2013-03-03, 14:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Installerade Windows i en virtuell maskin och provade:
Mullvad är att lita på.

Nja.
Data Channel Encrypt: Cipher 'BF-CBC' initialized with 128 bit key
128 bitars kryptering av data

Sun Mar 03 10:52:53 2013 Data Channel Encrypt: Using 160 bit message hash 'SHA1' for HMAC authentication
160 bitar för autentisering

Sun Mar 03 10:52:53 2013 Control Channel: TLSv1, cipher TLSv1/SSLv3 DHE-RSA-AES256-SHA, 2048 bit RSA
kontroll-kanalen som bland annat förhandlar om krypteringen, använder 256 bitar (AES256), men när denna kryptering förhandlas fram förmedlas den med ett 2048 bitars asymmetrisk nyckel. En gång. Sedan är all trafik på denna kanal krypterad med 256 bitar.

Citera
2013-03-03, 17:45
Medlem
shadews avatar
Vi verkar ändå vara rörande överens om att Mullvad erbjuder mer anonyma och mindre krångliga anonyma betalningsmöjligheter. Det är just själva betalningen som gör att man kan bindas till deras tjänst vid ett eventuellt brott man begår.

Däremot tycker jag fortfarande Anonine levererar bättre hastigheter sett över dygnet, helt klart. Synd bara att man inte kan betala genom att skicka pengar i brev till dem... annars hade de varit ett självklart val.
Citera
2013-03-05, 01:13
Medlem
Wosps avatar
Jag köpte denna tjänst igen igår efter nästan ett års uppehåll, har för mig att jag slutade med allt vad VPN hette pgr av att jag tyckte att hastigheten var dålig men beslutade mig att testa nu igen eftersom att det är ett sådant jävla snack om allt med datalagringsdirektivet.

Dock så kan jag rapportera att hastigheten för mig som har 100/10 fortfarande är ganska så usel, speciellt när man laddar upp. Min uppladdning under de senaste dygnet har knappt tagit fart, oftast har den legat på 23 kb i sekunden eller liknande. Har CA 200 aktiva torrents i uTorrent, har testat att pausa alla, och bara satt igång dom som det brukar seedas bäst på, resultatet då brukar ligga på typ 140 kb i sekunden men när jag startar alla igen så får jag inte ens ut det, när jag stänger ner VPN tjänsten så kommer hastigheten genast upp i runt 1.1 mb i sekunden igen, där den brukar ligga dygnet runt.

Kör för övrigt bara på 128 bitars krypteringen då jag har för mig sedan tidigare att man fick lida extra av försämrad hastighet på deras starkare. Lite synd att jag i med detta inte kan använda tjänsten då man väldigt gärna vill vara anonym när man surfar runt och laddar ner... Några tips ?
Citera
2013-03-05, 22:38
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag köpte denna tjänst igen igår efter nästan ett års uppehåll, har för mig att jag slutade med allt vad VPN hette pgr av att jag tyckte att hastigheten var dålig men beslutade mig att testa nu igen eftersom att det är ett sådant jävla snack om allt med datalagringsdirektivet.

Dock så kan jag rapportera att hastigheten för mig som har 100/10 fortfarande är ganska så usel, speciellt när man laddar upp. Min uppladdning under de senaste dygnet har knappt tagit fart, oftast har den legat på 23 kb i sekunden eller liknande. Har CA 200 aktiva torrents i uTorrent, har testat att pausa alla, och bara satt igång dom som det brukar seedas bäst på, resultatet då brukar ligga på typ 140 kb i sekunden men när jag startar alla igen så får jag inte ens ut det, när jag stänger ner VPN tjänsten så kommer hastigheten genast upp i runt 1.1 mb i sekunden igen, där den brukar ligga dygnet runt.

Kör för övrigt bara på 128 bitars krypteringen då jag har för mig sedan tidigare att man fick lida extra av försämrad hastighet på deras starkare. Lite synd att jag i med detta inte kan använda tjänsten då man väldigt gärna vill vara anonym när man surfar runt och laddar ner... Några tips ?

Nu kör jag förvisso OpenVPN men jag upplever inte att själva krypteringen är en vansinnigt stor flaskhals. Det enda jag kan rekommendera är att du provar att logga in och ut ett par gånger och se om du hamnar på en mindre belastad server. Att din upload blir så långsam låter konstifgt då jag alltid för högre upload än download på bredbandskollen. Nu får jag tex 5 i dl 32 i ul.

