2019-09-08, 17:59
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Virtanen är ett välkänt drägg som antastat flickor på södermalm påtänd och berusad, inget tvivel om det.
Han är inte välkommen på flertalet etablissemang i stockholm oavsett vad utfallet mellan honom och Cissi blivit rättsligt.

Vilka tjejer?
Vilka etablissemang? Du som vet så mycket kan väl utveckla dina påståenden lite mer.
du skriver bara skit.
Fredrik är inte grisigare än genomsnitssmannen.

Men svara gärna på vilka tjejerna är som han antastat och var det är han inte är välkommen?
Citera
2019-09-08, 18:00
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag önskar att människor kunde sluta slänga sig med termer de inte förstår - nej, Fredrik är inte bevisat oskyldig, däremot så fanns det inte bevis för att leda till åtal. Det kan man tolka lite hur man vill, som att t. ex. att han är oskyldig.

Det man däremot kan säga är att det inte finns belägg för Cissis påståenden om att Virtanen våldtog henne, åtminstone för att kunna dra det till rättegång.

Du fick mig, väl skrivet.
Citera
2019-09-08, 23:06
Medlem
Cissi Wallin säger att hon skrev sitt Instagraminlägg där hon outade Virtanen i syfte att varna andra kvinnor för honom.

I Penntricket avsnitt 40, vid ca 10:45 säger hon att "alla som jobbar inom media i Stockholm och som har rört sig på en krog de senaste 20-25 åren har sett hur han beter sig mot kvinnor". Det är alltså, enligt henne, vida känt att han betett sig som ett svin.

Med det i åtanke verkar varningsargumentet vara en efterhandskonstruktion.
Citera
2019-09-09, 12:44
Medlem
Här kommer bevis på att hon ljuger i polisförhöret ang grovt förtal, intervju från augusti 2011 med Cissi Wallin (Hon hade då ännu inte polisanmält):

https://www.ilikeradio.se/podcasts/morronensgast/3274/

Sofia Wistam: Men som tjej och medmänniska blir man ju galen och man undrar- varför sätter du inte dit människan?
Cissi: Ehh, men det är ju såhär, det är ju sexbrott så här.., det finns aldrig bevis nästan. Vi ser ju hur det var i Assange, nu är inte han dömd eller nånting, men man ser ju dom här tjejerna som anklagar Assange för nånting, det är ju dom man misstror, det är ju inte Julian Assange,
Roger: Du kan ju hämnas, finns det inte en fara att han fortfarande håller på så här?
Sofia: Du har träffat andra som han har?
Cissi: Ja gud, det är därför jag håller..., jag fortfarande pratar om det. Jag skiter väl i mig själv, eller det gör jag väl inte, men jag har kommit över det här, jag har gått vidare. Det kommer alltid va ett ärr eller såhär, men.. att jag vet att han fortfarande är aktiv, eller jag har HÖRT att han är det i alla fall.. kanske inte exakt just nu men.. Det är ju nånting som inte försvinner, är man en sexbrottsling, ursäkta mig men sjuk i huvudet så dör ju inte det ut så. Så det är väl därför jag.. det är svårt att sätta dit nån, man kan bli fälld för förtal..men jag tycker det här med hämnd är så konstigt. Jag har ju redan.. det är så många som vet.. jag har skrivit om det här, det är väldigt många som vet vem det är, det är väldigt många som har vänt honom ryggen redan liksom, jag har fått MIN hämnd. Det viktigaste är ju att han håller sig i skinnet, och vet att han har ögonen på sig.
Roger: Polisanmälde du honom?
Cissi: Nä
Roger: Såhär då, vad kan dagsböterna för förtal va? Om du fick de betalda, skulle du då, vill du då gå ut med hans namn?
Cissi: Ja men det skulle jag kunna göra, men jag orkar inte med, för han har väl ingen makt så längre tänker jag men, det är väldigt många tjejer som jobbar med journalistik och jämställdhet så utåt sett, som är väldigt fina och har bloggar om det, som äter middagar hemma hos honom och lägger upp mysiga blogginlägg om det, som VET vad han har gjort mot mig och andra, de har kompisar som han har stoppat ner handen i trosorna på på krogen helt omotiverat, så om jag skulle hänga ut honom skulle det bli ännu mer så här varför hänger du ut honom- det är synd om honom, kolla på Bjästa-historien, man mår inte bättre av att vara arg och kriga, utan nånstans känner jag bara så här..
Sofia: Har du träffat honom, har du gått och stoppat bajs i hans brevlåda eller nånting?
Cissi: Ja man har ju känt för det i perioder, men nu känner jag bara så här, jag tycker så synd om honom, jag tycker så jävla synd om honom, och, jag tycker synd om alla medlöpare som håller honom om ryggen fast de vet vad han gör.
Cissi: Just det här med övergreppet ska jag nämna också, det hände ju för att, i samband med att jag hade, att jag drack för mycket, det är aldrig mitt fel, men just det här med omdömet blir ju inte alltid det bästa när man dricker, att man kanske följer med någon hem som man inte skulle ha följt med hem annars.

