2012-06-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattias20
jo nu funkar det ganska bra för mig igen i alla fall får hoppas att det inte blir mer problem
Hehe ... Nere nu för mig
Citera
2012-06-19, 13:07
Medlem
Kommit från PrivatVPN med dåliga hastigheter och klumpig bugg-klient. Riktigt nöjd hitintills med Anonine! ISP speed = ANONINE speed.
Citera
2012-06-19, 15:36
Medlem
...eller inte, slött som fan nu...
Citera
2012-06-21, 00:37
Medlem
mini-miyas avatar
Har funderat på att skaffa Anonine men har två frågor som jag skulle vilja ha svar på.
Någon som tidigare haft erfarenhet med Anonine i kina? om det går att komma åt facebook och youtube (samt användning av spotify)?
Samt hur fungerar det med svensk webtv i utlandet?
Senast redigerad av mini-miya 2012-06-21 kl. 00:40.
Citera
2012-06-21, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mini-miya
Har funderat på att skaffa Anonine men har två frågor som jag skulle vilja ha svar på.
Någon som tidigare haft erfarenhet med Anonine i kina? om det går att komma åt facebook och youtube (samt användning av spotify)?
Samt hur fungerar det med svensk webtv i utlandet?
Anonine borde väl fungera lika bra i Kina som i övriga världen, även om hastigheten kan bli lidande. Såvida inte Anonine är blockerat i Kina bör du komma åt Facebook och YouTube (är dessa blockade i Kina??) i och med att du tilldelas ett nytt utländskt IP.

Alltså borde Spotify, webbtv, youtube etc etc fungera som vanligt, men som sagt så kan hastigheten bli lidande.
Senast redigerad av Gluffe 2012-06-21 kl. 02:48.
Citera
2012-06-21, 19:36
Medlem
Gick precis tillbaka till anonine och herregud vilket misstag. Så jävla långsamt.
Citera
2012-06-22, 07:30
Medlem
millekillens avatar
Bara för mig som tjänsten ligger nere eller ???
Citera
2012-06-22, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millekillen
Bara för mig som tjänsten ligger nere eller ???

Trodde det bara var jag. Det går inte att logga in på sitt konto på deras sida heller. Säger att recaptcha orden inte stämmer.

Edit: Nu fungerar både tjänsten och att logga in på hemsidan.
Senast redigerad av Recan 2012-06-22 kl. 07:52.
Citera
2012-06-23, 17:04
Medlem
mini-miyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffe
Anonine borde väl fungera lika bra i Kina som i övriga världen, även om hastigheten kan bli lidande. Såvida inte Anonine är blockerat i Kina bör du komma åt Facebook och YouTube (är dessa blockade i Kina??) i och med att du tilldelas ett nytt utländskt IP.

Alltså borde Spotify, webbtv, youtube etc etc fungera som vanligt, men som sagt så kan hastigheten bli lidande.

Tackar, har nu kommit fram och det funkar för mig, det är lite segt men kan även bero på att jag sitter på 3G.
Yes både facebook och youtube är blockade, och listan är rätt lång på vad du inte kommer åt.
Citera
2012-06-23, 20:51
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mini-miya
Tackar, har nu kommit fram och det funkar för mig, det är lite segt men kan även bero på att jag sitter på 3G.
Yes både facebook och youtube är blockade, och listan är rätt lång på vad du inte kommer åt.

Att du sitter på 3G är helt klart en bidragande faktor men också att trafiken först ska till Sverige (andra sidan jorden) och sedan därifrån skickas vidare. Och på vägen till Sverige så kan trafiken gå igenom flera flaskhalsar som begränsar din hastighet. Så du bör inte förvänta dig så mycket hastighet direkt. Jag tror det vore bättre om du hittade en VPN som geografiskt befinner sig närmare dig om du vill ha högre hastighet.
Citera
2012-06-23, 21:08
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Att du sitter på 3G är helt klart en bidragande faktor men också att trafiken först ska till Sverige (andra sidan jorden) och sedan därifrån skickas vidare. Och på vägen till Sverige så kan trafiken gå igenom flera flaskhalsar som begränsar din hastighet. Så du bör inte förvänta dig så mycket hastighet direkt. Jag tror det vore bättre om du hittade en VPN som geografiskt befinner sig närmare dig om du vill ha högre hastighet.

Det är lite till och från. Kör vanligtvis Anonine. Har ändå själv testat en vpn i Japan. Körde från Sverige och visst gick det att surfa. Ofta märker man ingen skillnad öht jämfört med en vpn-leverantör i Sverige. Dock så håller jag med dig. Visst är det bättre att använda sig av en lite närmare. Vissa gånger kan det göra stor skillnad.
Citera
2012-06-23, 23:01
Medlem
Är det bara jag eller har Anonine varit ovanligt segt idag? Får ut 4-5mbit jämfört med annars 60-90..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in