2010-11-14, 10:36
Medlem
Ubuntu och OpenVPN har jag haft problem med och deras kundtjänst har svarat på 3 mejl med frågor men v.45 har de inte hört av sig alls. Gav upp och letade själv efter svaret. Det som hjälpte mig var att klicka på knappen "Avancerat..." och där i fliken "Allmänt" kryssa i "Använd LZO-datakomprimering" gjorde att jag kunde surfa med anonine, tidigare kunde jag bara logga in på kontot men inte surfa.

Hastigheten enligt bredbandskollen ca 75 ned och 7 upp med comhems 100/10. Stabilitet vet jag inte än har surfat med det bara en halvtimme nu.
Citera
2010-11-14, 12:24
Medlem
Jag läser med förvåning att så många har problem med Anonines tjänster.
Jag har använt anonine de senaste 1,5 åren, först deras PPTP tjänst, och nu sedan en månad tillbaka deras OpenVPN tjänst. Och jag måste säga att jag är hur nöjd som helst. Jag har aldrig haft några problem att ansluta, uppkopplingen hänger kvar hur länge som helst. Hastigheten tycker jag också är helt ok, både surfning och bittorrent rullar på i bra hastigheter.
Jag kör windows7, OpenVPN 1.0.3, BitTorrent 7.1, Opera 10.63.
Citera
2010-11-14, 14:53
Medlem
Kruzs avatar
Har själv inga problem alls med Anonine. Inloggningsproblemen som nämns ovan är för mig helt okända.
När jag startar om datorn så startar jag upp Anonine direkt och har alltid den på. Avbrott på tjänsten har väl hänt men dom är absolut lätträknade i mitt fall.

Det jag kan störa mig på är att hastigheten varierar ganska så rejält ibland. Vad det nu beror på vet jag inte men ibland blir linan seg som sirap och kan vara så en bra stund innan det tycks släppa igen.

Körde med Ivacy innan jag gick över till Anonine förra året och det var inget jag ångrade kan jag säga, då Ivacy var sjukt mycket sämre än Anonine på alla punkter för min del.
Citera
2010-11-15, 21:12
Medlem
Skulle själv va mycket nöjd om jag bara kunde klura ut varför jag rätt ofta får disconnects var 40:e sekund-var 5:e minut från mitt nätverk när jag har anonine igång.
Citera
2010-11-15, 21:28
Bannlyst
Inga problem med openVPN och Ubuntu 10.10 här på Anonine. Men, Har en fråga angående säkerhet på VPN dock. Eftersom man får VPN-serverns (minimala) säkerhet med öppna portar, och kanske nätverksdelningar med andra inloggade osv - Räcker det verkligen med t.ex. Gufw och neka allt inkommande - eller finns det mer att tänka på i säkerhetsaspekt. Orka få datorn hacka
Citera
2010-11-16, 12:29
Medlem
Får ut drygt 20mbit med anonine's openvpn.. Fick ut drygt 80mbit med deras vanliga.. Verkligen värt att köra openvpn?
Citera
2010-11-16, 18:22
Medlem
worldeditings avatar
Har precis köpt deras OpenVpn tjänst, och det fungerar utmärkt tror jag.. när jag kollar på ikonen längst ner till höger står det att den är connectad till en ip adress men när jag kollar upp den på nätet så kommer min ip adress upp. Ska det vara så?
Citera
2010-11-16, 19:24
Medlem
Någon mer som inte kommer in på Demonoid när man kör via Anonine? Fungerar som det ska om jag kopplar ner VPN:en.
Citera
2010-11-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldediting
Har precis köpt deras OpenVpn tjänst, och det fungerar utmärkt tror jag.. när jag kollar på ikonen längst ner till höger står det att den är connectad till en ip adress men när jag kollar upp den på nätet så kommer min ip adress upp. Ska det vara så?

En skillnad i deras openvpn tjänst är att alla program som startats innan man kopplar upp sig mot anonine är att de behåller sin gamla ip adress. Så starta om programmet och testa igen?
Citera
2010-11-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celadus
Någon mer som inte kommer in på Demonoid när man kör via Anonine? Fungerar som det ska om jag kopplar ner VPN:en.