Jag bara undrar;
Hur har Cissi idag fått det till att FV då var lika mäktig som en politiker som hon säger nu i polisförhören? Att han utnyttjade sin makt? Att han var så livsfarlig för andra att andra MÅSTE varnas? Alla visste ju enligt Cissi 2011 redan vad han "gjort". Varför säger hon nu att hon aldrig fått berätta sin historia, att hon blivit stoppad? Hon påstår nu i polisförhör att hon var så rädd för honom att hon inte vågade polisanmäla förrän sent 2011, 5 år efter "händelsen". Det är ju bara lögn, hon tyckte SYND om honom, hon var inte rädd.
Senast redigerad av Emmaslemma 2019-09-09 kl. 12:57.
Citera
2019-09-09, 15:44
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Här kommer bevis på att hon ljuger i polisförhöret ang grovt förtal, intervju från augusti 2011 med Cissi Wallin (Hon hade då ännu inte polisanmält):

https://www.ilikeradio.se/podcasts/morronensgast/3274/

Sofia Wistam: Men som tjej och medmänniska blir man ju galen och man undrar- varför sätter du inte dit människan?
Cissi: Ehh, men det är ju såhär, det är ju sexbrott så här.., det finns aldrig bevis nästan. Vi ser ju hur det var i Assange, nu är inte han dömd eller nånting, men man ser ju dom här tjejerna som anklagar Assange för nånting, det är ju dom man misstror, det är ju inte Julian Assange,
Roger: Du kan ju hämnas, finns det inte en fara att han fortfarande håller på så här?
Sofia: Du har träffat andra som han har?
Cissi: Ja gud, det är därför jag håller..., jag fortfarande pratar om det. Jag skiter väl i mig själv, eller det gör jag väl inte, men jag har kommit över det här, jag har gått vidare. Det kommer alltid va ett ärr eller såhär, men.. att jag vet att han fortfarande är aktiv, eller jag har HÖRT att han är det i alla fall.. kanske inte exakt just nu men.. Det är ju nånting som inte försvinner, är man en sexbrottsling, ursäkta mig men sjuk i huvudet så dör ju inte det ut så. Så det är väl därför jag.. det är svårt att sätta dit nån, man kan bli fälld för förtal..men jag tycker det här med hämnd är så konstigt. Jag har ju redan.. det är så många som vet.. jag har skrivit om det här, det är väldigt många som vet vem det är, det är väldigt många som har vänt honom ryggen redan liksom, jag har fått MIN hämnd. Det viktigaste är ju att han håller sig i skinnet, och vet att han har ögonen på sig.
Roger: Polisanmälde du honom?
Cissi: Nä
Roger: Såhär då, vad kan dagsböterna för förtal va? Om du fick de betalda, skulle du då, vill du då gå ut med hans namn?
Cissi: Ja men det skulle jag kunna göra, men jag orkar inte med, för han har väl ingen makt så längre tänker jag men, det är väldigt många tjejer som jobbar med journalistik och jämställdhet så utåt sett, som är väldigt fina och har bloggar om det, som äter middagar hemma hos honom och lägger upp mysiga blogginlägg om det, som VET vad han har gjort mot mig och andra, de har kompisar som han har stoppat ner handen i trosorna på på krogen helt omotiverat, så om jag skulle hänga ut honom skulle det bli ännu mer så här varför hänger du ut honom- det är synd om honom, kolla på Bjästa-historien, man mår inte bättre av att vara arg och kriga, utan nånstans känner jag bara så här..
Sofia: Har du träffat honom, har du gått och stoppat bajs i hans brevlåda eller nånting?
Cissi: Ja man har ju känt för det i perioder, men nu känner jag bara så här, jag tycker så synd om honom, jag tycker så jävla synd om honom, och, jag tycker synd om alla medlöpare som håller honom om ryggen fast de vet vad han gör.
Cissi: Just det här med övergreppet ska jag nämna också, det hände ju för att, i samband med att jag hade, att jag drack för mycket, det är aldrig mitt fel, men just det här med omdömet blir ju inte alltid det bästa när man dricker, att man kanske följer med någon hem som man inte skulle ha följt med hem annars.

