Citat:
Ursprungligen postat av
DenMagiskaTaurtan
Hon är uppväxt i ett medelklassigt villaområde några kilometer utanför skitstaden Uddevalla, nära Torp Köpcentrum. Jag har vänner därifrån och området är extremt vitt och säkert. Alltså inte den hårdkokta arbetarklassmiljö hon försöker påskina när hon i sin byline på Gardet skriver "uppväxt med polsk morsa och cigg under fläkten." Varför röka under fläkten när du har en altan?
Så, en "tidig" åttiotalist. Född och uppvuxen i svensk medelklass, med tonåren i 90-talet. Estetisk linje, på gymnasiet (enligt Wikipedia). Det luktar hasch, tjack och alkohol etc. Lång väg.. Che Guevara-tisha, göteborgskravaller och allmän kommunismromantisering. Sena kvällar och nätter som innefattar pundande, knullande och ryggdunkande tillsammans med sina socialliberala gelikar.
Sen flyttar hon till storstaden, förlorar sin dröm och blir först ledsen och besviken . Sen arg och bitter, dock inte trög eller osmart (märk väl). Lyckas nästla sig in i branchen genom att påminna nu väletablerade 50- 80-talister inom media, fast med liknande förflutet att kampen fortsätter. Har inget emot att gå stå, klä sig och tala som "normen" kräver. En galjonsfigur för den förtappade 80-talist, femimarxistiska vänstern. Kanske inte den första, men defintivt den sista huvudrollen i hennes liv!
Angående rökandet under fläkten.
Jag tror bara det var något den föräldrargenerationen gjorde för att rättfärdiga sitt rökande inomhus. Mina föräldrar rökte under fläkten eller i bilen med ac'n på. Veva ner rutorna var upp till oss själva (Men fan inte på motorvägen, det dånar så förbannat!!)

Det fanns huur mycket trädgård som helst för övrigt, haha!