2013-04-30, 00:09
Medlem
Dejvishs avatar
Är det fler än jag som har problem att ansluta iPhone/iPad till anonine? Har följt guiden på deras sida men ändå går det inte att ansluta, får felmeddelande att det inte går att ansluta till servern och att jag ska kontrollera mina användaruppgifter. Skickade iväg ett mail till supporten som föreslog att jag skulle ändra lösenord vilket jag nu gjort men funkar ändå inte??

Suck..

Nån som har en ide om vad det är som strular?
Citera
2013-05-01, 01:26
Medlem
Jag har problem att ansluta med OpenVPN-tjänsten. Tunnelblick anger att jag är ansluten (och då fungerar det, får nytt IP osv), men efter några sekunder kommer ett meddelande att den återansluter, vilket aldrig händer, den bara står och tickar på tills jag stänger av. Kör detta på en mac med OSX 10.8.3. Någon som känner till en lösning på problemet?
Citera
2013-05-01, 01:38
Medlem
tänkte betala via paypal och funderar på att köpa ett sådant Spendon Mastercard för detta ändamål. Vet ni om det fungerar att koppla ett sådant kort till ett paypalkonto?
Citera
2013-05-02, 12:34
Medlem
Dejvishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejvish
Nån som har en ide om vad det är som strular?

Kan svara på min tidigare frågeställning själv, löste det genom att ändra DNS inställning på iPhonen till Googles och nu funkar det klockrent att ansluta. Även Opendns funkar bra.
Citera
2013-05-02, 22:57
Medlem
Tjenare, jag tänkte kolla om ni skulle kunna tipsa om en bra kostnadsfri VPN.
Kommer inte att använda den tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att köpa en utan jag kommer väl att använda den ett par gånger varje vecka. Tack tack
Citera
2013-05-03, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
tänkte betala via paypal och funderar på att köpa ett sådant Spendon Mastercard för detta ändamål. Vet ni om det fungerar att koppla ett sådant kort till ett paypalkonto?

Det fungerar alldeles utmärkt, har själv att sådant kort knutet till mitt PayPal konto.
Citera
2013-05-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xNMRdFdQCbhh
Det fungerar alldeles utmärkt, har själv att sådant kort knutet till mitt PayPal konto.
hur gick du tillväga? läste att det inte brukar gå att verifiera dessa kort när man knyter dem till sitt paypalkonto?
Citera
2013-05-03, 23:54
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
hur gick du tillväga? läste att det inte brukar gå att verifiera dessa kort när man knyter dem till sitt paypalkonto?

Går ju göra engångsbetalning med Paypal och ett engångs-kort.
Citera
2013-05-04, 12:32
Medlem
Hypothess avatar
Är det någon som vet hur säkra dessa VPN-anslutningar är? Tänkte på om det är som en genomskinlig proxy, att min IP-adress visas i samband med Anonine-adressen? Kan någon ta reda på min IP-adress när jag använder deras anslutning?
Citera
2013-05-06, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypothes
Är det någon som vet hur säkra dessa VPN-anslutningar är? Tänkte på om det är som en genomskinlig proxy, att min IP-adress visas i samband med Anonine-adressen? Kan någon ta reda på min IP-adress när jag använder deras anslutning?
Om du ändrar din DNS samt ser till så att din IP-adress faktiskt ändras så bör du vara säker på att din egna IP inte visas.
Citera
2013-05-06, 16:53
Medlem
Om jag köper denna tjänst, kan jag då konfigurera så att tex utorrent går via vpn men surf via webbläsaren går via vanliga nätverket ?
Citera
2013-05-07, 17:29
Medlem
Berias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noyameki
Om du ändrar din DNS samt ser till så att din IP-adress faktiskt ändras så bör du vara säker på att din egna IP inte visas.

För att vara helt säker så ska du alltid stänga alla program innan du slår på openvpn. Sedan kollar du med dnsleaktest.com ifall din dns läcker. Ifall den läcker så behöver du dra igång "command promt" och skriva kommandot: ipconfig /flushdns

Naturligtvis ska alla browsrar, bittorrent program osv vara stängda innan du kör kommandot.

Därefter testar du med dnsleaktest.com igen för att se att din dns inte läcker (dvs. det ska bara vara anonines dns som kommer upp, ej din ISPs dns).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in