Jag bara undrar;
Hur har Cissi idag fått det till att FV då var lika mäktig som en politiker som hon säger nu i polisförhören? Att han utnyttjade sin makt? Att han var så livsfarlig för andra att andra MÅSTE varnas? Alla visste ju enligt Cissi 2011 redan vad han "gjort". Varför säger hon nu att hon aldrig fått berätta sin historia, att hon blivit stoppad? Hon påstår nu i polisförhör att hon var så rädd för honom att hon inte vågade polisanmäla förrän sent 2011, 5 år efter "händelsen". Det är ju bara lögn, hon tyckte SYND om honom, hon var inte rädd.

Fast nu säger hon inte alla utan "väldigt många" och även om hon har sagt alla i någon annan intervju så antar jag att det syftar på alla i branschen och inte "Stina från Bromölla" med journalistdrömmar.
Citera
2019-09-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Cissi Wallin säger att hon skrev sitt Instagraminlägg där hon outade Virtanen i syfte att varna andra kvinnor för honom.

I Penntricket avsnitt 40, vid ca 10:45 säger hon att "alla som jobbar inom media i Stockholm och som har rört sig på en krog de senaste 20-25 åren har sett hur han beter sig mot kvinnor". Det är alltså, enligt henne, vida känt att han betett sig som ett svin.

Med det i åtanke verkar varningsargumentet vara en efterhandskonstruktion.
Hon är så dhävla dum att hon inte förstår att det hon gjort är ett alvarligt brott
Citera
2019-09-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Fast nu säger hon inte alla utan "väldigt många" och även om hon har sagt alla i någon annan intervju så antar jag att det syftar på alla i branschen och inte "Stina från Bromölla" med journalistdrömmar.

Cissi berättade om det på sin blogg, på TV, i krönikor, i tidningar osv. Det är självklart att "alla" inte visste, så är det väl aldrig. Men väldigt många enligt henne själv eftersom hon, som hon sa 2011, hade berättat/skrivit om det väldigt mycket. Namnet stod flertalet gånger bland kommentarerna i hennes blogg utan att hon raderade det. Det stod på olika forum, på twitter, det spreds via skvaller osv. Numera säger hon att hon aldrig fått berätta sin historia. Det finns inget sant i det påståendet.

Cissi påstår ju dessutom i intervjun 2011 att hon inte ens visste om han fortfarande var "aktiv". Hon var inte heller rädd utan tyckte bara väldigt synd om honom, något hon i polisförhör nu hävdar att hon var fortfarande år 2017.

Det var enligt Cissi i polisförhör nödvändigt att namnge 2017 eftersom han var så farlig och besatt så stor makt som han missbrukade. Enligt Cissi i intervjun 2011 hade han redan då ingen makt kvar och många hade redan vänt honom ryggen.

Cissis försvar i åtalet om grovt förtal faller till stora delar när man hör vad hon sagt 2011.
Citera
2019-09-09, 18:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Cissi berättade om det på sin blogg, på TV, i krönikor, i tidningar osv. Det är självklart att "alla" inte visste, så är det väl aldrig. Men väldigt många enligt henne själv eftersom hon, som hon sa 2011, hade berättat/skrivit om det väldigt mycket. Namnet stod flertalet gånger bland kommentarerna i hennes blogg utan att hon raderade det. Det stod på olika forum, på twitter, det spreds via skvaller osv. Numera säger hon att hon aldrig fått berätta sin historia. Det finns inget sant i det påståendet.

