2013-04-23, 22:15
Medlem
Defyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockaren
Om man går in på dnsleaktest.com och det inte listar ens egen isp utan bara portlane, kan dns "läcka" ändå ?

Så länge det ENDAST står portlane och ingen annan ISP under så är du säker från en DNS-läcka.

Jag gjorde misstaget att inte kolla upp det på mina första månader av anonine. Hade en sån stor DNS-läcka så det var löjligt.

Ha en go kväll!

Defyx
Citera
2013-04-23, 22:18
Medlem
Hur löser ni DNS-läckor? Jag löste det genom att använda Googles dns-servrar.
Citera
2013-04-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruZZade
Hur löser ni DNS-läckor? Jag löste det genom att använda Googles dns-servrar.
Man byter sin DNS helt enkelt. Jag bytte till Anonines egna DNS.
Citera
2013-04-24, 15:47
Medlem
Finns det något sätt att få Windows 8 att reconnecta till Anonine direkt när man väcker från viloläge? Så otroligt lätt att glömma att ansluta varje gång datorn vilat. Alternativt att internet inte fungerar utan att man anslutit till PPTP.
Citera
2013-04-25, 10:10
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruZZade
Finns det något sätt att få Windows 8 att reconnecta till Anonine direkt när man väcker från viloläge? Så otroligt lätt att glömma att ansluta varje gång datorn vilat. Alternativt att internet inte fungerar utan att man anslutit till PPTP.

Jag har ställt in så att commodo firewall stryper uppkopplingen till utorrent om min openvpn-uppkoppling stängs ner. Nu vet jag inte hur pptp fungerar men jag gissar på att det finns en pptp-nätverksadapter och isf har den en mac-adress. Mao om kommunikationen inte går till eller från den mac-adressen så stryps uppkopplingen. Borde även gå att den stryper all trafik om den inte går via en viss mac-adress.

Orkar inte förklara i detalj.. Borde vara lätt att söka och är det nått specifikt du undrar så kan du fråga på
Citera
2013-04-26, 18:43
Medlem
Moffegrevs avatar
Fungerar det för er? För mig är skiten nere.
Citera
2013-04-27, 09:15
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Fungerar det för er? För mig är skiten nere.

Har fungerat för mig 24/7 sedan i januari när jag började med Anonine. Har en uptime på över 90 dagar. :-)
Citera
2013-04-28, 13:11
Medlem
Behöver man mer avancerade datorkunskaper för att använda Anonine's VPN tjänst eller är det bara att köra direkt? Jag kommer ihåg vilket helvete det var när man var tvungen att öppna portar till allt möjligt när man hade inbyggd brandvägg i routern och detta vill jag absolut slippa!

Jag vill och hoppas kunna använda internet precis som idag utan att behöva öppna låsta dörrar som tjänsten eventuellt blockerar osv.

Detta kanske är en riktig noobfråga men jag har aldrig testat någon VPN tjänst förut så jag hoppas ni har förstående.
Citera
2013-04-28, 17:28
Medlem
ok någon tipsade här att man kan köpa anonine anonymt med ett spendon kort..men när man ska betala för anonine så måste man ju uppge namn och efternamn o där förmodar jag att man uppger SpendOn som förnamn och Presentkort som efternamn. Men man måste ju även uppge adress och ett giltligt telefonnummer, hur fyller man i det anonymt?

edit: valde Payson istället för Paypal och då behövde man inte uppge adress o telefonnummer
Senast redigerad av rockaren 2013-04-28 kl. 17:39.
Citera
2013-04-28, 18:44
Medlem
Är det någon som kan sätta ihop en steg-för-steg guide hur man använder Anonine på ett säkert sätt, helt anonymt?

Allt ifrån detta:

Betalning av tjänsten
uTorrent inställningar
DNS-läckor (?)
mm.
Citera
2013-04-29, 01:43
Medlem
Gicka666s avatar
Det ser ut som jag skippar Anonine nu, Min mor beställde det i samband med att vi skaffade Bahnhof för ca 3 år sen, sen dess har min mor betalt 40 kronor i månaden.

Började inte använda det efter ett tag då jag hade problem med att få igång det.

Sen nu i september så flyttade jag, jag installerade om datorn i samma veva, tänkte sedan sätta igång anonine men kan verkligen inte komma åt det. I Bahnhofs "mina sidor" så ändrar jag lösenordet, har väntat några dagar bl.a. och sen försöker sätta igång Anonine, får bara felmeddelande om att Användarnamnet eller Lösenordet stämmer ej, och jag har testa väldigt många gånger om och om igen men det vägrar funka.

Något som jag heller inte kan göra, det står på bahnhof att jag har tjänsten men ändå så kan jag inte logga in på Anonines hemsida, jag testar "återställ lösenord", och skriver i alla möjliga Email, användarnamn, allt som är kopplat till bahnhof, men inget funkar. Anonine påstår att kontot inte existerar.

Så mer eller mindre, min mor har tyvärr kastat tusentals kronor på detta genom åren utan att det fått någon större användning.

Har någon här en lösning på mitt problem med användarnamn innan jag ringer bahnhof och avbokar skiten?
Citera
2013-04-29, 03:13
Medlem
denfinastavens avatar
fyll i ett formulär till supporten, det är inte raketforskning, jag hade samma problem och de ordnade till det på ett dygn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in