsfarlig för andra att andra MÅSTE varnas? Alla visste ju enligt Cissi 2011 redan vad han "gjort". Varför säger hon nu att hon aldrig fått berätta sin historia, att hon blivit stoppad? Hon påstår nu i polisförhör att hon var så rädd för honom att hon inte vågade polisanmäla förrän sent 2011, 5 år efter "händelsen". Det är ju bara lögn, hon tyckte SYND om honom, hon var inte rädd.