Citat:
Ursprungligen postat av
hasenfrasen
I skrivande stund 56 ner och 56 upp. Jag har tidigare kört OpenVPN över 100/100 på min 100/100 lina så belastningen idag verkar större än normalt. Jag kör OpenVPN Linux. Har just nu ip-adress 46.246.x.x
Du kan inte göra så mycket annat än att följa rekommendationerna från Anonine. Pilla inte på egen hand med TAP-adaptern om du inte är 100 säker på vad du gör.
Pillar inte med TAP-adapterna. Jag har bara gjort om installationen samt startat om datorn i omgångar, nu på morgonen funkar det igen. Alltså måste dom haft driftstopp igår kväll.
Frågade deras kundtjänst om varför hastigheten i princip halverades och fick ett svar. En liten bit ur deras svar om just hastigheten:
"Det är många olika faktorer som kan bidra till att hastigheten blir sämre, t.ex. kan den variera beroende på vilken internetleverantör du har och din internetuppkoppling för tillfället. Man brukar kunna räkna med 10-30% hastighetsförlust. Högre hastigheter (50Mbit och uppåt) har större procentuell förlust i jämförelse med vanliga DSL-anslutningar."