2012-07-20, 16:56
Medlem
Anonine har faktiskt varit ovanligt långsamt för mig nu i ett par dagar, och nu gick det alltså ned. Synd att dom inte uppdaterar twitter särskilt ofta så man vet hur det ligger till.
Citera
2012-07-20, 17:03
Medlem
Samma här!
Anonine nere och att logga in på websidan med den där oläsbara captchan är omöjligt.
Anonine är helt enkelt skit när det går ner sig så jäkla mycket.
Borde vara någon kompensation med extra dagar då det här i alla fall är något som man betalar för.
Det är snabbt när det väl fungerar och den senaste tiden har det gjort det, men i början av Juni var det lika förjävligt med negångar hela tiden.
Vill ni ha en stabil vpn-tjänst så ska ni titta åt ett annat håll. Anonine är bara skräp! Billigt skräp iofs.
Senast redigerad av intheloop 2012-07-20 kl. 17:06.
Citera
2012-07-20, 17:38
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Samma här!
Anonine nere och att logga in på websidan med den där oläsbara captchan är omöjligt.
Anonine är helt enkelt skit när det går ner sig så jäkla mycket.
Borde vara någon kompensation med extra dagar då det här i alla fall är något som man betalar för.
Det är snabbt när det väl fungerar och den senaste tiden har det gjort det, men i början av Juni var det lika förjävligt med negångar hela tiden.
Vill ni ha en stabil vpn-tjänst så ska ni titta åt ett annat håll. Anonine är bara skräp! Billigt skräp iofs.

Har kört med Anonine till min ena server här hemma i drygt sex månader och det har inte varit en enda vecka under denna tid som jag inte haft problem. Det vanligaste problemet är att jag blir bortkopplad från vpn-tunneln och man orkar ju inte sitta i tid och otid och hålla koll på detta.

Sedan är det också ganska ofta strul med att ens kunna logga in på deras tjänst. Funderar starkt på att gå över till en konkurrent.
Citera
2012-07-20, 18:07
Medlem
Från deras twitterfeed för 2 minuter sen:
We are experiencing some problems at the moment. Techs are working on solving the issue. Updates to come when we know more!

At the moment?
Den gick ju ned igår, har dom inte ens uppmärksammat det förrän nu?
Citera
2012-07-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Från deras twitterfeed för 2 minuter sen:
We are experiencing some problems at the moment. Techs are working on solving the issue. Updates to come when we know more!

At the moment?
Den gick ju ned igår, har dom inte ens uppmärksammat det förrän nu?

Har funkat, om än långsamt, för mig tills för 1-2 timmar sedan. Nu fungerar det inte alls.
Citera
2012-07-20, 18:13
Medlem
SWINs avatar
Har konfigurerat min router för OpenVPN + tvärstopp på allt om tjänsten går ned.

Tvärstopp på allt, just nu...
Citera
2012-07-20, 18:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Allt är nere för mig också, med Openvpn. Men i övrigt har jag bara haft något enstaka längre avbrott det här året. Dock under framförallt juni en mängd små nedkopplingar som man kanske inte alltid märker, och som inte gör så mycket. På det hela taget tycker jag inte att tjänsten varit instabil.
Citera
2012-07-20, 18:27
Medlem
Världens segaste support har de iallafall, den saken är klar..
Citera
2012-07-20, 18:32
Medlem
Portlanes DNS är nere också så det är väl någon som klippt deras lina.
Citera
2012-07-20, 18:53
Medlem
Lensflares avatar
Är det nere för alla tro?

Jag körde nyss en dammsugning i hörnan där alla modem och routrar ligger och skräpar, innan jag stängde av alla prylar så fungerade anonine hur bra som helst. Dammsugningen klar och jag drar igång allt igen och möts av ett dött anonine. Ett löjligt sammanträffande som vanligt, givetvis trodde jag att det var mitt sugande som hade ställt till problem. Den här tråden är helt klart guld värd.

Det är tamejfan livsfarligt att starta om datorn, alla avbrott jag har haft med anonine har inträffat när datorn startats om. Om det beror på slumpen eller inte har jag ingen aning om, men det har hänt så ofta hos mig så nu börjar man ju undra.
Citera
2012-07-20, 18:54
Medlem
Funkar för mig nu. Så det borde rulla igen!
Citera
2012-07-20, 18:59
Medlem
Så nu funkar det, jag kör Open VPN, och jag ändrar alltid till OpenDNS i TAP-Win32 adaptern.

Kolla med denna http://www.opendns.com/welcome/ om det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in