Funkar för mig
Citera
2010-11-17, 01:38
Medlem
Uppdatering av tidigare post (2010-11-14, 02:01):

Fick svar efter ett dygn från Anonine med följande i sammanfattning:

Dribblet med e-postkonton:

När det gäller märkligheterna med mailen förnekade de att de ändrat något och att de inte kunde se att jag hade något annat e-postkonto kopplad till dem.
Nu har jag ju all mail sparad med all konversation mellan Anonine och mig från det kontot (som de säger att jag inte har hos dem) och påpekade det men har inte fått någon mer respons ang. detta.
Märkligt och rätt oprofessionellt enligt mig. Vare sig det är så att de bara förnekar det eller om det faktiskt är så att mitt konto verkligen förkommit.

Att man numer som kund inte kan ändra sin e-postadress själv via sitt eget konto på Anonine säger supporten beror på att det varit för lätt att stjäla kunders konton hos dem. Någon fix för detta verkar inte vara planerad på min fråga om detta.

Anslutningsproblemen:

Jag ansluter alltså till nätet med router. En Netgear DG834 v4.
Använder Comodo som brandvägg.
Kör XP Pro SP3.

Anonine hänvisade till det som redan står i FAQ - öppna portar, brandväggar, etc.
Jag har ju gjort allt det.
Kunde konstatera att min uppkoppling inte fungerade oavsett öppnade portar i router eller brandvägg - eller om jag helt stängde ner brandväggen.
Mjukvaran (OpenVPN och dess config- och certifieringsfiler) avinstallerades och lades in på nytt - med samma nedslående resultat.

Beslöt att ta bort routern helt och ansluta med ett gammalt bredbandsmodem jag hade liggande och med brandväggen på som vanligt.
Då fungerade det.
Det var alltså i routern problemet låg.
Men varför - jag hade ju gjort alla inställningar enligt deras guider och FAQ?

Mailade Anonine igen med den frågan och bifogade alla loggar som jag sparat för varje anslutningsförsök.

Fick ett svar med en länk till (OpenVPN).
Läste igenom och fick inte mycket nytta av det.

Bestämde mig istället för att uppgradera mitt firmware från det näst senaste till det senaste (kan ju i alla fall inte försämra möjligheterna och dessutom tyckte jag mig trots allt se en viss koppling till länken ovan som Anonine skickade [kolla tredje punkten där] och vad det står att det nya firmwaret skall fixa [kolla punkt 2 på Netgear]).

Resultat: Anslutningen lyckades nu även med routern (brandväggen på som vanligt).

Utvärdering:
  • Anonines support svarar på frågor med c:a ett dygns fördröjning denna gång, men i det här fallet var det innehållsmässiga inte till någon större hjälp.
  • För dig med router som gjort allt som står i FAQ och guiderna kan det eventuellt vara värt att kolla vilket firmware du har och uppdatera till senaste.

Angående anslutning till Demonoid som frågats om här nyligen:
Jag hade inga problem att ansluta.

Nedladdningshastighet:
Min redan blygsamma ned- och uppladdningskapacitet försämras ytterligare, men då den redan är rätt låg (aldrig mer än 1 Mb ner) är det i faktiska tal inte något jätteproblem just nu - även om jag skulle uppskatta om det inte blev någon skillnad alls.
Vore mycket intressant att göra jämförelser med den VPN-tjänst som Flashback levererar och som enligt vad som finns att läsa om tjänsten inte skall ha någon påverkan på ned- eller uppladdningshastigheten.

Avbrott i uppkoppling med OpenVPN:
När det gäller problem med oavsiktliga avbrott i uppkopplingen med OpenVPN vill jag rekommendera ett besök på CheckMyTorrent
Läs igenom FAQ:en. Där finns det mesta man behöver.

/gwtw
Citera
2010-11-17, 03:47
Medlem
Edit:

Såg att länken till OpenVPN inte verkade fungera ovan:
Här är den igen. Förhoppningsvis fungerar den den här gången.
Det är alltså punkt 3 där som kanske kan vara intressant i just i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in