2019-03-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Om man kan bortse från hennes höjda tonläge är det ett bra exempel på den inavel som råder inom media.
Sen är jag inte helt säker på om det är ett riktig beskrivning av olika måttstockar det finns ju en tidsaspekt involverad också. Idagsläget så hade han inte fått sitta med i någon panel med en färsk narkotika dom mot sig. Var det bara Virtanen som behandlades så eller finns det fler exempel från den tiden?
Cissi tar bara upp de "fall" som stödjer hennes världsbild. Ett ex Ola Lindholm SVT.
Citera
2019-03-04, 15:26
Medlem
Den dagen när CW och hennes man skiljer sig (för den kommer komma om han är något sånär normalt funtad), tro mig då kommer även han att anklagas för skit. Är det kanske därför han dröjt med sin skilsmässa för att han vet vad han kommer att få genomgå?
Cissi kommer ju bli galen av att förlora sitt lyxliv, så hon kommer säkerligen anklaga honom för diverse trakasserier, såväl sexuella som mentala. Allt för att få ensam vårdnad och hoppas på att kunna mjölka ut lite extra pengar. Sanna mina ord...
Citera
2019-03-04, 17:51
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Den dagen när CW och hennes man skiljer sig (för den kommer komma om han är något sånär normalt funtad), tro mig då kommer även han att anklagas för skit. Är det kanske därför han dröjt med sin skilsmässa för att han vet vad han kommer att få genomgå?
Cissi kommer ju bli galen av att förlora sitt lyxliv, så hon kommer säkerligen anklaga honom för diverse trakasserier, såväl sexuella som mentala. Allt för att få ensam vårdnad och hoppas på att kunna mjölka ut lite extra pengar. Sanna mina ord...
Hans brorsa är ju tillsammans med Lady Dahmer så att bli hunsad verkar ju vara någon typ av släktsport.
Sen ser han ut som en Eritrean som lider av albinism och verkar ha en lika sprudlande personlighet som en säck murbruk så han håller nog fast vid Cissi.

Skämt åsido,
De har ju varit gifta ett bra tag och varit tillsammans ännu längre samt ganska nyligen skaffat ännu ett barn. Sen tror jag att Cissi kan vara ganska rolig att vara tillsammans med och bidrar till lite spänning i vardagen för Linus. Tror även hon spelar över ganska mycket i sin rabiata framtoning hon har på Instagram och är nog mer chills när kameran är avslagen.
Sen hävdar Cissi att hon skrivit äktenskapsförord innan de gifte sig så hon kanske är den perfekta flashbackfrun när kameran är avstängd för att han inte ska ledsna.
Raffset, biff på bordet och avsugning varje dag till maken?
Citera
2019-03-04, 20:10
Medlem
SVT hade inga problem med att Virtanen fick sitta i nöjespanelen varje vecka – under pågående våldtäktspolisutredning. Dessutom dömdes han för narkotikabrott. Fick ändå sitta kvar i panelen.

FV arbetade sedan vidare på TV8 under polisutredningstider. Chefen hette Thomas Hall, nu hög chef på SVT.

FV har själv skrivit i sin blogg om Jan Helin (nu hög chef på SVT, då chefredaktör på Aftonbladet: ”Det är tur att jag vet några hemligheter om honom sedan vi rumlade runt på 90-talet som jag kan använda om han börjar köra med mig.”

Reportern i Uppdrag Granskning som stod för det famösa programmet som skulle granska metoo och medierna men i stället lät FV ta på offerkoftan och gråta ut. Denne reporter är alltså god vän med FV.
Reportern intervjuar CW och frågar ”Tänkte du på hur det (anmälan) skulle drabba hans barn och familj?” CW svarar ”man frågar inte andra brottsoffer om de tänkte på offrets familj/barn”. Granskningsnämnden slog rekord i antalet anmälningar.

12 kvinnor har oberoende av varandra berättat i SvD om FVs övergrepp och sextrakasserier mot dem. Detta under en femtonårig period när han samtidigt arbetat på Aftonbladet. Denna granskning i SvD fälldes av Pressens Opinionsnämnd då namnpubliceringen inte var rätt. Ny ledamot i PON är MW. Denna kvinna är FWs advokat och nära vän.

