2013-10-14, 07:18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
När jag installerar kommer en ruta upp. "an error occurred installing the tap device driver"

Vad göra?

Kör du som admin?
Citera
2013-10-14, 22:11
Medlem
Defyxs avatar
Just curious. Vettefan om det tillhör här men iaf,

Fick av en slump lust att kolla om jag hade en dns-läcka (som jag har tätat sen länge) och tydligen istället för .portlane dns-servern så fick jag upp mullvads dns-server (vilket jag har använt innan)

undrar bara om detta spelar nån roll om jag använder anonines eller mullvads eftersom de båda är VPN tjänster så... :P
Citera
2013-10-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defyx
Just curious. Vettefan om det tillhör här men iaf,

Fick av en slump lust att kolla om jag hade en dns-läcka (som jag har tätat sen länge) och tydligen istället för .portlane dns-servern så fick jag upp mullvads dns-server (vilket jag har använt innan)

undrar bara om detta spelar nån roll om jag använder anonines eller mullvads eftersom de båda är VPN tjänster så... :P

Man ska använda DNS servern som ligger hos den tjänst man litar på. Jag använder Anonines (portlanes=, fungerar finfint och är sällan nere.

Citat:
Ursprungligen postat av General-portion
?.. Definiera.
Det är väldigt känt att HMA sparar loggar på all trafik, så jag skulle avråda dig att använda dom. Dessutom har dom inte alls samma kapacitet på sina svenska servrar som Anonine har.

Citat:
Ursprungligen postat av morto
Har precis skaffat anonine men verkar inte kunnat koppla upp.
Kör openVPN och mac.
Får error:

RESOLVE: Cannot resolve host address: openvpn.anonine.net: [HOST_NOT_FOUND] The specified host is unknown.

Nån som har koll på varför?

Då är det fel i dina DNS records. Prova att byta din DNS till 80.67.0.2
Senast redigerad av Noyameki 2013-10-15 kl. 14:14.
Citera
2013-10-15, 14:13
Medlem
sorry, dubbelpost.
Citera
2013-10-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noyameki
Det är väldigt känt att HMA sparar loggar på all trafik, så jag skulle avråda dig att använda dom. Dessutom har dom inte alls samma kapacitet på sina svenska servrar som Anonine har.

Mycket möjligt ja att dom sparar loggar.. HMA ÄR Anonine/Netalia Ab, ingen skillnad alls.. testa dom så får du se på vilken whatsmyip sida som helst att dom tillhör antingen anonine eller netalia själva.
Citera
2013-10-15, 21:30
Medlem
Defyxs avatar
Wait what, så anonine sparar loggar?
Citera
2013-10-16, 06:52
Medlem
kopierameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-portion
Om det skulle hända, så kan jag redan nu rekommendera att HMA Pro's svenska servrar är lika rappa och bra som Anonines . Körde en del till o från med deras tjänst innan sommaren och det enda problemet jag hade med dom är att dom gnällde ifall man satt på deras amerikanska servrar och fildelade filmer :S..

Gnällde? Är det inte meningen att man verkligen är anonym så att ingen kan gnälla?
Citera
2013-10-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopieramera
Gnällde? Är det inte meningen att man verkligen är anonym så att ingen kan gnälla?

Jo jag vet :/.. Men tydligen i Usa så får man inte ens fildela även när man är under kryptering.. rätt sjukt.

http://proxy-services-review.toptenreviews.com/

Det är bra att vi är med i eu på det sättet, vi har rätten att faktiskt vara anonyma .
Citera
2013-10-16, 15:53
Medlem
OtroligtLugns avatar
Det går inte att installera till win8 eller?
Citera
2013-10-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtroligtLugn
Det går inte att installera till win8 eller?

Vilket syftar du på?
Citera
2013-10-16, 22:52
Medlem
VanDeKamps avatar
Har precis anslutit till Anonine och det fungerar som det ska, men läste att jag ska stänga av IPv6. Jag har en Mac och när jag ska klickar ner rullistan för IPv6 så har jag alternativen "Automatiskt", "Manuellt" eller "Endast lokal länk".

Vilket alternativ ska jag välja?
Citera
2013-10-17, 13:28
Medlem
BaalZeBubs avatar
Senaste betalningen till Anonine:
"Kvitto för betalning till Cakinberk Telekom Ltd."

Har de blivit uppköpta? Eller har det alltid funnits den kopplingen?

http://www.finanznachrichten.de/nach...he-net-399.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in