2019-09-01, 19:31
Medlem
WordWarriors avatar
Horse Face had it coming.

Riktigt bra att den feministiska drevjakten drabbades av en rejäl baksmälla. Det här är sannolikt en av de värsta bakslagen som den svenska feminismen åkt på i modern tid. Maktkåta CW hade hybris, blev maktfullkomlig och fartblind, och började göra allvarliga misstag. CW:s karriär lär ligga i spillror nu, och hon blir väl ironiskt nog försörjd av sin guldgrävda make i fortsättningen. Han lär väl betala böterna och skadeståndet också. Vilken Girl Power!

Plötsligt kan man inte längre bygga en karriär på lösa anklagelser och känslomässig utpressning. Det är ju vad hela feminismen går ut på, så vad finns kvar då?

De vi ser är end game för feminismen.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-09-01 kl. 19:39.
Citera
2019-09-01, 19:39
Medlem
Vem är hennes make ?
Citera
2019-09-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Vem är hennes make ?

Har kollat upp det själv.. Linus Blomberg 44 år stenrik spelkonstruktör. Bor i en 6a på Söder vid Medis. Värde ca 10 millar. Man ska ju levs som man lär
Citera
2019-09-01, 21:55
Medlem
Det bränns broar nu. Just nu gnisslar det mellan Cissi Wallin och hennes bundsförvant Nina Rung. Rung skrev ett Instagraminlägg om att förtal måste fortsätta vara ett brott (viss text borttagen i hennes citat nedan för tydlighet).
Citat:
Ursprungligen postat av ninarungs
Jag gissar att få av oss vill ha ett samhälle där vem som helst kan skriva eller säga vad som helst om oss. Framförallt om det framställer oss som brottsliga eller ”klandervärda” som det heter i lagtexten. Så om någon lägger ut att någon är en våldtäktsman (alldeles oavsett om det är sant eller inte) så SKA lagen skydda den som pekas ut. Just därför att det också kan vara du nästa gång som pekas ut. Och det spelar ingen roll om den utpekade är friad eller dömd, eller inget av det!
CW svarar i en kommentar.
Citat:
Ursprungligen postat av cissiwallin
Poäng: jag blir ledsen av detta inlägg. Desto mer det får sjunka in. Att du som samtidigt kallar dig min vän väljer de ord du väljer, ihop med stor bild på mig. Desto mer jag läser desto mer fundersam blir jag kring var du egentligen står. Tycker många här i kommentarsfältet ringar in precis vad som skaver.
Kan tilläggas att NR både skrev och ringde till CW om inlägget, och då var det okej. Dock så kom CW på senare att det inte var okej.

Det var lite skvaller, nu något annat. Jag har för mig att jag sett ett försök till att starta en webb-talkshow där CW satt och pratade på engelska med två kompisar. Filmat i en lägenhet med lågupplöst kamera. Minns någon annan det, och finns detta kvar någonstans?
Citera
2019-09-01, 22:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Kan tilläggas att NR både skrev och ringde till CW om inlägget, och då var det okej. Dock så kom CW på senare att det inte var okej.

Vem fan skriver och ringer till en "vän" om ett jävla Instagraminlägg?

Har dessa megasuperfeminister ett liv utanför Instagram?
Citera
2019-09-01, 22:09
Medlem
Intressant där när folk inte kan skilja på att anmäla ett brott mot att hänga ut någon offentligt.

Folk verka tro att man kan anmälas för förtal om man anmäler en våldtäkt jaja kanske inte dom allra smartaste hjärnorna som hänger i den sfären runt CW uppenbarligen.
Citera
2019-09-02, 00:16
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Hoppas att hon blir dömd!