Du fick alltså så dåliga hastigheter klockan 1 på natten? Det låter också väldigt konstigt eftersom att det tenderar att flyta på fint när svensson inte surfar (17-00).

Portforwardas saker korrekt?
Citera
2013-03-06, 14:59
Medlem
RedGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennartsson-h
Någon som testat att betala med hjälp av telefon? Man kan tydligen betala genom att ringa 0939 (40:- + operatörstaxa). Funkar detta genom kontantkort? I så fall skaffar jag ett kontantkort och tankar det med ett värdebevis och på så sätt kan jag förbli 100% anonym via min betalning.
Jag betalade genom att ringa och det fungerade utan MyWallet. Antar att det bara är om man betalar med sms man behöver det.
Citera
2013-03-08, 16:36
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedGoose
Jag betalade genom att ringa och det fungerade utan MyWallet. Antar att det bara är om man betalar med sms man behöver det.

Ja, samtal med högre taxa fungerar som vanligt.

Samma sak med sms-röstning (det är ingen betalningsförmedling).
Citera
2013-03-09, 12:43
Medlem
Valde, efter att jag alltid haft PPTP, att testa deras openVPN.

Kan till en början säga att det var med glädje man gjorde detta.
Har tidigare alltid haft sämst speed på linan om jag hamnat på deras 46.xx xx
adress, men då ja hamnade på den nu med openVPN så hade jag ingen förlust alls.

Det enda jag är fundersam över är, att det på alla sidor står att jag är kopplad via
anonine, men på anonines egna sida så står det "du är inte anonym"...
Citera
2013-03-09, 16:28
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
Valde, efter att jag alltid haft PPTP, att testa deras openVPN.

Kan till en början säga att det var med glädje man gjorde detta.
Har tidigare alltid haft sämst speed på linan om jag hamnat på deras 46.xx xx
adress, men då ja hamnade på den nu med openVPN så hade jag ingen förlust alls.

Det enda jag är fundersam över är, att det på alla sidor står att jag är kopplad via
anonine, men på anonines egna sida så står det "du är inte anonym"...

Vilka sidor är "alla"? Om jag var du skulle jag kolla på http://www.dnsleaktest.com/

Allt annat än portlane där och du är helt säkert inte anonym. Förmodligen för att du inte kör som admin.
Citera
2013-03-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vilka sidor är "alla"? Om jag var du skulle jag kolla på http://www.dnsleaktest.com/

Allt annat än portlane där och du är helt säkert inte anonym. Förmodligen för att du inte kör som admin.

Kör som admin, ser enbart portlane via dnsleaktest, men fick ett rätt snabbt svar från anonine
att de beror på att "allt inte var klart" som deras sida visade "icke anonym"
men som nu ikväll visar "anonym"

( "alla andra sidor" = bredbandkollen, flera trackers mm )
Citera
2013-03-11, 21:13
Medlem
PrettySneakys avatar
Fy faaaaan va segt det går idag. Har loggat in och ut säkert fem gånger och får 8Mbit som bäst. De mest överbelastade servrarna kunde inte ge mer än 1 Mbit.
Citera
2013-03-11, 23:20
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadew

Det enda som egentligen talar för valet av Anonine är att de faktiskt klarar leverera bättre hastigheter. Med Anonine downloadar/uploadar jag 10 MB/s... med Mullvad ca 8 MB/s. Normalt är 12 MB/s för mig.

P.S. Testa att maila Anonine och Mullvad och se vilka du får svar från först... räkna med ett par månader om alls ens ett svar från Anonine.... med Mullvad, räkna med samma arbetsdag eller nästföljande... så även supporten talar till Mullvads fördel.

Trots mitt propagerande för Mullvad föredrar jag alltsom oftast Anonine, just för att jag älskar fart i mina överföringar... men om man nu vill vara riktigt säker och anonym, välj för guds skull Mullvad.

Kör du PPTP eller OpenVPN?
Citera
2013-03-18, 22:33
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Kör du PPTP eller OpenVPN?

OpenVPN. PPTP tenderar att koppla ner ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in