AB gör en internutredning som mynnar ut i allvarliga och graverande uppgifter som gör att AB löser ut FV för X antal miljoner. Åklagaren i CW/FV-fallet sedan vill ta del av den internutredningen – då finns den plötsligt inte. Borta!?

Metros chefredaktör Thomas Eriksson har tidigare arbetat på olika poster inom Schibstedkoncernen bla Aftonbladet (chef Jan Helin - numera SVT). Dessutom arbetade han ihop med Rimér på porrtidningen Moore. Denne TE (fd porrtidningsredaktör) tycker alltså att CW skadar Metros varumärke (sic)

Hur i helvete kan någon fråga varför Cissi Wallin är skogstokig? Det tror faan att hon är förbannad och slåss med både näbbar och klor.
Citera
2019-03-05, 08:02
Medlem
När jag läste ditt inlägg så börjar jag febrilt leta efter någon form av ironi, för ingen kan väl på allvar tro på det här. Men jag antar att det går i linje med CW och hennes anhängares "kreativa" förhållningssätt till sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
Reportern i Uppdrag Granskning som stod för det famösa programmet som skulle granska metoo och medierna men i stället lät FV ta på offerkoftan och gråta ut. Denne reporter är alltså god vän med FV.
Har du legat under sten? Det finns inga som helst belägg för detta påstående. Det här är någonting som Cissi uttalade dagen innan UG:s program skulle sändas och nästan fick programmet stoppat. Cissi och hennes anhängares började dessutom systematiskt trakassera LM innan programmet sänts, du kan läsa mer om det här:
https://www.journalisten.se/debatt/s...ttrollen-fokus

Citat:
12 kvinnor har oberoende av varandra berättat i SvD om FVs övergrepp och sextrakasserier mot dem. Detta under en femtonårig period när han samtidigt arbetat på Aftonbladet. Denna granskning i SvD fälldes av Pressens Opinionsnämnd då namnpubliceringen inte var rätt. Ny ledamot i PON är MW. Denna kvinna är FWs advokat och nära vän.

MW är invald som suppleant i PON, det vill säga inte en ordinarie ledamot och är heller inte delaktig i det fällande beslutet. Att de blev fällda var ju dessutom knappast någon överraskning. Historien om de 12 kvinnorna är ju ganska central i UG:s program, men du kanske inte sett det? Du kan även läsa om det här:
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...edrik-virtanen

Citat:
AB gör en internutredning som mynnar ut i allvarliga och graverande uppgifter som gör att AB löser ut FV för X antal miljoner. Åklagaren i CW/FV-fallet sedan vill ta del av den internutredningen – då finns den plötsligt inte. Borta!?

Att det skulle finnas allvarliga och graverande uppgifter i internutredningen är ju ren spekulation. Att Aftonbladet skulle ge Cissi och hennes advokat en intern utredning är dessutom helt befängt, det finns ju inte ens ett åtal ännu. FV har dessutom gett sin tillåtelse att ta del av materialet(om det nu finns) och CW och hennes advokat har fått förhöra ledaren för utredningen. Det här görs ju helt enkelt för att lägga ut dimridåer och framförallt förhala processen(åtal skulle egentligen ha väckts i slutet av September 2018). Något säger mig att CW är jäkligt skakig inför det, bl.a. för att det innebär att fup:en blir offentlig.

Citat:
Metros chefredaktör Thomas Eriksson har tidigare arbetat på olika poster inom Schibstedkoncernen bla Aftonbladet (chef Jan Helin - numera SVT). Dessutom arbetade han ihop med Rimér på porrtidningen Moore. Denne TE (fd porrtidningsredaktör) tycker alltså att CW skadar Metros varumärke (sic)

Ja det är ju helt uppenbart att Aftonbladet, Metro, SVT konspirerar mot Cissi. Du kan förresten lägga till TV4, alla journalister, alla män samt Sveriges rättssystem(eller "felsystem" enligt CW).

