2012-03-22, 11:38
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Samma för mig ungefär, på bredbandskollen fick jag 25mbit av 100mbit. Och när jag tankar kunde jag tanka i 6mb/s (60mbits). Hur snabb hastighet har du från början och vad får du ut? så 40spänn i månaden är det värt om man skyddar sig mot allt vad fra,och datalagrings blala heter

http://tinypic.com/r/2jdp3k0/5
Sådär ser mina mätdata ut. Märkte också att jag fick annan leverantör men jag antar att de ska vara så?

Edit, måste man köra PPTP guiden om man har skaffat den avancerade tjänsten?
Senast redigerad av SvenBH 2012-03-22 kl. 12:16.
Citera
2012-03-22, 14:07
Medlem
Läste i tråden att Anonine hade alla portar över 1024 öppnade, testade port 1604 igår och det funkade men nu står det error att den porten är stängd..
Citera
2012-03-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemoo88
Så anonine behöver inte spara något? En polare till mig sa att hans kompis som jobbat på BB säger att dom ser all trafik som kommer/går även fast man har vpn. Stämmer detta? isåfall är de ju ingen ide att ha en vpn?

Även om dom skulle se att trafik pågår mellan exempelvis dig själv och Anonine, ser dom bara krypterat "skräp". Så har du en krypterad tunnel (VPN) så hjälper det en hel del.

Sen kan dom ju alltid bestämma sig för att "knäcka" det som är krypterat. Men då är dom ju tvungna att lägga ner så kallad "CPU tid" på det. Och dom resurserna är ju inte obegränsade. Jag tror knappast dom slösar "CPU tid" för att granska "Svenssons surfvanor" på Aftonbladet etcetera. För då tvingas dom ju ta ju resurser från verkliga hot.

Och sen ska man ju se till att använda så stark kryptering som möjligt. Exempelvis Anonine's 128-bitars PPTP anslutning är ju inte mycket att hänga i julgranen. Även om den är bättre än ingenting. Använd deras 2048-bitars SSL anslutning med OpenVPN istället.
Citera
2012-03-23, 11:16
Medlem
gh0xs avatar
anonine har släppt pressmeddelande om datalagringsdirektivet för er som bryr er..

http://www.anonine.com/press
Citera
2012-03-23, 15:25
Medlem
Myrkottes avatar
Jag skaffade nyss anonine och fick 11,95 resp 13,26 på bredbandskollen.
Utan gick det på 29,38 resp 21,21 .

Det är ju en viss skillnad. Men det stör mig inte avsevärt. Tycker det gick okej att tanka.
Citera
2012-03-23, 16:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrkotte
Jag skaffade nyss anonine och fick 11,95 resp 13,26 på bredbandskollen.
Utan gick det på 29,38 resp 21,21 .

Det är ju en viss skillnad. Men det stör mig inte avsevärt. Tycker det gick okej att tanka.

Det är som om hastigheten på nedladdning bromsas mindre än vad det verkar när man ser på de där hastighetstesten. Underligt verkligen.
Citera
2012-03-23, 19:55
Medlem
Gicka666s avatar
Hej! Har bara en fråga som jag inte lyckats lösa.

Jag tänkte fixa så att anonine startade (och loggade in) automatiskt, jag fixade .bat-filen som det stod på deras hemsida osv osv osv. Men mitt problem är helt enkelt, den loggar inte in? Jag får inget felmeddelande från .bat filen eller nånstans. Vad gör jag för fel?

(hur jag kollar att den loggar in, kollar min IP på random whatismyipadress.com eller dylikt)
Citera
2012-03-23, 20:34
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666

Jag tänkte fixa så att anonine startade (och loggade in) automatiskt, jag fixade .bat-filen som det stod på deras hemsida osv osv osv. Men mitt problem är helt enkelt, den loggar inte in? Jag får inget felmeddelande från .bat filen eller nånstans. Vad gör jag för fel?

(hur jag kollar att den loggar in, kollar min IP på random whatismyipadress.com eller dylikt)

SOm jag har förstått det så funkar det inte med automatisk inloggning om du har openVPN, tror det bara är med PPTP som det funkar.

Någon som har mer koll får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2012-03-23, 23:31
Medlem
alle30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666

Använd VPNCheck Pro, funkar prima.

http://guavi.com/vpncheck_pro.php
Citera
2012-03-24, 09:23
Medlem
CheapAlerts avatar
Skaffade Anonine(2048bit) häromdan, får dessa stats;

Med VPN: nedströms 22.93mbit, uppströms 7.06mbit.
Utan VPN: nedströms 23.95mbit, uppströms 7.11mbit.

Hittills en bra tjänst!
Citera
2012-03-24, 18:02
Medlem
Funkar det att ha Win7 med denna tjänst? I deras FAQ så står det bara "vi stödjer xp och vista"
Citera
2012-03-24, 19:02
Medlem
CheapAlerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fek09
Funkar det att ha Win7 med denna tjänst? I deras FAQ så står det bara "vi stödjer xp och vista"

Japp, det gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in