2013-03-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
OpenVPN. PPTP tenderar att koppla ner ibland.
PPTP är ett utdaterat protokoll. Så tråkigt att det är en standard bland VPN-användare.
Citera
2013-03-19, 23:56
Medlem
Unbalanceds avatar
Hur kommer det sig att jag fortfarande surfar runt med mitt original IP när har OpenVPN igång och ansluten?
Citera
2013-03-20, 22:26
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Hur kommer det sig att jag fortfarande surfar runt med mitt original IP när har OpenVPN igång och ansluten?

Du måste ha IPV6 inaktiverat samt OPENVPN ska köras som Administratör.
Citera
2013-03-22, 13:39
Medlem
baseballs avatar
Tänkte kolla matchen ikväll, har anonine PPTP sedan ett par dagar. Är det möjligt att koppla upp sig till server på Irland och försöka hitta deras kanal som kanske streamae den?

Ett annat alternativ ät ju att streama från bettigsite då Sverige alltid är blockat vid sverigematcher

Så... Går det att välja land?
Citera
2013-03-22, 15:31
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baseball
Tänkte kolla matchen ikväll, har anonine PPTP sedan ett par dagar. Är det möjligt att koppla upp sig till server på Irland och försöka hitta deras kanal som kanske streamae den?

Ett annat alternativ ät ju att streama från bettigsite då Sverige alltid är blockat vid sverigematcher

Så... Går det att välja land?

Anonine har bara servrar i Sverige vad jag vet...
Citera
2013-03-22, 15:35
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Beror på vilket OS du har.
Citera
2013-03-24, 21:06
Medlem
Är det bara för mig det inte funkar att ansluta just nu?
Citera
2013-03-25, 14:54
Medlem
Varför är man enligt Anonine's hemsida INTE anonym när man loggat in och fått deras ip

dhcp-5-xxx-xxx-xxx.anonymous.at.anonine.com
5.xxx.xxx.xxx

Antingen får man en ip med 46.xxx.xx.xx eller 178.(etc) eller 188.(etc) och står det att man är Anonym på Anonine.se.

Men får man någon av deras IP som börjar på 5.xxx.xxx.xxx så är man det INTE.

Nån som vet varför? Helt uppenbarligen är man ju inte anonym i så fall...
Citera
2013-03-25, 18:45
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitate
Varför är man enligt Anonine's hemsida INTE anonym när man loggat in och fått deras ip

dhcp-5-xxx-xxx-xxx.anonymous.at.anonine.com
5.xxx.xxx.xxx

Antingen får man en ip med 46.xxx.xx.xx eller 178.(etc) eller 188.(etc) och står det att man är Anonym på Anonine.se.

Men får man någon av deras IP som börjar på 5.xxx.xxx.xxx så är man det INTE.

Nån som vet varför? Helt uppenbarligen är man ju inte anonym i så fall...

Har för mig att det var någon tidigare i trpden som fått samma problem och hört av sig till Anonine och dom svarade att det var en bugg som dom höll på att arbeta med. Men kan ha fel, kolla längre bak i tråden.
Citera
2013-03-26, 04:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Anonine verkar vara nere sedan ett par timmar...?
Citera
2013-03-26, 10:25
Medlem
Jag kommer fortfarande in på OpenVPN o PPTP, så det är ju lugnt. Hemsidan fungerar däremot inte. Kanske fel i datacentret eller liknande.

Edit:

Precis. Alla VPN-servrar verkar vara uppe men webben är nere.
Senast redigerad av Noyameki 2013-03-26 kl. 10:36.
Citera
2013-03-26, 11:21
Medlem
Moffegrevs avatar
Star säkert redan i traden, men nämner det igen ifall nagon har missat det: Ni är inte säkra genom att enbart använda Anonine, även om det star att du är anonym pa deras sida.

För att atgärda detta, ga in pa dnsleaktest.com , kör testet och tanka hem deras läcktätare, först da är ni anonyma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in