Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Nej, man struntar från domstolens sida helt i frågan om vad som som inträffat och vad som är sant och falskt och därmed gör man ju inga försök att skilja den grupp lögnare seaworthy beskriver som ett problem från de som talar sanning om att de blivit utsatta för övergrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av
JonMill
Det handlar om olika uttalanden. Varför skulle man inte få berätta att man blivit våldtagen men det är okej för våldtäktsmannen att ljuga om att han inte våldtagit? Ser du problemet?
Fast hur kan ni hela tiden missa att frågan om virtanens skuld lagligen redan är avgjord? Han har redan prövats för det. Bevis räckte till en undersökning sen räckte det inte till något mer. Han är m.a.o. friad och oskyldig i laglig mening.
Om ni har missat det så ska förtalsmålet också det prövas lagligt. Inte i en folklig "jag tycker/jag känner"-rättegång.
Har ni en vilja att förstå eller har ni en vilja att inte förstå? Inget elakt ment, jag undrar bara om ni har bestämt er för en sak oavsett vad som sägs, påvisas och bevisas här i tråden?