Hejsan alla!
Jag har precis skaffat mig VPN genom Bahnhof men har problem. Jag får hela tiden fel 800 då jag försöker ansluta med min PC med win 7. Har följt olika guider mm och öppnat portar i routern mm men det fungerar varken med trådlöst eller trådat. Det märkliga är att det fungerar på min iPhone! Hur kan det komma sig? Är det mitt antivirus som spökar eller vad kan det vara? Även en annan snabb och kanske dum fråga, men måste man ha en router för att VPN ska fungera eller kan jag koppla datorn direkt via nätverksuttaget i väggen för att utesluta konfigurationsfel i routern? Tack på förhand!
Hejsan alla!
Jag har precis skaffat mig VPN genom Bahnhof men har problem. Jag får hela tiden fel 800 då jag försöker ansluta med min PC med win 7. Har följt olika guider mm och öppnat portar i routern mm men det fungerar varken med trådlöst eller trådat. Det märkliga är att det fungerar på min iPhone! Hur kan det komma sig? Är det mitt antivirus som spökar eller vad kan det vara? Även en annan snabb och kanske dum fråga, men måste man ha en router för att VPN ska fungera eller kan jag koppla datorn direkt via nätverksuttaget i väggen för att utesluta konfigurationsfel i routern? Tack på förhand!
Du behöver ingen router
Testa stänga av brandvägg + AV för att se vad som kan störa
Igår när jag köpte 1 månad OpenVPN så funkade allt jättebra men idag när jag startar och connectar med OpenVPN så kan jag inte gå in på hemsidor med min webbläsare längre (Google Chrome). Andra tjänster funkar som tex. skype.
Sun Aug 28 12:36:18 2011 Authenticate/Decrypt packet error: bad packet ID (may be a replay): [ #23831 ] -- see the man page entry for --no-replay and --replay-window for more info or silence this warning with --mute-replay-warnings
Får det här meddelandet hela tiden och anonine stryper nedladdningen totalt. Vad är fel?
Jag har använt Anonine-VPN (SSL 2048 bit) i två månader nu, jag gör ingenting på internet utan det aktiverat. Det fungerar perfekt till både Windows och Mac, nästan så att det är smidigare med Mac.
När jag laddar ner torrents i vanliga fall hamnar jag på ca 1.6 mb nedåt, och 0.9 uppåt. Med Anonine hamnar jag på ca 1.2-1-4 mb nedåt och 0.9 uppåt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!