2012-04-20, 20:06
Medlem
millekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffer85
Är anonine helt nere för er med?

Nä , funkar kanon - som alltid för mig !
Citera
2012-04-20, 20:25
Medlem
BeatriceAsks avatar
Funkar fint för mig också.. även om jag börjar gå över mer och mer till dom här grabbarna: www.tsvpn.net som är både billigare och erbjuder servrar i nästan 50 länder. Vill kunna köra TV från Japan och USA.
Citera
2012-04-20, 21:15
Medlem
Tack! Nu funkar det!

Citat:
Ursprungligen postat av Comitate
Har haft samma problem och det var i alla fall pga att jag hade Adblock PLUS som ad-on i Firefox.
Jag avinstallerade det och efter det fungerade det.

Vissa play-sajter funkar dock bäst i Internet Explorer. Exempelvis går det inte längre att se nya Kanal 5 Play i Firefox (version 12) alls. Efter att reklamen spelats upp så fortsätter programmet men skärmen förblir svart, man måste då trycka på Windows-knappen på tangenbordet och välja en annan upplösning (Hög, medium, låg) på deras webb-spelare för att få igång bilden igen.
Idiotiskt!
Citera
2012-04-20, 21:56
Medlem
RallyRallys avatar
Hur gör jag om jag vill att Anonine ska vara ansluten hela tiden? Om det är möjligt så vill jag gärna att ett meddelande poppar upp om anslutningen skulle brytas.

Tack!

EDIT: Vill också gärna veta hur säkert PPTP är när man laddar ner saker som man egentligen inte borde göra. Vet att PPTP har en del brister på lösenord osv men det har väl inget med saken att göra
Senast redigerad av RallyRally 2012-04-20 kl. 22:02.
Citera
2012-04-20, 22:35
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Hur gör jag om jag vill att Anonine ska vara ansluten hela tiden? Om det är möjligt så vill jag gärna att ett meddelande poppar upp om anslutningen skulle brytas.

Tack!

EDIT: Vill också gärna veta hur säkert PPTP är när man laddar ner saker som man egentligen inte borde göra. Vet att PPTP har en del brister på lösenord osv men det har väl inget med saken att göra

Alltså generellt är PPTP bättre än ingenting. Är man dock jävligt seriös med sin säkerhet är det bara OpenVPN med bra kryptering som gäller. Jag litar dock på PPTP om jag bara vill skydda mig mot min ISP eller idioter på Waynes Coffee. Är det större hotbild kör jag OpenVPN.
Citera
2012-04-20, 22:40
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceAsk
Alltså generellt är PPTP bättre än ingenting. Är man dock jävligt seriös med sin säkerhet är det bara OpenVPN med bra kryptering som gäller. Jag litar dock på PPTP om jag bara vill skydda mig mot min ISP eller idioter på Waynes Coffee. Är det större hotbild kör jag OpenVPN.
Okej tack. Men nu vill jag skydda mig mot myndigheten som antagligen har lite mer makt än nån random hijacker.

Känns som att PPTP inte räcker till då. Men köpte precis 12 mån. Kom på precis efter att jag borde lagt en hundring extra på OpenVPN
Citera
2012-04-20, 22:42
Medlem
Citat:
Okej tack. Men nu vill jag skydda mig mot myndigheten som antagligen har lite mer makt än nån random hijacker.

Känns som att PPTP inte räcker till då. Men köpte precis 12 mån. Kom på precis efter att jag borde lagt en hundring extra på OpenVPN
Du kan konvertera från PPTP till OpenVPN.
Citera
2012-04-20, 22:48
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:

Hade jag velat dölja mig från myndigheter hade jag aldrig valt PPTP. Jag hade utan tvekan valt OpenVPN och jag hade definitivt valt en leverantör som kan leverera OpenVPN i ett land långt från vår egen jurisdiktion, inte Sverige med andra ord. Jag hade också velat ta del av exakt vilken kryptering man använder i sin OpenVPN och TLS.
Citera
2012-04-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenWithin
Hej, inget i det jag gör när jag ska installera programmet ser ut som exempelbilderna på deras sida för OSX. Har OSX Lion.

Och de val-alternativ som kommer upp stämmer inte i ordning. Inte heller öppnas det någon mapp som heter Configirations.

