2012-08-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
När jag förnyade senast fick jag ett äckligt spam-sms från Wywallet. Jag vet inte om det är min mobiloperatör som ligger bakom det eller Anonine, men riktigt illa är det. Det finns inget så jävligt som spam i mobilen!

Jag skulle förnya min Anonine idag och fick för det första ingen kod via sms, sen fick jag upp att jag har
kontant kort och kan ej beställa tjänsten trots jag har abonnemang, så nu drar min mobil operatör 50kr
för något jag ej fått. ringde min mobiloperatör och blev bemött att jag ska skaffa mywallet, vad hjälper detta mig? har funkat med sms smidigt innan men nu ska man ha mywallt blir fan tokig på detta!!
Anonine går att få tag på heller. känner mig blåst ....
Citera
2012-08-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izor30
Jag skulle förnya min Anonine idag och fick för det första ingen kod via sms, sen fick jag upp att jag har
kontant kort och kan ej beställa tjänsten trots jag har abonnemang, så nu drar min mobil operatör 50kr
för något jag ej fått. ringde min mobiloperatör och blev bemött att jag ska skaffa mywallet, vad hjälper detta mig? har funkat med sms smidigt innan men nu ska man ha mywallt blir fan tokig på detta!!
Ta ett andetag, byt VPN leverantör, och i morgon kommer du skratta åt att Anonine förlorar pengar.
Citera
2012-08-07, 17:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izor30

Frågan är om det är Anonine eller teleoperatören som kräver Wywallet. Är det Anonine kommer jag byta till en annan tjänst. Är det telefonbolaget blir det synd om dem nästa gång jag skall byta familjens alla abonnemang... Wywallet är rena skojeriet.
Citera
2012-08-07, 18:53
Medlem
deyys avatar
Jäklar vad segt det har gått senaste månaden. Helt olidligt med anonine idag.
Emellanåt så går det inte ens att surfa utan att det tar en jäkla tid bara för att ladda en sida.
Citera
2012-08-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Emellanåt så går det inte ens att surfa utan att det tar en jäkla tid bara för att ladda en sida.

Jag har samma problem just nu, så himla segt!
Citera
2012-08-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Frågan är om det är Anonine eller teleoperatören som kräver Wywallet. Är det Anonine kommer jag byta till en annan tjänst. Är det telefonbolaget blir det synd om dem nästa gång jag skall byta familjens alla abonnemang... Wywallet är rena skojeriet.

Tyvärr är WyWallet ett samarbete mellan Telia, Tre, Tele2 och Telenor, så vad man än väljer får man nog det nerkört i halsen.

Jag har kört på den billigare varianten ett tag, men jag vet inte om jag är så sugen på att testa OpenVpn då folk verkar få dåligt resultat, samt att ingen tycks veta om företaget sparar samt lämnar ut loggar. Eller har folket på Flashback fått någon klarhet i denna fråga?
Citera
2012-08-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Jag har kört på den billigare varianten ett tag, men jag vet inte om jag är så sugen på att testa OpenVpn då folk verkar få dåligt resultat, samt att ingen tycks veta om företaget sparar samt lämnar ut loggar. Eller har folket på Flashback fått någon klarhet i denna fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av 0Kelvin
Citat:
Ursprungligen postat av Anonine Support
Anonine Support support@anonine.com
2:33 PM (1 hour ago)

to me
Hej!

Datalagringsdirektivet berör ej oss!
--

Anonine Support

Anonine Anonymitetstjänster
https://www.anonine.com
--
http://twitter.com/AnonineVPN
http://facebook.com/Anonine
--
Låt alltid tidigare mailkonversation vara intakt för snabbare behandling av ert ärende.

Always let the previous email conversation to be intact for faster processing of your case.

07/25/2012 01:45 - ******* wrote:
Berör datalagringsdirektivet er? Är min anonymitet satt på spel på grund av
datalagringsdirektivet?

Fick svar på mitt mail idag. Fick dock inget detaljerat svar på min fråga.

Där har du det.
Citera
2012-08-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Kelvin
Där har du det.

Tack.

Ja, det var ju ett svar, dock inget konkret svar som ger något. Vi fick alltså reda på att Anonine inte är tvingade att spara loggar, men huruvida loggarna sparas ändå vet vi alltså inte?
Senast redigerad av Zuiq 2012-08-07 kl. 20:48.
Citera
2012-08-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy

Samma gäller även här.

Jag uppmanar alla att skriva ett mail och påtala detta, jag gjorde det och dom sa att dom absoluuuuuuuuuuuuuuuuuuut inte har haft nååååååågra som helst problem -_-
Citera
2012-08-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krettle
Samma gäller även här.

Jag uppmanar alla att skriva ett mail och påtala detta, jag gjorde det och dom sa att dom absoluuuuuuuuuuuuuuuuuuut inte har haft nååååååågra som helst problem -_-

Troligtvis för att de blivit så populära i tanka-stora-filer-sammanhang och de inte hinner bygga ut sina servrar. Själv har jag inte upplevt några problem det senaste halvåret men jag kör 100/100mbit bahnhof och de har sammarbete med anonine. Kanske har närmare till deras servrar eller nåt..
Citera
2012-08-09, 22:15
Medlem
Koreanskbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohansson
Troligtvis för att de blivit så populära i tanka-stora-filer-sammanhang och de inte hinner bygga ut sina servrar. Själv har jag inte upplevt några problem det senaste halvåret men jag kör 100/100mbit bahnhof och de har sammarbete med anonine. Kanske har närmare till deras servrar eller nåt..

Jag har också samma sak och nu när jag kollade snabbheten på speedtest så fick jag detta som resultat. DL 3.18 Mbit/s och UL 2.30 Mbit/s, liksom vad fan?
Citera
2012-08-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Jag har också samma sak och nu när jag kollade snabbheten på speedtest så fick jag detta som resultat. DL 3.18 Mbit/s och UL 2.30 Mbit/s, liksom vad fan?

Jag har inte så stor erfarenhet av speedtest.net men jag tror det är svårt att komma upp i hastighet där. Det enda sättet jag har hittat att komma upp i maxhastighet dvs. 95 mbit/s (upp och ner utan anonine) är att ladda ner tptest3.12 från bredbandskollen och köra manuellt TCP-test mot BBB i Stockholm. Kommer inte ihåg vad jag hade med anonine men runt 60-80 mbit/s har jag för mig. Om du har en långsam router mellan dator och fiber så spelar det också roll. Långsam dator kan också sätta käppar i hjulet. Vad har du utan anonine? Använder du 2048-bitars kryptering eller vanlig PPTP VPN?
Senast redigerad av joohansson 2012-08-10 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in