2014-06-09, 06:25
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
I skrivande stund 56 ner och 56 upp. Jag har tidigare kört OpenVPN över 100/100 på min 100/100 lina så belastningen idag verkar större än normalt. Jag kör OpenVPN Linux. Har just nu ip-adress 46.246.x.x

Du kan inte göra så mycket annat än att följa rekommendationerna från Anonine. Pilla inte på egen hand med TAP-adaptern om du inte är 100 säker på vad du gör.

Pillar inte med TAP-adapterna. Jag har bara gjort om installationen samt startat om datorn i omgångar, nu på morgonen funkar det igen. Alltså måste dom haft driftstopp igår kväll.

Frågade deras kundtjänst om varför hastigheten i princip halverades och fick ett svar. En liten bit ur deras svar om just hastigheten:

"Det är många olika faktorer som kan bidra till att hastigheten blir sämre, t.ex. kan den variera beroende på vilken internetleverantör du har och din internetuppkoppling för tillfället. Man brukar kunna räkna med 10-30% hastighetsförlust. Högre hastigheter (50Mbit och uppåt) har större procentuell förlust i jämförelse med vanliga DSL-anslutningar."
Citera
2014-06-09, 10:42
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Frågade deras kundtjänst om varför hastigheten i princip halverades och fick ett svar"

Att de inte skyller på sig själva är ju självklart. Jag vet att det är Anonine som inte har tillräcklig med bandbredd under tider med hög belastning. Vanliga veckodagar blir det i princip 100/100, men inte helger. Däremot är OpenVPN känslig vad gällande klientens cpu-prestanda, en modern Atom eller Celeron klarar det inte. Motsvarande en snikig i3'a krävs för 100/100.
Citera
2014-06-09, 19:25
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Att de inte skyller på sig själva är ju självklart. Jag vet att det är Anonine som inte har tillräcklig med bandbredd under tider med hög belastning. Vanliga veckodagar blir det i princip 100/100, men inte helger. Däremot är OpenVPN känslig vad gällande klientens cpu-prestanda, en modern Atom eller Celeron klarar det inte. Motsvarande en snikig i3'a krävs för 100/100.

Förstår att dom inte skyller på sig själva. Vad det gäller CPU:n har jag en i7, och åter gjorde jag ett test av linan och fick rekorddåliga 25,72 ner och 60.57 upp. Tyvärr drog jag 3 månader på raken, men efter detta går jag tillbaka till PrivateVPN som hade riktigt bra hastighet.

Vet att PPTP har flertalet sårbarheter, men kan någon lite enkelt förklara varför man helst inte ska köra med PPTP?
Senast redigerad av Kruz 2014-06-09 kl. 19:34.
Citera
2014-06-10, 21:00
Medlem
anre24s avatar
Funkar ej att ansluta nu?
Citera
2014-06-10, 23:33
Medlem
Kan någon annan än jag inte logga in på deras webbsida? Kan ej heller försöka recovera password, det står att kontot ej exister men det funkar fortfarande på OpenVPN inloggningen.
Citera
2014-06-13, 00:23
Medlem
AsperitZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av httpwrapper
Kan någon annan än jag inte logga in på deras webbsida? Kan ej heller försöka recovera password, det står att kontot ej exister men det funkar fortfarande på OpenVPN inloggningen.

Samma problem här!

Bara fortsätt knacka på kom in till slut
Citera
2014-06-14, 12:03
Medlem
The1&onlys avatar
Bytte precis från PPTP till OPENVPN för att det har har krånglat så mycket. Nu när jag ansluter till Anonine via OpenVPN GUI så står det en ip nere i hörnet som jag ansluter till(och i vpncheck)men går jag in via en "whats my ip" sida via webbrowsern så står min vanliga ip med leverantör och allt?
Vad gör jag för fel? Vilken är min IP egentligen?
Citera
2014-06-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The1&only
Bytte precis från PPTP till OPENVPN för att det har har krånglat så mycket. Nu när jag ansluter till Anonine via OpenVPN GUI så står det en ip nere i hörnet som jag ansluter till(och i vpncheck)men går jag in via en "whats my ip" sida via webbrowsern så står min vanliga ip med leverantör och allt?
Vad gör jag för fel? Vilken är min IP egentligen?

Testa att köra OpenVPN som administratör.
Citera
2014-06-14, 12:20
Medlem
The1&onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fast_one
Testa att köra OpenVPN som administratör.

Gör jag redan, har inga problem att ansluta, blir tilldelad en IP och allt(ikonen blir grön).
Men som sagt kollar jag ipn i FF så är det min ordinarie med full hastighet och allt.

EDIT och på Anonines sida står det "du är inte anonym"
Senast redigerad av The1&only 2014-06-14 kl. 12:23.
Citera
2014-06-15, 22:53
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Kolla på https://www.dnsleaktest.com/
Citera
2014-06-16, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Kolla på https://www.dnsleaktest.com/

Jag kör openVPN som admin och den visar idag att jag kör med ip adress: 178.73.. ... ..

Men då jag gjorde ett standardtest via din länk så stod det:
Portlane Networks AB / b.rs.portlane.net / ip adress: 91.213.. .. ..

Har i grunden Bahnhof samt är enligt Anonines sida "anonym"
Citera
2014-06-20, 17:23
Medlem
Idag har Anonine verkligen varit ett rent helvetet.
Det kopplar ner titt som tätt och kan inte återansluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in