2012-07-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobhund
tack. men hur vet jag om anslutningen fungerar korrekt? alltså.. jag är uppkopplad och inloggad med Tunnelblick på datorn... så den är aktiv. jag har även kollat på nån ip-check och det står anonine där.
i övrigt är det väl inget som kan strula...?

testa dessa 2 också så ser du rätt bra om du "läcker" någon info om dig själv.

http://checkmytorrentip.com/
http://www.dnsleaktest.com/
Citera
2012-07-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniper87
testa dessa 2 också så ser du rätt bra om du "läcker" någon info om dig själv.

http://checkmytorrentip.com/
http://www.dnsleaktest.com/

ok. jag får upp en IP när jag går in på dnsleaktest.com. när jag klickar "check for dns leaks" får jag upp en annan IP. när jag loggar ut från anonine får jag upp min riktiga IP samt leverantör av bredband.

hur vet jag om den "check for dns leaks" är något som jag läcker? vet inte vad det är för IP och leverantör den får upp? "a.rs.portlane.net" som hostname... inget jag känner till? Portlane network...
Citera
2012-07-19, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobhund
ok. jag får upp en IP när jag går in på dnsleaktest.com. när jag klickar "check for dns leaks" får jag upp en annan IP. när jag loggar ut från anonine får jag upp min riktiga IP samt leverantör av bredband.

hur vet jag om den "check for dns leaks" är något som jag läcker? vet inte vad det är för IP och leverantör den får upp? "a.rs.portlane.net" som hostname... inget jag känner till? Portlane network...

Om du bara får upp ett ip-nummer med leverantör a.rs.portlane.net så läcker du inte något. Skulel du läcka skulle du få upp flera ip-nummer plus att ditt riktiga IP skulle visas.

a.rs.portlane.net = anonine
Citera
2012-07-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniper87
Om du bara får upp ett ip-nummer med leverantör a.rs.portlane.net så läcker du inte något. Skulel du läcka skulle du få upp flera ip-nummer plus att ditt riktiga IP skulle visas.

a.rs.portlane.net = anonine

hurra! tack för hjälpen. nu jävlar ska jag tanka utav bara helvete.
Citera
2012-07-20, 00:32
Medlem
Fan vad ruttet att checkmytorrentip.com numera länkar till porrsidor när man ska kolla ip. Gör ju att man tvivlar på hela deras projekt.
Citera
2012-07-20, 16:06
Medlem
Nu funkar inte anonine alls för mig, kommer inte heller in på sidan för deras ord som ska blockera spammare ger mig aldrig rätt. Blir mer eller mindre galen, någon mer som upplever samma problem?
Citera
2012-07-20, 16:15
Medlem
ParisHs avatar
Har också problem att ansluta till VPN-tunneln!
Det är väl något underhåll eller dylikt som vanligt, men jag har ingen aning.
Citat:
Fri Jul 20 16:14:13 2012 SENT CONTROL [callisto]: 'PUSH_REQUEST' (status=1)
Fri Jul 20 16:14:13 2012 AUTH: Received AUTH_FAILED control message
Fri Jul 20 16:14:13 2012 TCP/UDP: Closing socket
Fri Jul 20 16:14:13 2012 SIGTERM[soft,auth-failure] received, process exiting
Citera
2012-07-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guff4
Nu funkar inte anonine alls för mig, kommer inte heller in på sidan för deras ord som ska blockera spammare ger mig aldrig rätt. Blir mer eller mindre galen, någon mer som upplever samma problem?

Jepp samma skit här fredag kväll åxo detta
Citera
2012-07-20, 16:20
Medlem
Samma här, anonine har varit dåligt på sista tiden.
Citera
2012-07-20, 16:22
Medlem
Funkar inte nu.
Citera
2012-07-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .username.
Samma här, anonine har varit dåligt på sista tiden.

Inte för mej, har nog en up-time på flera veckor faktiskt och med full "lina"

Men nu är det total stopp, kommer ju inte ens förbi captchan.
Citera
2012-07-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guff4

Samma här.

Höll på att gå ape shit när jag skulle skriva in de där två orden. Började tro att min syn- och läsförmåga hade börjat svikta plötsligt och drastiskt så här på äldre dar. Skönt att så inte var fallet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in