Det här är turordningen på det som kommer upp:

LADDAR NED DMG-FIL., DUBBELKLICKAR.
Redan här stämmer inte bilden från sidans exempel.
Finns ingen install, däremot Öppna vilket är samma sak antar jag.
Väljer Öppna. Redan här kommer frågan om administratörlösen och det säger
att "Tunnelblick cannot be used from this location. It must be installed on a local hard drive.
Do you wish to replace Tunnelblick 3.2 beta26 in Macintosh HD/Program with samma sak.
Väljer att knappa in admin och lösen.

Då kommer att jag ska välja Launch och frågan om jag vill öppna, väljer öppna.

MEN, alternativet "Create and open configuration folder"
kommer inte. Istället kommer alternativet "There are no VPN configuration installed".
Alternativen är QUIT I DO NOT HAVE CONFIGURATION FILES och I HAVE CONFIGURATION FILES.
Väljer att ladda ned det från länken de angivit och sen klicka på I HAVE CONF.. Då öppnas
"Which Type of Configuration Do You Have" där jag kan välja OpenVPN Configuration(s) eller
Tunnelblick VPN Configuration(s) och den bilden finns inte heller med på sida. Programmet heter
Tunnelblick så jag antar jag ska välja det alternativet. Sen vill programmet uppdateras till en ny version och språket blir svenska.

Ett till problem, jag ska lägga filer i mappen Configurations som programmet ska ha öppnat, men ingen mapp har ju öppnats..!?

Däremot om jag öppnar zip-filen öppnas mappen "anonine_openvpn" men det är ju inte där jag ska lägga filerna? Har provat det iaf, gick inte.

Sen ser jag en tunnel som har öppnats uppe till höger bredvid Spotlight, men jag kan inte ansluta till någonting.

Så jag vet varken ut eller in tyvärr. Mailat dem men fick inget svar som gjorde mig klokare. De sa att jag skulle gå in i Tunnelblick och skapa mappen Configurations manuellt och lägga filerna i den. Men vart ska jag skapa den mappen i så fall? Provat mig fram med det svaret men inte fått nåt att funka ändå. =/

MVH

HJÄLPAS LIGEN, INGEN SOM VET..? =(
Mailat dem igen och frågat men de verkar inte vilja svara.
Såhär ser deras förklaringsmodell ut iaf, som inte stämmer:
https://www.anonine.com/sv/guides/openvpn_mac
Citera
2012-04-21, 11:28
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
HJÄLPAS LIGEN, INGEN SOM VET..? =(
Mailat dem igen och frågat men de verkar inte vilja svara.
Såhär ser deras förklaringsmodell ut iaf, som inte stämmer:
https://www.anonine.com/sv/guides/openvpn_mac

Låter jävligt illa att dom inte ens vill svara.

Kör med en kompetent leverantör istället. Jag kör med www.tsvpn.net och dom hjälpte mig som fan att koppla upp min Mac OS X Lion med Viscosity när jag gick bet på hur fan jag skulle göra.

Angående Tunnelblick så har du en konfigureringsmapp där du skall lägga alla dina filer du fått från Anonine, det spelar inte så stor roll vart mappen ligger så länge du berättar för Tunnelblick att det är där filerna ligger. Konfigureringsfilen är den som slutar på .ovpn.
Senast redigerad av BeatriceAsk 2012-04-21 kl. 11:30.
Citera
2012-04-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceAsk
Låter jävligt illa att dom inte ens vill svara.

Kör med en kompetent leverantör istället. Jag kör med www.tsvpn.net och dom hjälpte mig som fan att koppla upp min Mac OS X Lion med Viscosity när jag gick bet på hur fan jag skulle göra.

Angående Tunnelblick så har du en konfigureringsmapp där du skall lägga alla dina filer du fått från Anonine, det spelar inte så stor roll vart mappen ligger så länge du berättar för Tunnelblick att det är där filerna ligger. Konfigureringsfilen är den som slutar på .ovpn.

Tack för svar! =)

Menar du att man har en sådan mapp när man installerat programmet som läggs någonstans eller ska man skapa den mappen själv (?) och hur berättar jag det för anonine? Försökte hitta det.
Citera
2012-04-21, 14:20
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Tack för svar! =)

Menar du att man har en sådan mapp när man installerat programmet som läggs någonstans eller ska man skapa den mappen själv (?) och hur berättar jag det för anonine? Försökte hitta det.

Kolla om du har en mapp som heter /Library/Application Support/Tunnelblick/Configurations. Det är iaf dit du skall kopiera din konfigureringsfiler. Testa det och öppna sedan Tunnelblick igen.
Senast redigerad av BeatriceAsk 2012-04-21 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in