2019-09-05, 14:16
Medlem
Foruejsonlys avatar
Nån några sidor bak i tråden tipsade om podden ”haveristerna” som ägnar två avsnitt åt den här madamen. Dom var inte nådiga i sin granskning
Citera
2019-09-05, 15:04
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Nån några sidor bak i tråden tipsade om podden ”haveristerna” som ägnar två avsnitt åt den här madamen. Dom var inte nådiga i sin granskning

Ja lyssnade på den, väldigt saklig och genomgående om allt hon hållt på med.
Citera
2019-09-05, 15:25
Medlem
Magictrixs avatar
Jag kommer osökt att tänka på en gammal busringning från Hassan. Det är Erik Haag som ringer ett sjukhus och säger att han fått en könssjukdom och därefter lämnat en lista med ett femtiotal tjejer han legat med efter det. Nu har han tänkt efter och hon kan stryka kassörskan på Ica, för det var mest en fantasi. Ulla och Karin hade han bara fått klämma lite på tuttarna och det smittar väl inte? Till slut så är det inga namn kvar.

Samma sak med de här förvirrade säkerhetspersonerna från 2Secure. De är så lagom sturska i början och när de sedan tvingas svara minna de inte mycket. En kvinna från ett hotellrum i Eskilstuna, där Virtanen säger han inte ens varit. Det är 17 år sedan. Tjejen som anklagar V får kalla fötter och tar ju till slut mer eller mindre tillbaka sin story. En femtonårig brud påstår att V har hängt på henne till hennes port. Vilka femtonåringar kommer ens in på krogen? Och om de väl gör det får man anta att de inte ser ut som femton. Jag går inte och kollar leg på tjejer jag är intresserad av på krogen. Men ändå, i slutändan så har V följt en tjej till porten.

Det finns ju ingenting i rapporten som skulle påvisa att V satt i system att droga och våldta tjejer, vilket den här säkerhetskvinnan påpekar.

Det finns även en annan konstig formulering här. Cissi gamla pojkvän antyder här att hon skulle gått på efterfest hos V tillsammans med Per Hagman och ett par andra hippa typer. Jag är rätt säker på att jag tidigare läst att C följde med V hem från krogen ensam. Kanske ville hon framställa sig i bättre dager för sin nye pojkvän att hon inte är en flicka som följer med okända män hem från krogen? Kanske inte? Cissi säger ju också någonstans i rapporten att hon inte vill ligga med en... (oklar formulering som jag tolkar som en tjockis).

Vidare antyder hon att de knappt kände varandra alls. I så fall, hur hamnade hon på Vs efterfest? Och är man en ung naiv och sårbar kvinna som går på efterfest hos okända människor, då kanske man ska fatta vinken när de andra gästerna går? Att man själv ska gå. Om man nu absolut inte vill ligga med en tjockis vill säga.

Mer troligt är väl att, som tidigare antytts, de gick hem tillsammans från krogen. Lite lätt packade. Hon visste att det fanns droger och ville ha. De tog en grogg till och kraschade. Kanske viftade han lite med ballen, kanske inte. Det blev inget mer. Har hänt mig ett antal gånger. Jag respekterar dock ett nej. Det tror jag V också gjorde. Till sist då, om V nu trots allt drog fram snorren framför hennes ansikte och hon sa nej och stormade ut, är det våldtäkt då? Om V trots allt verkligen stoppade in korv i hennes mun, är det våldtäkt eller möjligen övergrepp?
Citera
2019-09-05, 15:29
Medlem
Folkbokföringsadress

Cecilia Blomberg
c/o Blomberg
Högbergsgatan 40 lgh 1104
118 26 Stockholm

Fy fan vad sorgligt att hon är skriven som c/o i sin mans lägenhet. Inte konstigt att hon är så jäkla bitter och sur när inte ens hennes man litar på henne till fem öre och i princip redan planerat att de kommer att skilja sig någon gång i framtiden.
Citera
2019-09-05, 15:56
Medlem
Slappdroskas avatar
Varför ställdes det inga viktiga följdfrågor av förhörsledarna?
Det var i stort sett en fråga, följt av ett svar och sen vidare till nästa fråga.
Citera
2019-09-05, 16:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
Varför ställdes det inga viktiga följdfrågor av förhörsledarna?
Det var i stort sett en fråga, följt av ett svar och sen vidare till nästa fråga.