Exakt! Allt jävla snack om att hon blir straffad för att ha berättat sin historia är bullshit.
Hon gick ut med namnet för att Virtanen inte hade lidit tillräcklig skada av att hon "berättade sin historia" .
Kaninkokerska.
"Tihi, gissa vem jag har legat med?"
^^första gången hon berättade "sin historia".
Citera
2019-09-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Vilka tjejer?
Vilka etablissemang? Du som vet så mycket kan väl utveckla dina påståenden lite mer.
du skriver bara skit.
Fredrik är inte grisigare än genomsnitssmannen.

Men svara gärna på vilka tjejerna är som han antastat och var det är han inte är välkommen?

Men herredjävlar vilken smörja du skriver. Jag har varit ute på 90-00-talet och festat runt med Fredrik samt ett flertal mediapersonligheter och Fredrik stod i en klass för sig vad gällde svinerier och kass kvinnosyn. Han skyllde ofta på alkoholen och droger, som om det var en ursäkt.

Hur fan kan du ens sitta och påstå att genomsnittmannen ens är i närheten av Fredrik, har du ens träffat honom?
Citera
2019-09-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proctorian
Men herredjävlar vilken smörja du skriver. Jag har varit ute på 90-00-talet och festat runt med Fredrik samt ett flertal mediapersonligheter och Fredrik stod i en klass för sig vad gällde svinerier och kass kvinnosyn. Han skyllde ofta på alkoholen och droger, som om det var en ursäkt.

Hur fan kan du ens sitta och påstå att genomsnittmannen ens är i närheten av Fredrik, har du ens träffat honom?

Han var inte värre än någon annan. Och Wallin ljuger ju. Vart vill du komma? Att om han bara var snäppet värre än alla andra som härjade runt och gick på kola, som Gelin, Strage och många fler, så är han en våldtäktsman?
Citera
2019-09-09, 20:32
Medlem
11433.08s avatar
Citat:

Vem fan bryr sig om vad du skriver angående det hela, du är inget karaktärsvittne direkt.
Att du umgåtts med han och hans krets säger väl mer om dig om de/han var såna svin. Vad gjorde du åt saken om du nu såg han antasta tjejer?

Du är antagligen en sur sketen feminist som är butthurt bara för att din idol skitit i det blå skåpet.
Citera
2019-09-10, 11:54
Medlem
Har du ens träffat honom själv sen 90-talet? Sent 90-tal är nu över 20 år sen. Hur i helvete kan du rättfärdiga att en människa blir av med sitt arbete, att hans barn blir utfrysta i skolan och slutar bli inbjudna på kalas, att han inte kan gå utanför dörren utan att riskera bli misshandlad fysiskt eller psykiskt pga han hade en ”grisig attityd” när han var ung? Wtf?
Vet du vem som mer hade en grisig attityd när hon var ung och drog det längre med misshandel av partners, notorisk otrohet, slet in unga tjejer på krogtoaletter för sex utan inväntan på samtycke? Och som dessutom skyller alltihop på sitt alkohol och drogmissbruk?
CISSI WALLIN. Antar att du inte hade stöttat att hon blev spottad på på gatan som 30-plussare (eller hur gammal hon nu är, hon beter sig inte som äldre än en tonåring) att hennes barn slutade bli inbjudna på kalas och att hon fick sparken från sitt arbete pga rykten på sociala medier om att hon var grisig för 20 år sen på krogen?
Vet du vilka fler som beter sig grisigt och omoget i 20-årsåldern? Typ alla studenter i hela Sverige. Alla arbetande ungdomar när dom festar loss på helgerna också. Du antagligen.
Tror inte ett ögonblick på att du hade klarat dig undan från citat som kunnat användas emot dig om någon bandat allt du kläckt ur dig på fyllan när du festade med medieeliten på 90-talet...
Ej heller att det inte går att hitta gamla onenight-stand eller killar/tjejer som du kladdat på som inte kan säga att du betett dig sexuellt aggressivt och inte inväntat samtycke.

Till sist så spelar det faktiskt ingen roll i sammanhanget hur FV betedde sig för 20 år sen då det är 20 år sen. Han ska inte bli mobbad av hela Sverige idag för det. Idag har han familj och är gift och är inte den 20 år yngre killen du såg på samma dansgolv en gång på 90-talet.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in