2012-10-13, 22:48
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias20
får ut 70 eller 80 tror jag men det beror på hur långt bort du bor i från portlane med. portlane är där anonine for sin server kraft ifrån själv har jag haft problem med anonine nu i 2 dagar det kopplas ner varje halv och hel timme nästan men på nätterna funkar det bra det kopplar inte ner sig med en misslykad anslutnings ruta den vill bara inte sluta och då får jag disconnecta och reconnecta igen så funkar det igen ett tag men konstigt är det i alla fall

Okej, bor du nära stockholm då? Men ska de verkligen påverka så mycket? Är ju fiber liksom. Vilken isp har du?

Det är openvpn jag pratar om btw
Citera
2012-10-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
Okej, bor du nära stockholm då? Men ska de verkligen påverka så mycket? Är ju fiber liksom. Vilken isp har du?

Det är openvpn jag pratar om btw

ahaaa ok do har jag missförstått dig helt då pratar vi inte ens om samma sak men jag har hört att det är ganska normalt att ha 30 eller 20 i hastighet i openvpn på grund av den starka kryptionen men det är bara vad jag har hört
Citera
2012-10-14, 21:38
Medlem
nån mer som har problem med hastigheten med anonine ikväll ? kan va bra att veta så det inte bara är jag
Citera
2012-10-15, 03:03
Medlem
Sticky Fingazs avatar
Citat:
nån mer som har problem med hastigheten med anonine ikväll ? kan va bra att veta så det inte bara är jag

samma här, gått oerhört segt senaste 2 dagarna för mig har 100/10 o får 3/8 =|
Citera
2012-10-15, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Använd inte denna skit. Jag har hållt på med dumma saker på nätet och alltid använt Anonine. För några veckor sedan ringde mycket riktigt konstapeln och de hade loggar som visade 100% vad jag gjort. De har fortfarande min dator som de söker igenom. Håller du på med fildelning eller andra olagligeter? ANVÄND INTE ANONINE.

Låter ju lite otroligt eftersom Anonine inte sparar loggar.
Citera
2012-10-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sticky Fingaz
samma här, gått oerhört segt senaste 2 dagarna för mig har 100/10 o får 3/8 =|

på dagarna kopplas du ner mycke då med ?

själv igår natt fick jag 5 i ping från anonine och 20 och 30 up och ner men det blev fixat rätt snabbt för mig

men ändå har problem med anslutningen under dag tid behöver minst koppla om vpn tunneln minst 30 gånger under dag tid okej kanske överdriver men vi säger 16 gånger då
Citera
2012-10-15, 12:49
Medlem
jeppezons avatar
Jag undrar om man kan på något sätt öppna portar som 21 990 o 5900 i sin användare eller liknande så jag kan använda ftp o liknande. Det funkade en dag men nästa dag funkade det inte o visade sig att dem var stängda.

sen undrar jag också om det är normalt o gå från 10-11mb/s till 5mb/s
Citera
2012-10-15, 14:18
Medlem
Sticky Fingazs avatar
Citat:
på dagarna kopplas du ner mycke då med ?

själv igår natt fick jag 5 i ping från anonine och 20 och 30 up och ner men det blev fixat rätt snabbt för mig

men ändå har problem med anslutningen under dag tid behöver minst koppla om vpn tunneln minst 30 gånger under dag tid okej kanske överdriver men vi säger 16 gånger då

Nej konstigt nog har jag inte haft så mycket problem med anonine som många här verkar ha haft, har sällan tappat anslutingen 1-2 ggr/månad max och brukar väl tappa ungefär från 90mbit ner till 70mbit ner ungefär med vpn igång. Komiskt nog dissades jag precis då jag skulle gå in här o kika om någon fler skrivit
Citera
2012-10-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sticky Fingaz
Nej konstigt nog har jag inte haft så mycket problem med anonine som många här verkar ha haft, har sällan tappat anslutingen 1-2 ggr/månad max och brukar väl tappa ungefär från 90mbit ner till 70mbit ner ungefär med vpn igång. Komiskt nog dissades jag precis då jag skulle gå in här o kika om någon fler skrivit

hmm konstigt ja ja men i alla fall sände ett brev till anonine och frågade vad som stod på men dom sa att dom inte hade några driftstörningar så då kontaktade jag min isp och dom ska göra en felsökning i alla fall får hoppas att det löser sig
Citera
2012-10-16, 13:04
Medlem
Hej undrar om någon annan här haft problem med att inte openvpn byter till det IP man tilldelats av anonine. Får fortfarande min ISP:s IP när jag är ansluten till anonine. Testat att köra alla program som ligger i openvpnmappen som administratör men skiten vägrar att ändra på sig, kan dock köra på min bärbara dator med xp på men där får jag så usla hastigheter att det inte går att använda.
Citera
2012-10-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babochska
Hej undrar om någon annan här haft problem med att inte openvpn byter till det IP man tilldelats av anonine. Får fortfarande min ISP:s IP när jag är ansluten till anonine. Testat att köra alla program som ligger i openvpnmappen som administratör men skiten vägrar att ändra på sig, kan dock köra på min bärbara dator med xp på men där får jag så usla hastigheter att det inte går att använda.

hmm nu vet inte jag hur open vpn funkar men när du ska logga in med open vpn har du allt ner stängt då ? typ som firefox och sånt ?
Citera
2012-10-16, 15:17
Medlem
Citat:
hmm nu vet inte jag hur open vpn funkar men när du ska logga in med open vpn har du allt ner stängt då ? typ som firefox och sånt ?

Har testat det med men blev ingen skillnad. Spelar det någon roll att jag inte har någon router utan kör med en switch mellan modem och dator istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in