2012-04-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceAsk
Jag kör med www.tsvpn.net och innan jag skaffade konto där mailade jag och snackade om just det med loggning och dom loggar ingen trafikdata ö.h.t. och bemötandet jag fick tyckte jag var skitbra, blev bemött som en person och man svarade på mina frågor ärligt och direkt. Dessutom kan man ju köra mot vilken jävla server man vill av dom typ 40-50 länder dom har servrar i.

Fan vad dyrt det var :/
Citera
2012-04-22, 18:21
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donned
Fan vad dyrt det var :/

Vilket pris tittade du på? Jag kör med kvartal och då betalar jag 24kr per månad och det är fan inte dyrt. Köper man månadsvis blir det typ 35kr jämfört med t.ex. Anonine som tar 40kr per månad eller 37kr per månad om man köper kvartal. Dessutom får jag med www.tsvpn.net tillgång till 49 länder, med Anonine bara 1.
Citera
2012-04-22, 19:11
Medlem
i vilka hastigheter kommer du upp i ? upp och nerladdning?
Citera
2012-04-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceAsk
Vilket pris tittade du på? Jag kör med kvartal och då betalar jag 24kr per månad och det är fan inte dyrt. Köper man månadsvis blir det typ 35kr jämfört med t.ex. Anonine som tar 40kr per månad eller 37kr per månad om man köper kvartal. Dessutom får jag med www.tsvpn.net tillgång till 49 länder, med Anonine bara 1.

Antar han syftar på OpenVPN som var lite saftigt. Dom borde erbjuda några dagars trial på den också tycker man.
Citera
2012-04-22, 20:57
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMongo
Antar han syftar på OpenVPN som var lite saftigt. Dom borde erbjuda några dagars trial på den också tycker man.

Japp, håller med om att dom är dyra på OpenVPN, jag kör PPTP från dom men har tidigare kört med OpenVPN mest för att jag gillar att köra OpenVPN av rena säkerhetsskäl. Däremot anser jag att deras PPTP förmodligen är bland de billigaste på marknaden och med tanke på vad man faktiskt får för priset så överväger det nackdelen med dyra OpenVPN.

Det skall också tilläggas att deras OpenVPN körs med helt unikt genererade certifikat och nycklar specifikt för varje kund och man kopplar upp sig mot UDP port 80 (vilket betyder att man slinker igenom brandväggar på jobbet hur enkelt som helst) och krypterar med AES-256-CBC och TLS cipher DHE-RSA-AES256-SHA så är man ute efter ultimat säkerhet är deras OpenVPN klart att föredra och det var det som gjorde att jag valde dom i första hand.
Senast redigerad av BeatriceAsk 2012-04-22 kl. 21:02.
Citera
2012-04-22, 21:00
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajjkos
i vilka hastigheter kommer du upp i ? upp och nerladdning?

Jag har 24mbit ner och 8mbit upp på mitt abonnemang och jag kommer mot den svenska servern upp i 22mbit ner och 7mbit upp. Kör ganska hårt mot deras VPN och tankar som fan nästan dygnet runt och har aldrig hört något knorr från deras sida, har inga problem med nedkopplingar heller. Deras utländska servrar varierar ju såklart eftersom jag främst är intresserad av deras japanska, brittiska och amerikanska servrar för att kunna se lokal online-TV.
Citera
2012-04-22, 21:07
Medlem
Jag har installerat programmet nu och laddat ner certifikatet. Har följt guiden på deras sida, när jag högerklickar på ikonen och sedan kör som administratör så händer inget mer. Jag får upp ikonen i hörnet men högerklickar jag så kan jag varken ansluta eller göra något annat..

Får upp "proxy settings" "about" och "exit".

Vad måste man göra?
Citera
2012-04-22, 21:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecondToNone
Jag har installerat programmet nu och laddat ner certifikatet. Har följt guiden på deras sida, när jag högerklickar på ikonen och sedan kör som administratör så händer inget mer. Jag får upp ikonen i hörnet men högerklickar jag så kan jag varken ansluta eller göra något annat..

Får upp "proxy settings" "about" och "exit".

Vad måste man göra?

Vilken variant kör du? Op?
Citera
2012-04-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vilken variant kör du? Op?
Oj det glömde jag skriva in. Ja jag kör OpenVPN..
Får alltså inte upp någon loginruta alls.
Citera
2012-04-22, 21:39
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecondToNone
Oj det glömde jag skriva in. Ja jag kör OpenVPN..
Får alltså inte upp någon loginruta alls.

Operativsystem?
Citera
2012-04-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Operativsystem?
Windows 7. Har comhem.
Citera
2012-04-22, 21:59
Medlem
Det löste sig efter 3 ominstallationen...
Så behöver man ställa in något speciellt nu innan man börjar tanka från Utorrent eller ska allt vara fixat?
Kan man på något sätt se vilken ip man har när man tankar från Utorrent?
Enligt whatsmyip.com så har jag ett helt annat IP nu iaf när ja surfar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in