Inte för att jag är hundra säker på hon ljuger. (50-75% kanske..) Trivselfeta och fula narcisisten Virtanen har säkert gjort sig skyldig till en rad mer och/eller mindre tveksamheter under alla dessa år han med fritt spelrum glidit runt i Stockholms innerstad, hög på hybris och Danderyd..
Utan snarare för att det är dags att den skräniga opportunistfeministen får lära sig vad konsekvenser är för någonting.
Citera
2019-09-02, 04:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det bränns broar nu. Just nu gnisslar det mellan Cissi Wallin och hennes bundsförvant Nina Rung. Rung skrev ett Instagraminlägg om att förtal måste fortsätta vara ett brott
Ett nyktert inlägg av Nina Rung men inte särskilt populärt i svansen runt Cissi Wallin. Jag tror att de allra flesta är överens om att lagstiftningen och rättssamhället inte fungerar fullständigt när det gäller brott som våldtäkt. Men lösningen kan inte vara att man hänger ut personer på nätet som någon slags skampåle. Nina Rung skriver "jag gissar att få av oss vill ha ett samhälle där vem som helst kan skriva eller säga vad som helst om oss" vilket är rena självklarheter. Men det är också rätt självklart för alla som följt debatten att Cissi Wallin ser varje sådant resonemang som en dolkstöt i ryggen.

Det jag saknar från många i svansen runt Cissi Wallin är förslag på lösningar för att göra rättssamhället bättre. Antag att vem som helst får säga vad som helst om vem som helst på nätet. Har de ens funderat över konsekvenserna av detta? När vem som helst får förtala någon annan och peka ut den för vilka hemskheter som helst? "Jaja, men man ska få hänga ut någon om det är sant". Jaha, vem bestämmer vad som är sant då? Och om man inte är överens? "Kvinnor ljuger inte om våldtäkter". Jaha, men ska vi ha ett samhälle där vi gör undantag så att bara kvinnor som påstår sig blivit våldtagna ska få hänga ut "sina förövare"?

Lagstiftningen förändras hela tiden. Sedan ett år tillbaka gäller samtycke när man har sex med varandra. Fler män kommer att fällas. Men har extremfeminismen några svar på fler åtgärder man kan ta till för att förbättra uppklaringsprocenten? Att bara böla om att rättssamhället är "kvinnoförtryckande" och att kvinnor är "rättslösa" när det i själva verket förhåller sig som så att polisens brist på resurser drabbar alla i samhället som utsatts för brott, både män och kvinnor. Varför inte påverka våra politiker för att få fler poliser? Varför inte påverka kvinnor att de ska polisanmäla direkt så att bevisning kan säkras? Varför inte komma med konstruktiva förslag om hur lagstiftningen kring våldtäkter kan bli bättre?
Citera
2019-09-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett nyktert inlägg av Nina Rung men inte särskilt populärt i svansen runt Cissi Wallin. Jag tror att de allra flesta är överens om att lagstiftningen och rättssamhället inte fungerar fullständigt när det gäller brott som våldtäkt. Men lösningen kan inte vara att man hänger ut personer på nätet som någon slags skampåle. Nina Rung skriver "jag gissar att få av oss vill ha ett samhälle där vem som helst kan skriva eller säga vad som helst om oss" vilket är rena självklarheter. Men det är också rätt självklart för alla som följt debatten att Cissi Wallin ser varje sådant resonemang som en dolkstöt i ryggen.

Det jag saknar från många i svansen runt Cissi Wallin är förslag på lösningar för att göra rättssamhället bättre. Antag att vem som helst får säga vad som helst om vem som helst på nätet. Har de ens funderat över konsekvenserna av detta? När vem som helst får förtala någon annan och peka ut den för vilka hemskheter som helst? "Jaja, men man ska få hänga ut någon om det är sant". Jaha, vem bestämmer vad som är sant då? Och om man inte är överens? "Kvinnor ljuger inte om våldtäkter". Jaha, men ska vi ha ett samhälle där vi gör undantag så att bara kvinnor som påstår sig blivit våldtagna ska få hänga ut "sina förövare"?

Lagstiftningen förändras hela tiden. Sedan ett år tillbaka gäller samtycke när man har sex med varandra. Fler män kommer att fällas. Men har extremfeminismen några svar på fler åtgärder man kan ta till för att förbättra uppklaringsprocenten? Att bara böla om att rättssamhället är "kvinnoförtryckande" och att kvinnor är "rättslösa" när det i själva verket förhåller sig som så att polisens brist på resurser drabbar alla i samhället som utsatts för brott, både män och kvinnor. Varför inte påverka våra politiker för att få fler poliser? Varför inte påverka kvinnor att de ska polisanmäla direkt så att bevisning kan säkras? Varför inte komma med konstruktiva förslag om hur lagstiftningen kring våldtäkter kan bli bättre?

