2019-09-03, 18:14
Medlem
Slappdroskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Det handlar om olika uttalanden. Varför skulle man inte få berätta att man blivit våldtagen men det är okej för våldtäktsmannen att ljuga om att han inte våldtagit? Ser du problemet?
Vad har du för bevis för att Virtanen ljuger när han säger att han inte har våldtagit Cissi, annat än att Cissi påstår att han ljuger om det?
Citera
2019-09-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
Vad har du för bevis för att Virtanen ljuger när han säger att han inte har våldtagit Cissi, annat än att Cissi påstår att han ljuger om det?

Vad som är lögn och inte har ju absolut ingenting med någonting att göra.

Det som det handlar om rätten att uttala sig för både Wallin och Virtanen. Har man rätt eller inte rätt att uttala sig om någon skadat en på något sätt?
Citera
2019-09-03, 18:21
Medlem
Cissi postar frisk från FUPen på instagram. Nån som har den i sin helhet?
Citera
2019-09-03, 18:25
Medlem
Slappdroskas avatar
Citat:

Det som det handlar om rätten att uttala sig för både Wallin och Virtanen. Har man rätt eller inte rätt att uttala sig om någon skadat en på något sätt?
Det handlar ju om att Cissi kommer med grova anklagelser mot Virtanen som det inte finns bevis för.
Citera
2019-09-03, 18:29
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:

Tala för dig själv, personligen tycker jag lögnen har JÄVLIGT mycket med saken att göra! En av dom ljuger, båda är uppmärkamhetsknarkare. Men en av dom ljuger, i det här ärendet.
Citera
2019-09-03, 18:33
Medlem
Citat:
För all del. Så Virtanen begår lagbrott då det är förtal att framställa Wallin som lögnare och vara ondsint?

Se mitt tidigare inlägg. Du argumenterar i cirkel.
Citera
2019-09-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Tala för dig själv, personligen tycker jag lögnen har JÄVLIGT mycket med saken att göra! En av dom ljuger, båda är uppmärkamhetsknarkare. Men en av dom ljuger, i det här ärendet.

Så då tycker jag att Wallin får uttala sig, men inte Virtanen.
Citera
2019-09-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suboptimal666
Cissi postar frisk från FUPen på instagram. Nån som har den i sin helhet?

Den finns länkad här: (FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)

FUPen är enligt min åsikt hennes kanske svagaste kort. Virtanen lade stora delar av den i sin bok av en anledning. Vad lägger hon upp egentligen?
Senast redigerad av EsterAmin 2019-09-03 kl. 18:44. Anledning: Förtydligande.
Citera
2019-09-03, 18:49
Medlem
Slappdroskas avatar
Citat:
Så då tycker jag att Wallin får uttala sig, men inte Virtanen.
Enligt ditt sätt att resonera skulle det innebära att den som står oskyldigt anklagad i en rättegång ändå blir dömd (dock för förtal) för att denne hävdat sin oskuld.
Citera
2019-09-03, 18:56
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, man struntar från domstolens sida helt i frågan om vad som som inträffat och vad som är sant och falskt och därmed gör man ju inga försök att skilja den grupp lögnare seaworthy beskriver som ett problem från de som talar sanning om att de blivit utsatta för övergrepp.

Citat:
Det handlar om olika uttalanden. Varför skulle man inte få berätta att man blivit våldtagen men det är okej för våldtäktsmannen att ljuga om att han inte våldtagit? Ser du problemet?
Fast hur kan ni hela tiden missa att frågan om virtanens skuld lagligen redan är avgjord? Han har redan prövats för det. Bevis räckte till en undersökning sen räckte det inte till något mer. Han är m.a.o. friad och oskyldig i laglig mening.

Om ni har missat det så ska förtalsmålet också det prövas lagligt. Inte i en folklig "jag tycker/jag känner"-rättegång.

Har ni en vilja att förstå eller har ni en vilja att inte förstå? Inget elakt ment, jag undrar bara om ni har bestämt er för en sak oavsett vad som sägs, påvisas och bevisas här i tråden?
Citera
2019-09-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
Enligt ditt sätt att resonera skulle det innebära att den som står oskyldigt anklagad i en rättegång ändå blir dömd (dock för förtal) för att denne hävdat sin oskuld.

Läs på, det kan vara förtal även om det är sant.

För visst skulle vi välja att bara en av dem fick yttra sig?
Citera
2019-09-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Den finns länkad här: (FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)

FUPen är enligt min åsikt hennes kanske svagaste kort. Virtanen lade stora delar av den i sin bok av en anledning. Vad lägger hon upp egentligen?

Skulle ha varit tydligare. Syftar på det nuvarande åtalet för förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in