2010-12-30, 16:05
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Ungefär som en gratisversion av Anonine. http://www.torproject.org/

Aha, okey det kan ju vara en deal..

Men jag tror faktiskt att man är lite sjukt paranoid .. haha..
Citera
2010-12-30, 16:10
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Aha, okey det kan ju vara en deal..

Men jag tror faktiskt att man är lite sjukt paranoid .. haha..
Jag skulle aldrig använda TOR för att logga in på något, då tar jag hellre och betalar för Anonine och känner mig säkrare
Citera
2010-12-30, 16:20
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Jag skulle aldrig använda TOR för att logga in på något, då tar jag hellre och betalar för Anonine och känner mig säkrare

Jo det är Anonine jag hade tänkt att använda, frågeställningen jag hade var huruvida det är en fördel att skapa mail addressen anonymt eller om det kvittade..

Jag skulle väl föredra att skapa den anonymt, men jag är väl kanske paranoid ..

Är fortfarande nyfiken om det är nån fler som har nån uppfattning i denna fråga?
Citera
2010-12-30, 18:13
Medlem
Någon som behöver påfyllning?
Har cirka 10 betal sms koder man kan använda för att fylla på sin OPENVPN, skicka PM så kan ni få koder. )
Citera
2010-12-30, 19:55
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Jo det är Anonine jag hade tänkt att använda, frågeställningen jag hade var huruvida det är en fördel att skapa mail addressen anonymt eller om det kvittade..

Jag skulle väl föredra att skapa den anonymt, men jag är väl kanske paranoid ..

Är fortfarande nyfiken om det är nån fler som har nån uppfattning i denna fråga?

Förstår inte riktigt varför folk säger att man ska regga sig med en anonym mejladress. Det enda som kan hända om du inte gör det är att om polisen vill kan dom ta reda på att du använder tjänsten, vilket är fullt lagligt.
Citera
2010-12-31, 14:46
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Om man via till exempel www.auditmypc.com ser en annan IP och att hosten är anonine, är det då helt 100 att man surfar krypterat även i öppna nätverk? Alltså ingen ytterligare inställning som ska göras för att man ska vara trygg?
Citera
2011-01-01, 19:31
Medlem
Hej!
Har själv precis köpt denna tjänst, installerat osv.
Men då jag spelar online spel och sitter i ventrilo är det långt ifrån optimalt.

När jag körde min vanliga internetuppkoppling innan detta installerades låg ja runt 100 i ping inne i spelet (dvs utan lags/freezes osv), efter installation samt att jag bytte till anonine låg jag på 400-600 i ping inne i spelet och freezade istortsett konstant.

Samma när det gäller ventrilo, då gick mitt normala ping på 20-50 upp till 300+ vilket knappast är speciellt trevligt.

Jag provade att avinstallera anonine och köra den vanliga uppkopplingen igen men felet håller i sig. Någon som har tips på vad jag kan ha missat eller vad som kan åstadkomma detta? Då jag inte har haft liknande problem innan.
Citera
2011-01-02, 02:58
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedley
Hej!
Har själv precis köpt denna tjänst, installerat osv.
Men då jag spelar online spel och sitter i ventrilo är det långt ifrån optimalt.

När jag körde min vanliga internetuppkoppling innan detta installerades låg ja runt 100 i ping inne i spelet (dvs utan lags/freezes osv), efter installation samt att jag bytte till anonine låg jag på 400-600 i ping inne i spelet och freezade istortsett konstant.

Samma när det gäller ventrilo, då gick mitt normala ping på 20-50 upp till 300+ vilket knappast är speciellt trevligt.

Jag provade att avinstallera anonine och köra den vanliga uppkopplingen igen men felet håller i sig. Någon som har tips på vad jag kan ha missat eller vad som kan åstadkomma detta? Då jag inte har haft liknande problem innan.

Ser ingen anledning till varför du ska ha VPN påslaget medan du sitter och spelar online om du nu inte sitter och tankar torrents samtidigt vilket i sig är dumt då det skulle bidra till att det laggar rätt rejält.

Varför problemet håller i sig trots att du har avinstallerat Anonine vet jag dock inte tyvärr.
Citera
2011-01-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Ser ingen anledning till varför du ska ha VPN påslaget medan du sitter och spelar online om du nu inte sitter och tankar torrents samtidigt vilket i sig är dumt då det skulle bidra till att det laggar rätt rejält.

Varför problemet håller i sig trots att du har avinstallerat Anonine vet jag dock inte tyvärr.

Detta för att byta mitt IP då mitt eget vart utsatt för pingning.
Citera
2011-01-02, 22:35
Medlem
kavinskys avatar
Vill bara upplysa om att den Anonine tjänst som erbjuds på Bahnhofs egna portal är den enklare varianten... alltså 6 kr dyrare.

Kanske verkar lite snålt... men tycker ändå att det är lite dåligt.
Senast redigerad av kavinsky 2011-01-02 kl. 22:47. Anledning: Hittat svar på frågan
Citera
2011-01-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbish
Någon som behöver påfyllning?
Har cirka 10 betal sms koder man kan använda för att fylla på sin OPENVPN, skicka PM så kan ni få koder. )
Man får inte fråga varför du har koder över? Känns lite skumt :P
Citera
2011-01-05, 08:03
Medlem
yabbahs avatar
Någon som vet hur man kan få den att koppla upp sig automatiskt med OpenVPN-tjänsten, den vanliga vpn-tjänsten fick jag till autocall på, men inte openvpn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in