Citat:
Ursprungligen postat av woodie88
Hej! Det är så att en polare använder sig av anonine och ska nu använda det på min burk. När han använder det hemma hos sig så flyter det på felfritt, vilket det även gör hemma hos mig till en början. Men när han ska ladda ner en film i uTorrent så startar allt som vanligt och nedladdningshastigheten går upp i c.a 4-5MB/s, för att sedan bli ostabilare än någonsin. Hastigheten kommer som sagt upp i 4-5MB/s för att sedan snabbt sjunka till 300kB/s, till 100kB/s. Så där håller det på konstant.
Värt att nämnas är att jag har en router i hemmet, vilket han inte har. Jag har även öppnat en port i routern för uTorrent om det spelar någon roll. Som ni säkert märker är ingen av oss speciellt insatt i det här.
Tack på förhand för svar!

Jag har haft en del strul med att få det att funka bra sen jag bytte till ADSL (från fiber i samband med flytt

). I samma veva satte jag ihop lite nya komponenter vilket också var en av anledningarna. Jag är ingen expert på området men dom här två sakerna gjorde jag för att få det att funka:
1. Har du Asus AI Suite installerat? Min hastighet i µTorrent höll på sådär ända till jag stängde av Network iControl.
2. Var tvungen att sänka MTU (IP-paket storleken) för nätverksenheten för att få det att lira. Går att göra under avancerade inställningar för nätverksenheten. Går eventuellt att göra med netsh i kommando prompten med, men OpenVPN verkade använda MTU inställningen från för den virtuella nätverksenheten som man matade in här; (Win7: Network and sharing center -> "Local Area Connection 3"/Properties/Configure/Advanced -> MTU). Min gräns verkade gå vid 1392 byte, det gick inte pinga sunet med paketlängd > 1392 byte.
Hoppas det hjälper