Kanske för att de inte var där för att utreda hurvida CW hade blivit våldtagen eller inte? Alla förhör där CWs advokat är där är sådant de ville ha in i förundersökningen.
Citera
2019-09-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Folkbokföringsadress

Cecilia Blomberg
c/o Blomberg
118 26 Stockholm

Fy fan vad sorgligt att hon är skriven som c/o i sin mans lägenhet. Inte konstigt att hon är så jäkla bitter och sur när inte ens hennes man litar på henne till fem öre och i princip redan planerat att de kommer att skilja sig någon gång i framtiden.

Hur menar du nu? Hur skulle det ens kunna påverka något?
Citera
2019-09-05, 18:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Folkbokföringsadress

Cecilia Blomberg
c/o Blomberg
118 26 Stockholm

Han köpte den tillsammans med sin förra lady men de separerade innan renovering var klar. Tror Cissis ekonomiska muskler inte riktigt är starka nog att köpa in sig i 200 kvm på Mosebacke, därav c/o.
Citera
2019-09-05, 18:46
Moderator
Siegfrids avatar
Fru Blomberg ska nu vara med i en paneldebatt om BDSM, sadomasochism, som hålls på Kulturhuset i Stockholm.

Citat:
Kulturhuset Stadsteatern sätter fingret på brännpunkten och välkomnar till ett samtal med den prisbelönade författaren och skribenten Saskia Vogel. Under ledning av Jenny Nordlander diskuterar Saskia Vogel tillsammans med Cissi Wallin och Carl-Michael Edenborg om hur vi kan förhålla oss till de maktstrukturer som formar våra fantasier och erotiska liv. Går det att vara feminist och BDSM-utövare? Är det en förenkling att påstå att BDSM främjar våld mot kvinnor? Hur ska vi lära oss att prata om sex och begär utan att väja undan för det grumliga och obekväma?​

Saskia Vogel har nyligen kommit ut med en bok i ämnet, Jenny Nordlander är kulturskribentska , Edenborg har skrivit en erotisk novellsamling.
Och fru Blomberg då?
Citat:
Kolumnisten och journalisten Cissi Wallin har med sin femisistiska aktivism varit en drivande kraft i den svenska #metoo-debatten.

Känns som om kompisarna försöker göra henne aktuell i media så länge det går.

https://kulturhusetstadsteatern.se/F...kt-och-erotik/
Citera
2019-09-05, 18:57
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Fru Blomberg ska nu vara med i en paneldebatt om BDSM, sadomasochism, som hålls på Kulturhuset i Stockholm.
Reagerade också på att hon skulle vara med i panelen. Hon kändes ytterst malplacerad, men sedan såg jag att "Går det att vara feminist och BDSM-utövare?" skulle vara en av frågorna i diskussionen och då får vi väl helt enkelt utgå från att Cissi är utövare av BDSM och har erfarenheter därifrån och inte är där som en "förståsigpåare" och instagramkändis.
Citera
2019-09-05, 19:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Han köpte den tillsammans med sin förra lady men de separerade innan renovering var klar. Tror Cissis ekonomiska muskler inte riktigt är starka nog att köpa in sig i 200 kvm på Mosebacke, därav c/o.

Förklarar åtminstone varför hon uppenbarligen har satt in i äktenskapsförordet att han ska köpa henne en lägenhet i samma läge om det blir skilsmässa.
Citera
2019-09-05, 20:09
Medlem
Ingen som kan lägga upp FUP på något bättre ställe än minfil? Lägg upp på dropbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in