2011-01-05, 14:24
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
Någon som vet hur man kan få den att koppla upp sig automatiskt med OpenVPN-tjänsten, den vanliga vpn-tjänsten fick jag till autocall på, men inte openvpn.

Undrar samma sak!
Citera
2011-01-05, 16:52
Medlem
conter1s avatar
Till alla oroliga där ute angående den här lagen:
http://www.dn.se/nyheter/politik/lag...ras-ett-halvar

Så skickade jag ett mail till deras support och frågade om dom också skulle börja logga ip-addresser och då fick jag det här som svar:

Citat:
Hej!

Vi kommer inte att spara någonting när denna lag träder igenom. Vi har lösning på detta "problem" och kommer att agera så fort det är nödvändigt. Finns inget att oroa sig över.
Vi loggar ingenting och kommer aldrig att göra heller.

MVH

--
Anonine Support

Anonine Anonymitetstjänster
https://www.anonine.com

Så det är ingen fara
Citera
2011-01-05, 17:05
Medlem
MrRasks avatar
Nu har jag skaffat Anonine och OpenVPN, kan säga spontant så är det riktigt positivt, tappade bara hastigheten högst marginellt (bredbandskollen).

Men nån som vet var det är för skillnad mellan OpenVPN och PPTP ? Vad jag fattar så är PPTP en "enklare" variant medans OpenVPN är nyare och .. bättre..?
Citera
2011-01-06, 08:43
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Har tidigare använt mig av Ipredator, men funderar nu på att byta till anonine. Men innan jag gör detta har jag bara en fråga, när jag skaffar OpenVPN vill jag, precis som med ipredator ha ett program som stänger ned t.ex. utorrent ifall OpenVPN avslutas.

Tidigare använde jag mig av VPNetmon, men av det jag har läst så ska inte detta fungera för OpenVPN? Finns det något jag kan använda istället?
Citera
2011-01-07, 14:21
Medlem
Jag får felmeddelande 734, vilket inte ens finns på deras hemsida. Detta följs sedan av 691 vid nästa försök. Någon som har haft liknande problem?
Citera
2011-01-07, 14:56
Medlem
Missade visst ett steg i konfigurationen.
Citera
2011-01-08, 11:52
Medlem
Anonymous-Ferrums avatar
Anonine var nere i en svacka när tjänsten svajade lite när dom införde sin "nya" sida och open vpn tjänsten.

Men nu verkar det rulla på bra igen och dom verkar fått till det med allt strul alf med VPN tjänsten
Citera
2011-01-08, 12:17
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Har tidigare använt mig av Ipredator, men funderar nu på att byta till anonine. Men innan jag gör detta har jag bara en fråga, när jag skaffar OpenVPN vill jag, precis som med ipredator ha ett program som stänger ned t.ex. utorrent ifall OpenVPN avslutas.

Tidigare använde jag mig av VPNetmon, men av det jag har läst så ska inte detta fungera för OpenVPN? Finns det något jag kan använda istället?

VPNetMon använder jag tillsammand med openvpn från anonine, fungerar hur bra som helst.
Citera
2011-01-08, 21:25
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
VPNetMon använder jag tillsammand med openvpn från anonine, fungerar hur bra som helst.

Jaha så bra, då var det nog bara jag som missuppfattade att inte det skulle fungera med openVPN. Då får det bli att jag skaffar anonine.
Citera
2011-01-10, 21:22
Medlem
Flamezons avatar
Jag märkte just att jag inte kommer in på internet när jag har anonine påslaget. Spotify visar även som offline. Slår jag av anonine så funkar det direkt. Har aldrig varit med om det under de 2 år jag använt anonine.
Nån som vet vad problemet är?
Senast redigerad av Flamezon 2011-01-10 kl. 21:23. Anledning: .
Citera
2011-01-11, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamezon
Jag märkte just att jag inte kommer in på internet när jag har anonine påslaget. Spotify visar även som offline. Slår jag av anonine så funkar det direkt. Har aldrig varit med om det under de 2 år jag använt anonine.
Nån som vet vad problemet är?

Får samma problem själv då och då.
Vet inte var i felet ligger (och det är alltså intermittent).
Min lösning för tillfället när felet inträffar:
Stäng OpenVPN.
Stäng alla applikationer som är uppe mot nätet (browsers, torrents, etc.).
Starta OpenVPN igen.
När du är inloggad på OpenVPN är det bara att åter starta alla de nätapplikationer som du tänker använda.
Citera
2011-01-11, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Jaha så bra, då var det nog bara jag som missuppfattade att inte det skulle fungera med openVPN. Då får det bli att jag skaffar anonine.

chekmytorrent finns en FAQ där det mesta du behöver veta om just detta finns sammanfattat på ett skapligt enkelt vis - samt förstås själva torrentfilen (under fliken "Generate Torrent") för att kolla förbindelsen. Smidigt.
Jag kör med VPNCheck. Den funkar också om förbindelsen bryts. Gillar den faktiskt bättre en VPNetmon. Men det är väl en smaksak och vad man har vant sig vid skulle jag tro...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in