Du är något på spåret, även om jag inte håller med dig i allt kanske...
Utan att ta ställning i hur rättsväsendet fungerar i sexualbrott, så måste ju en väldigt relevant fråga vara: HUR skulle rättssamhället/rättsväsendet sköta våldtäktsfallen för att det skulle vara bra? Rättssamhället/rättsväsendet kan ju knappast fälla alla människor, per automatik, som misstänks för Våldtäkt? Jag undrar också hur man kan skylla på lagstiftningen (och vad man skall ändra i lagstiftningen) när Sverige i själva verket har en av världens hårdaste sexualbrotts-lagstiftningar!??
Jag upplever ofta (ute i civilsamhället, i media, på sociala medier) att folk diskuterar detta och berättar hur dåligt och katastrofalt allting är. Men sällan pekar någon på VAD som är dåligt och VAD som borde ändras. Därför tycker jag tyvärr att denna debatt alltid blir otydlig och osakligt.
Citera
2019-09-02, 12:10
Medlem
Citat:
Det bränns broar nu. Just nu gnisslar det mellan Cissi Wallin och hennes bundsförvant Nina Rung. Rung skrev ett Instagraminlägg om att förtal måste fortsätta vara ett brott (viss text borttagen i hennes citat nedan för tydlighet).

CW svarar i en kommentar.

Det var lite skvaller, nu något annat. Jag har för mig att jag sett ett försök till att starta en webb-talkshow där CW satt och pratade på engelska med två kompisar. Filmat i en lägenhet med lågupplöst kamera. Minns någon annan det, och finns detta kvar någonstans?

Det är intressant (och fruktansvärt förvirrande) att det är helt omöjligt att förstå om Cissi Wallin och hennes supporters försöker diskutera Hur lagen är/skall tolkas, Hur lagen borde vara eller Det moraliska i allt detta. -För ibland är det precis som att dom inte vet vad denna rättsprocessen handlar om!???
Citera
2019-09-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du är något på spåret, även om jag inte håller med dig i allt kanske...
Utan att ta ställning i hur rättsväsendet fungerar i sexualbrott, så måste ju en väldigt relevant fråga vara: HUR skulle rättssamhället/rättsväsendet sköta våldtäktsfallen för att det skulle vara bra? Rättssamhället/rättsväsendet kan ju knappast fälla alla människor, per automatik, som misstänks för Våldtäkt? Jag undrar också hur man kan skylla på lagstiftningen (och vad man skall ändra i lagstiftningen) när Sverige i själva verket har en av världens hårdaste sexualbrotts-lagstiftningar!??
Jag upplever ofta (ute i civilsamhället, i media, på sociala medier) att folk diskuterar detta och berättar hur dåligt och katastrofalt allting är. Men sällan pekar någon på VAD som är dåligt och VAD som borde ändras. Därför tycker jag tyvärr att denna debatt alltid blir otydlig och osakligt.

Ja.

Men nån som kallar sig aktivist borde så klart ha reda på fakta.

Sådan fakta finns bl a SOU 2016:60 som i någon mån är en utredning avseende samtyckeslagstiftningen tror jag, samt även BRÅ:s pinfärska rapport 2019:9. Där har man noga vridit och vänt på såväl juridisk som arbetsmetoder, bla bla bla den vanliga noggrannheten hos en statlig tjänsteman, och kommit fram till konkreta förslag som skulle kunna förbättra antalet fällande domar, etc.

Inget - INGET! - av detta har diskuterats i svensen kring Cissi Wallin. Det är uppenbart att hennes och andras strategi är "wäääh rättslösa kolla kolla det är Gilead" och inte saklig debatt - eller förbättring.

Att Cissi sprider vanföreställningen om att polisanmälan kan vara förtal skadar ju snarare hela saken t o m, folk blir rädda för att anmäla ett övergrepp osv.
Citera
2019-09-02, 12:52
Medlem
moralhoras avatar
Cissi Wallin-flashback!

Citat:
Det här är prövat rättsligt. Ändå bedömer du det som en liten risk att bli dömd för förtal?
– Ja, det blir aldrig ett allmänt åtal. Det blir ett mål han måste driva själv.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...falld-artikel/

Jösses Amalia som man säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in