Citat:
Hur i helvete kan någon fråga varför Cissi Wallin är skogstokig? Det tror faan att hon är förbannad och slåss med både näbbar och klor.
Ja hur kan någon ifrågasätta att en person misstänkt för ett brott fortsätter begå samma brott om och om igen? Hur kan någon ifrågasätta att en journalist ständigt bryter mot allt vad pressetik heter?
Senast redigerad av Ture-Torped 2019-03-05 kl. 08:10.
Citera
2019-03-05, 19:44
Medlem
Dessutom;

Citat:
Reportern intervjuar CW och frågar ”Tänkte du på hur det (anmälan) skulle drabba hans barn och familj?” CW svarar ”man frågar inte andra brottsoffer om de tänkte på offrets familj/barn”. Granskningsnämnden slog rekord i antalet anmälningar.

Reporterns fråga lyder ordagrant: "När du la ut det där på Instagram, tänkte du på hur det skulle drabba hans barn och familj idag?" Frågan gäller alltså inte hennes anmälan, utan hennes Instagram-inlägg. Detta framgår väldigt tydligt i programmet då reportern sedan även upprepar att det är just inlägget hon menar.
Citera
2019-03-06, 01:40
Medlem
Jag tycker att hon gör en bra analys i sin metro-gate story som hon har postat på Instagram. Mycket svaga och otydliga argument av Thomas Eriksson. Det han säger på ljudinspelningen är ett rent skämt. Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Jag ser inte varför hon ska behöva sluta. Ett fall för arbetsdomstolen om ni frågar mig.
Citera
2019-03-06, 02:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du menar att maken kan bli oskyldigt uthängd likt Virtanen och anklagad för allt möjligt utan några som helst bevis vid en eventuell skilsmässa/kommande konflikt?

Samtidigt är det svårt att tänka sig att detta äktenskap är friktionsfritt med tanke på det bittra hat och sjuka fixering som den fd drinkaren och nuvarande feministen ger uttryck för på instagram.
Citera
2019-03-06, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag tycker att hon gör en bra analys i sin metro-gate story som hon har postat på Instagram. Mycket svaga och otydliga argument av Thomas Eriksson. Det han säger på ljudinspelningen är ett rent skämt. Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Jag ser inte varför hon ska behöva sluta. Ett fall för arbetsdomstolen om ni frågar mig.
Jag trodde hon var frilans. Då blir det inte någon arbets-domstol.
Citera
2019-03-06, 02:56
Medlem
Citat:
SVT hade inga problem med att Virtanen fick sitta i nöjespanelen varje vecka – under pågående våldtäktspolisutredning. Dessutom dömdes han för narkotikabrott. Fick ändå sitta kvar i panelen.

FV arbetade sedan vidare på TV8 under polisutredningstider. Chefen hette Thomas Hall, nu hög chef på SVT.

FV har själv skrivit i sin blogg om Jan Helin (nu hög chef på SVT, då chefredaktör på Aftonbladet: ”Det är tur att jag vet några hemligheter om honom sedan vi rumlade runt på 90-talet som jag kan använda om han börjar köra med mig.”

Det där med att reportern var vän med FV avslöjades tidigt för att vara en lögn. Vet någon om Cissi är vän med Alexa Wolf som också åtalats för grovt förtal?
Citera
2019-03-06, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar att maken kan bli oskyldigt uthängd likt Virtanen och anklagad för allt möjligt utan några som helst bevis vid en eventuell skilsmässa/kommande konflikt?

Samtidigt är det svårt att tänka sig att detta äktenskap är friktionsfritt med tanke på det bittra hat och sjuka fixering som den fd drinkaren och nuvarande feministen ger uttryck för på instagram.

Ja det tror jag definitivt att han kommer utsättas för. Känns som att hon kan hänga ut alla som bromsar hennes livsplaner. Bestämmer han sig för att skilja sig tror jag att hon kommer göra allt i sin makt för att förgöra även honom.
Citera
2019-03-06, 22:13
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ja det tror jag definitivt att han kommer utsättas för. Känns som att hon kan hänga ut alla som bromsar hennes livsplaner. Bestämmer han sig för att skilja sig tror jag att hon kommer göra allt i sin makt för att förgöra även honom.
Intressant att du skriver det. Hörde för bara ett par dagar sedan av en som tidigare räknade sig som någorlunda nära vän till Cissi att om man inte höll med henne fick man passa sig så att man inte blev hängd (eller numer uthängd på instagram). Tydligen är hon inte någon expert på att behålla vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in